Gå till innehåll

WSOP 2012 - Officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 310
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.poker.se/live/world-series-of-poker-2012/

 

Vem tror du vinner? Om det inte blir du förstås?

"Haha ja, det vore fantastiskt att få vinna något sånt här, men om jag ska tippa någon så tror jag Phil Helmuth tar hem det. Han satt vid mitt bord hela dagen och spelade otroligt bra. Han hade fullständigt kontroll över bordet och sitt spel, och jag såg inga misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra är Mike Sexton egentligen? Har för mig att jag hört en massa smörja från honom när han kommenterat, men kan ha blandat ihop honom med andra såklart.

trot att han tillhör de sämsta proffsen i fältet, läste att han är stjekad till 100% i denna turren av nån affärsman från LA och får 50% av eventuella vinster.... rätt okej deal :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trot att han tillhör de sämsta proffsen i fältet, läste att han är stjekad till 100% i denna turren av nån affärsman från LA och får 50% av eventuella vinster.... rätt okej deal :mrgreen:

 

Spelade Bobby Baldwin mot honom (Last longer H2H) till odds 2.20, tyckte det bara måste vara värde i det. Även om jag får erkänna att jag inte vet hur "färsk" Baldwin är, tycker jag mig komma ihåg att Mike Sexton tjatat om info-raisar till den grad att jag bara inte kan föreställa mig att han kan vara särskilt bra.

 

Dock ser det lite svettigt ut nu... även om Baldwin har gått helt ok har Sexton gått bättre, och de omlottade borden är en dröm för Sexton (typ bara amatörer) och mardröm för Baldwin (de två chipleaders, Ivey och nästan inga amatörer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galfond är på streamen nu och enligt honom så har Morgan straight flurren över 50% utav gångerna. Bl.a. p.g.a att Morgan med väääldigt stor sannolikhet 3bettar JJ och definitivt KK pre, sen att Morgan verkade lagom exalterad genom hela handen.

 

Själv hade jag aldrig foldat, nästan värt det bara för att ha en RIKTIG bad beat story :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt hur så många proffs slaktar så hårt. http://www.pokernews.com/live-reporting/2012-world-series-of-poker/event-55-the-big-one-for-one-drop-no-limit-hold-em/chips.35380.htm

Tror att man kan ha rätt hög ROI i turren trots den höga raken.

 

Slaktar eller slaktas? Har för mig att jag läste att 11 av 13 (eller liknande) som åkte ut dag ett var proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...