Gå till innehåll

Nilsson livepokerdagbok+online grind


Nilzzon86

Recommended Posts

Var kvar i 40 min... tänkte glra en fin update men sitter på min telefon nu så det blir enkelt förklarat. Ställde npgra gånger med k10, q10, 55. Och fick ingen syn. Sen i bb tittar jag ner på AJ och alla foldar fram till SB. Han är dansk och har väl 60-70k ca och jag har 15k. Han ställer och jag synar.

 

Han visa Q4 off. Han säger onej jag jag visar min hand, och jag svarar att jag förlorat med AJ förr..

 

Flop A 7 8. kändes ju rätt bra där när man träffar.

 

Turn 6.

 

River 5.

 

Han fick stege med sin lilla 4 så det var bara att åka 10mil hem igen efter 40 min spel

 

Lite tråkigt, men rätt nöjd med spelet ändå. Hade man haft lite mer tur kunde man gått långt...:-D

 

Ul ul, bara upp på hästen igen! Heter ju tur-neringar av en anledning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 322
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En liten live update. Lira en turnering i köpenhamn idag med 4 startdagar o max 600 spelare. Inköp 1000dkk.

 

Får AA på 75/150 med ca 8000 kvar. Slår upp till 400 på co. Sb o bb synar

 

Flop A39. Dom checkar oach jag likaså. Turn en 3a till. Dom checkar. Ja slår 500. Sb slår om till 1300, bb fold och jag syn.

 

 

River 7. Sb slår 2500. Ja ställer tänker han har en 3a. Men han hade fyrtal så var man bust..:-D

 

Båda polarna kvar så funderar på att ta tåget hem eller regga en hyper turbo win d button om 2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Åkte upp till Göteborg för att spela göteborgsmästerskapen igår. Gick vidare till idag men närvi var 16 pers kvar fick ja KK för första gången i turneringen. Slår upp. Får omslag. Jag ställer. Han har AA.

 

Funderade först på stt folda dom för han ja spela mot hade haft bra händer hela tiden, men tänkte som vanligt" han kan väl inte ha äggen igen"

 

Svårt att spela annorlunda när average e 25bb och man har det ca, men man får kanske träna på att lägga dom ibland när man tror nån specifik har äggen.

 

Betalt till 12 av 93 startande så d blev lite semibubbla. Ska vänta på kompisen som har average o se om han kan vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara hur du resonerar bakom att 3b 88 vs att flatta i denna spot?

 

Tänker att jag är nöjd med potten som den är om alla foldat efter min 3b. Känns som synar man bara med träffar man inte sina set så ofta ändå så bättre o försöka vara lite kreativ. Hade jag suttit på sb eller bb hade jag bara synat. Är bara hobbygrinder så nått mitt spel är kanske inte facit:-D. Syn funkar kanske med men om där kommer tex en K hög flop med så många spelare får man ju kasta sina 8or

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker att jag är nöjd med potten som den är om alla foldat efter min 3b. Känns som synar man bara med träffar man inte sina set så ofta ändå så bättre o försöka vara lite kreativ. Hade jag suttit på sb eller bb hade jag bara synat. Är bara hobbygrinder så nått mitt spel är kanske inte facit:-D. Syn funkar kanske med men om där kommer tex en K hög flop med så många spelare får man ju kasta sina 8or

 

Jo, men investeringen för att floppa ett set i det här fallet är minimal och träffar du kan payoffen bli enorm. Synar du bara pre mot så många spelare kan du spela enkelt och folda höga floppar där du inte settar. Kommer floppen typ 9 hög kommer du ofta få roundcheck och kunna ta potten med ett bet.

 

Många 4-bettar AA/KK UTG här, och då måste du lägga 8orna och du blir av med chansen att outfloppa överparet och vinna en stor pot.

 

Typ fyra bra anledningar att flata 88 här, tycker jag,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men investeringen för att floppa ett set i det här fallet är minimal och träffar du kan payoffen bli enorm. Synar du bara pre mot så många spelare kan du spela enkelt och folda höga floppar där du inte settar. Kommer floppen typ 9 hög kommer du ofta få roundcheck och kunna ta potten med ett bet.

 

Många 4-bettar AA/KK UTG här, och då måste du lägga 8orna och du blir av med chansen att outfloppa överparet och vinna en stor pot.

 

Typ fyra bra anledningar att flata 88 här, tycker jag,

 

 

Jo det är sant att det är en låg investering för att kanske floppa set om man bara synar, jag sätter ju ingen av dom som synar på ett högt PP, min tanke är ju att cbeta flop igen oavsett vad som kommer och om jag då inte setat hoppas att dom viker och jag vinner en större pot än om ja bara synat med.

 

Om vi tänker att ja haft en annan hand än 88 här, vilka händer skulle man 3betat i min pos tycker du vs vilka händer är synhänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är sant att det är en låg investering för att kanske floppa set om man bara synar, jag sätter ju ingen av dom som synar på ett högt PP, min tanke är ju att cbeta flop igen oavsett vad som kommer och om jag då inte setat hoppas att dom viker och jag vinner en större pot än om ja bara synat med.

 

Om vi tänker att ja haft en annan hand än 88 här, vilka händer skulle man 3betat i min pos tycker du vs vilka händer är synhänder?

 

Om du ska cbetta 100% av flopparna spelar ju din hand här väldigt liten roll, då bettar du egentligen för att fi ska missa flop, för om du bettar flop utan att ha settat och får syn leder du väldigt sällan.

 

Beror hela på hur bordet har agerat tidigare. Mot helt okända spelare 3-bettar jag väldigt tight här, AA/KK såklart, förmodligen AK, möjligtvis QQ/JJ. Skulle på vissa bord kunna 3-betta rent skräp oxå, men då vi är pre-ante tycker jag vi kan vänta på bättre spots.

