Gå till innehåll

Dags att rusha!


B_simps0n

Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, B_simpson är den största nitten microgaming någonsin har skådat. B_simps0n med en nolla istälelt för ett o är däremot the action king number one.

 

Märkvärt att notera kan vara att jag döpte mig efter honom då han, back in the day när man spelade NL100 6-max, förstörde ens liv med uttråkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, B_simpson är den största nitten microgaming någonsin har skådat. B_simps0n med en nolla istälelt för ett o är däremot the action king number one.

 

Märkvärt att notera kan vara att jag döpte mig efter honom då han, back in the day när man spelade NL100 6-max, förstörde ens liv med uttråkning.

 

Lawyered

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, B_simpson är den största nitten microgaming någonsin har skådat. B_simps0n med en nolla istälelt för ett o är däremot the action king number one.

 

Märkvärt att notera kan vara att jag döpte mig efter honom då han, back in the day när man spelade NL100 6-max, förstörde ens liv med uttråkning.

aha, den här dagboken blev precis bra mkt mindre episk :) gl iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vad vinner man på att fakenicka en tvättäkta nit? :D

 

Det handlar inte om att vinna något så mycket som det handlar om att fucka med folk. Vi spelade båda två ganska stora volymer at the time och hade, om sanningen ska fram, ganska likartade stats. Bara tänk er hur de andra regsen måste ha reagerat när det kom en till supernit med samma namn. HEHE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan man undra varför du inte visar hans vinster. Vad ajg komemr ihåg var han inte bara en nit utan en riktigt stor vinnare också. Är det din sadistiska ådra som vill att denna en gång i tiden fruktade spelare nu ska vara på ruinens brant?

tyckte inte resultatet var av nån relevans, men -2012 euro på .5/1 är han på mitt sample. jag skulle nog inte dra det så långt att kalla honom för fruktad spelare heller 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session nummer två just avslutad på microgaming.

 

har precis satt in pengar så givet är välkomstriggen. spelade väl inget vidare den här sessionen och hade det inte varit för mina 109 euro över ev hade jag gått minus 38 euro minus. räkna själva.

 

Denna handen undrar jag lite över.

 

$20.00 USD PL Omaha - Monday, May 28, 10:16:36 ET 2012

Table Button PLO 277 (Deep) 10 Min (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: wolf_madde ( $22.46 USD )

Seat 2: Lahma333 ( $32.35 USD )

Seat 3: saintoza ( $19.51 USD )

Seat 4: B_Simps0n ( $19.70 USD )

Seat 5: 10messi ( $39.96 USD )

Seat 6: Leena16 ( $36.16 USD )

10messi posts small blind [$0.10 USD].

Leena16 posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to B_Simps0n [ Js Ac 8c Qd ]

wolf_madde raises [$0.40 USD]

Lahma333 folds

saintoza folds

B_Simps0n calls [$0.40 USD]

10messi raises [$1.70 USD]

Leena16 folds

wolf_madde calls [$1.40 USD]

B_Simps0n calls [$1.40 USD]

** Dealing Flop ** [ Kc, Ad, 6c ]

10messi bets [$5.60 USD]

wolf_madde folds

B_Simps0n calls [$5.60 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

10messi bets [$16.80 USD]

B_Simps0n calls [$12.30 USD]

B_Simps0n shows [Js, Ac 8c Qd ]

10messi shows [Ah, 7d Kh As ]

** Dealing River ** [ 4h ]

10messi wins $39.33 USD from main pot

 

Jag sätter honom på en färdig hand, AAxx, KKxx eller AKxx, på floppen. Tror inte han tar den linjen med något annat i en flervägspott. Sen när turnen kommer gav jag mig själv tiorna, färgen och essen som outs. Fick då precis pottodds att syna.

 

Vad tycker ni?

 

 

Session: +71euro

Rulle: 385euro

 

Nick: B_simps0n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen undrar jag lite över.

 

$20.00 USD PL Omaha - Monday, May 28, 10:16:36 ET 2012

Table Button PLO 277 (Deep) 10 Min (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: wolf_madde ( $22.46 USD )

Seat 2: Lahma333 ( $32.35 USD )

Seat 3: saintoza ( $19.51 USD )

Seat 4: B_Simps0n ( $19.70 USD )

Seat 5: 10messi ( $39.96 USD )

Seat 6: Leena16 ( $36.16 USD )

10messi posts small blind [$0.10 USD].

Leena16 posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to B_Simps0n [ Js Ac 8c Qd ]

wolf_madde raises [$0.40 USD]

Lahma333 folds

saintoza folds

B_Simps0n calls [$0.40 USD]

10messi raises [$1.70 USD]

Leena16 folds

wolf_madde calls [$1.40 USD]

B_Simps0n calls [$1.40 USD]

** Dealing Flop ** [ Kc, Ad, 6c ]

10messi bets [$5.60 USD]

wolf_madde folds

B_Simps0n calls [$5.60 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

10messi bets [$16.80 USD]

B_Simps0n calls [$12.30 USD]

B_Simps0n shows [Js, Ac 8c Qd ]

10messi shows [Ah, 7d Kh As ]

** Dealing River ** [ 4h ]

10messi wins $39.33 USD from main pot

 

Jag sätter honom på en färdig hand, AAxx, KKxx eller AKxx, på floppen. Tror inte han tar den linjen med något annat i en flervägspott. Sen när turnen kommer gav jag mig själv tiorna, färgen och essen som outs. Fick då precis pottodds att syna.

 

Vad tycker ni?

 

 

Toppar, hålpipa + nötfärgdrag 100bb deep = in med degen på flopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om han i princip inte foldar något där och han nästan säkert har en färdig hand; vad tjänar jag då på att pusha?

 

 

Kommer en riktigt dålig turn som K kan jag ju alltid folda. Har oddsen att syan all in på turn hur som helst så gör ju ingen större skillnad. Om han mot all förmodan har en sämre hand än mig kommer vi ju ändå att få in det på turn oavsett?

 

Känns som att folk i regel pushar för mkt i plo utan att riktigt tänka efter varför de gör det. Lättaste utvägen liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om han i princip inte foldar något där och han nästan säkert har en färdig hand; vad tjänar jag då på att pusha?

 

 

Kommer en riktigt dålig turn som K kan jag ju alltid folda. Har oddsen att syan all in på turn hur som helst så gör ju ingen större skillnad. Om han mot all förmodan har en sämre hand än mig kommer vi ju ändå att få in det på turn oavsett?

 

Känns som att folk i regel pushar för mkt i plo utan att riktigt tänka efter varför de gör det. Lättaste utvägen liksom.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter min otroliga rungood med 80 över ev idag och en vinst på 114 euro. Sjukt gött att vinna lite pengar nu innan jag drar iväg till San Frnacisco, the home of the gays, imorgon. Lyckades rakea 100euro också på dessa tre dagarna så blir ju 60euro extra att starta juni med.

 

Kollade lite biljettpriser idag för baseball. Blev en mycket trevlig överraskning. man kan få riktigt bra platser för runt 20$ och okej platser för halva priset. En snubbe i ett forum hävdade att 15dollar för korv, öl och biljett var lagom. Får lita på det. Ska bli jäkligt kul!

 

När jag kommer hem den 14e juni ska jag spela riktigt seriöst med bra money management resten av sommaren! Får sätta upp lite mål o så o skaffa en coach kanske? Nä, det är gay.... Ska jobba lite mer med min hemsida också och tjäna lite cash på sportsbetting. riskfriaspel.se! Riktigt bra sida hoppas ajg den ska bli

 

Session: +114 euro

Rulle: 0 - tog ut allt. får 200-300euro rakeback att spela med när jag kommer hem.

 

Nick: B_simps0n

 

O glömde en sak. Räknade ut vad man måste ha för winrate för att slå plo20 6-max på microgaming. Fick fram 24bb/100händer!!! på mitt sample över 1500 händer. Riktigt jävla sjuk!

 

Mer rakeback till folket! Någon som kan skaffa över 60% till mig? KOmmer antagligen att rakea runt 5000euro i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket viktig information om microgaming. Omstruktureringar paa sidan haaler paa att ske. De forsoker faa bort all rakeback och maanga sidor kommer att gaa under. Ta ut era pengar omgaaende och vaenta tills krisen aer oever. De stora skinsen kommer givetvis inte att forsvinna men haall er undn fraan de som inte aer Ladbrokes, Unibet eller Nordicbet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i san francisco just nu. Riktigt soft stad. Funderar dock paa att dra in till Las Vegas och signa naagot WSOP-event. Funderar paa event#11 - PLO 1500$ inkoep. Ska kolla om det finns naagot soft hotell man kan bo paa med rimliga cashgames. Men faar se. Aer fortfarande paa planeringsstadiet. Skulle varit jaevligt soft dock.

 

Peace in you face

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är att vår flopp eq% ligger över 40% vs den rangen av madehands du sätter upp , vilket är bra mycket roligare att stoppa med än att dö på alla turns utom K? med ca strax över 25%eq. sen ska du inte helt ta bort lite flush+holkar ur fis range heller som vi slaktar.

 

stoppa flopp.

 

Phew! Trodde världen hade blivit tokig, skönt med medhåll :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är att vår flopp eq% ligger över 40% vs den rangen av madehands du sätter upp , vilket är bra mycket roligare att stoppa med än att dö på alla turns utom K? med ca strax över 25%eq. sen ska du inte helt ta bort lite flush+holkar ur fis range heller som vi slaktar.

 

stoppa flopp.

 

MEN i o m att potten aer stoerre paa turn saa aer ju vinsten i princip den samma. Dessutom saetter vi den ca 25% paa turn. Daa kan vi faa in den med 75% istaellet. Om han inte skulle pusha turn utan beta naagot mindre har vi dessutom chansen att faa aennu baettre odds och kan folda river vid miss.

 

Skulel han ha ett annat drag och beslutar sig foer att itne pusha turn laer han ju inte pusha river haeller. Haer foerlorar vi lite paa att vi itne faar in det mot ett saemre drag, men om vi saetter den kommer FI antaglgien ocksaa saetta o faa in skiten.

 

Peace and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är att vår flopp eq% ligger över 40% vs den rangen av madehands du sätter upp , vilket är bra mycket roligare att stoppa med än att dö på alla turns utom K? med ca strax över 25%eq. sen ska du inte helt ta bort lite flush+holkar ur fis range heller som vi slaktar.

 

stoppa flopp.

 

MEN i o m att potten aer stoerre paa turn saa aer ju vinsten i princip den samma. Dessutom saetter vi den ca 25% paa turn. Daa kan vi faa in den med 75% istaellet. Om han inte skulle pusha turn utan beta naagot mindre har vi dessutom chansen att faa aennu baettre odds och kan folda river vid miss.

 

Skulel han ha ett annat drag och beslutar sig foer att itne pusha turn laer han ju inte pusha river haeller. Haer foerlorar vi lite paa att vi itne faar in det mot ett saemre drag, men om vi saetter den kommer FI antaglgien ocksaa saetta o faa in skiten.

 

Peace and out!

 

en bra grundregel är väl att inte säga emot någon som spelar ca 100ggr högre än en själv ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...