 

Synar alla pockets, många suited connectors/semi-connectors, AJs+. Allt blir väldigt hypotetiskt för det beror på så många faktorer, men något i stil med ovanstående.

 

Jag säger inte att jag har facit eller att man inte kan spela vinnande med andra ranger, bara att det är så jag skulle spelat personligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska cbetta 100% av flopparna spelar ju din hand här väldigt liten roll, då bettar du egentligen för att fi ska missa flop, för om du bettar flop utan att ha settat och får syn leder du väldigt sällan.

 

Beror hela på hur bordet har agerat tidigare. Mot helt okända spelare 3-bettar jag väldigt tight här, AA/KK såklart, förmodligen AK, möjligtvis QQ/JJ. Skulle på vissa bord kunna 3-betta rent skräp oxå, men då vi är pre-ante tycker jag vi kan vänta på bättre spots.

 

Synar alla pockets, många suited connectors/semi-connectors, AJs+. Allt blir väldigt hypotetiskt för det beror på så många faktorer, men något i stil med ovanstående.

 

Jag säger inte att jag har facit eller att man inte kan spela vinnande med andra ranger, bara att det är så jag skulle spelat personligen.

 

 

Nej men jag gillar att få lite input och kritik på händerna, därför jag lägger upp dom så man kanske kan utvecklas.

Har varit iväg med jobbet o druckigt några öl och bowlat så känner mig lite schleden.

 

Blir nog inget mer spel denna veckan, men kanske på söndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska cbetta 100% av flopparna spelar ju din hand här väldigt liten roll, då bettar du egentligen för att fi ska missa flop, för om du bettar flop utan att ha settat och får syn leder du väldigt sällan.

 

Beror hela på hur bordet har agerat tidigare. Mot helt okända spelare 3-bettar jag väldigt tight här, AA/KK såklart, förmodligen AK, möjligtvis QQ/JJ. Skulle på vissa bord kunna 3-betta rent skräp oxå, men då vi är pre-ante tycker jag vi kan vänta på bättre spots.

 

Synar alla pockets, många suited connectors/semi-connectors, AJs+. Allt blir väldigt hypotetiskt för det beror på så många faktorer, men något i stil med ovanstående.

 

Jag säger inte att jag har facit eller att man inte kan spela vinnande med andra ranger, bara att det är så jag skulle spelat personligen.

 

Håller med ovanstående, du får möjlighet att betala 150 för att få se en flopp i en stor pott och kan få betalt deluxe vid träff.

 

Inte lönt att spela Allan preflop :), här i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovanstående, du får möjlighet att betala 150 för att få se en flopp i en stor pott och kan få betalt deluxe vid träff.

 

Inte lönt att spela Allan preflop :), här i alla fall...

 

 

Nej ni har nog rätt! Blir check nästa gång i ett sådant läge.

 

Slögrindade idag på laptopen framför tv:n. Och filmen blir lite halvspännande så givetvis blir mina kungar autofoldade. O d blir 2 allin så man missar massa deg o bubblar i turneringen...:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Denna handen i en 33 1rebuy/1addon, hade alla spelat som jag eller foldat damerna och stulit fler potter med ens marker istället?.

 

ligger chip 2a när det händer med 20 av 50pers kvar. lyckas dubbla upp 2 shorties direkt efter med o sen ute.

 

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/15294427_895AC26AD1

 

Smeten ska in, inget snack om saken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smeten ska in, inget snack om saken

 

 

Ja precis därav att jag smetar in, men damerna känns som min oturshand så därför början man tänka.

 

Sätter ju inte honom på AA/KK när han smetar utan AK AQ /lägre pocket, men ja antar att han kan visa upp även AA/KK här i värsta fall o då ligger man brunt till.

 

Han har ju ändå 45bb så skulle man vika är man fortfarande chip2a och kan spela bort flertalet spelare utan att få nån bra hand. bluffat mig upp från 20K stack till 30K stacken så borde kunna spela mig till eventuell vinst ändå även vid fold av damer så pass tidigt i turneringen.

 

Aternativ:

1. Käften Nilsson försök inte överanalysera en rättspelad hand.:-D

 

2.Använt sina pokerskills och spelat sig till en vinst istället för att flippa sig till en vinst/förlust :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Fold mot 3-bet

 

Ja det hade sparat en hel del

 

 

Lyckades finalborda söndagssteken idag men busta på 9:e plats. har 77 och väljer att ställa med 16bb Sammejao efter mig hittar KK. Average är 20bb. ingen 7:a dyker upp så det kändes lite segt då jag tappa fetepott tidigare med KKvs 99 AI mot klättermus då han lyckades träffa en 9:a.

 

Inte spelat steken på länge innan men får väl köra några söndagar nu när man nådde finalbordet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte kvala till malmö open igår, men det ville sig inte.

 

Tröstköpte en traktor istället så kommer inte köpa in mig:-D bonnavarning, men en rejäl karl bör ha ägt minst en traktor under sin livstid så iväg o shoppa er varsen traktor:-D

 

:mrgreen:

 

Stort GL med traktorn! Har du döpt den med en flaska skumpa? Måste man väl göra med traktorer va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte kvala till malmö open igår, men det ville sig inte.

 

Tröstköpte en traktor istället så kommer inte köpa in mig:-D bonnavarning, men en rejäl karl bör ha ägt minst en traktor under sin livstid så iväg o shoppa er varsen traktor:-D

 

Samma här, blev typ en 40e plats eller nått sånt. Grinda typ 5bb hela femte nivån.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...