Gå till innehåll

Zoomskott!


Nackskott

Recommended Posts

Lirar zoom (NLHE) på PS sedan några dagar med en ganska enkel men aggressiv strategi: Se hur högt jag kan komma med hjälp av skottning innan rejken har käkat upp mig.

 

Regler: Får ALDRIG under några omständigheter spela med mer än 13 inköp för en nivå. När jag rullen är upp i 1300bb måste jag alltså gå upp och sen stannar jag där tills jag har 300 bb för den nivån, då måste jag gå ner.

Varje gång jag lyckas gå upp en nivå så får jag en belöning på 100bb. Dvs jag gör ett uttag på 50$ när rullen är uppe i 650$. På detta sätt går jag inte helt lottlös och kan ändå ge mig chansen att klonka "stort" utan att riskera särskilt mkt.

 

Tanken är alltså att starta varje nivå med 6 inköp, oavsett om det är upp eller ner. Hej hoppborg vissa dagar.

 

Kör 3-4 bord 6-max och snittar 1000 händer i timman.

 

Startrulle: 176$

 

Kul om någon ville följa med på min resa. Siktar på 4 veckor och jorden runt. Eller så slutar den på Öresunds bron redan ikväll... Bara brud Fortuna vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Funderade själv idag att göra någonting liknande själv, fast ska spela PLO. Då jag är i ett stadie med stor motivationsbrist för min 'vanliga' grind.

 

Suita up med sprillans nya Adidas pjux och spring som en tjock unge emot närmaste godisutförsäljning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supernära att få gå upp till nl100 för nån timma sen. Uppe i 630$ och behövdes "bara" 40bb till... då fick jag hybris och skulle vinna varje hand för att liksom påskynda processen. Gick som det brukar i det mentala stadiet och 15 min senare var jag istället nere på 500... Tålamod, tålamod!!

 

Skärpte till mig och är på g uppåt igen.

Fått in 3800 nävar och rejkat 240bb bara idag. 6bb/100. Lol!

Är silver så har väl typ 7% rb. Fett.

 

Nåja, jag har roligt iaf och det var längesedan jag hade det på virtuella pokerbord. Behövde det efter 0,0 motivation senaste månaden.

 

Nu middag, sen Sverige-Tjeckien, sen på et igen! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du några tankar om var du kliver? NL5k? 10k?

 

Nä, precis som nämnt ovan så är 500 max på zoom än så länge. Har sneglat dit och låt oss här och nu säga att det blir målet.

 

Tänker inte riktigt ta detta seriöst förrän projektet verkligen är beprövat och jag fått känna på lite kängor, bergochdalbanor osv. Om jag överlever 100k så kommer jag vara både förvånad och hemskt nöjd och säkerligen fundera på att göra allvar av detta projekt.

 

Ser att du gjort något liknande. Har du några bra tips ang "attackrulle-strategin"? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Funderade själv idag att göra någonting liknande själv, fast ska spela PLO. Då jag är i ett stadie med stor motivationsbrist för min 'vanliga' grind.

 

Suita up med sprillans nya Adidas pjux och spring som en tjock unge emot närmaste godisutförsäljning!

 

Just motivationsdelen var anledningen till att jag tog min ann detta. PLO-zooom måste ju vara nöten egentligen! Kanske kan bli nästa projekt. :)

 

Zoom är typ som FTs rush då eller? Btw älskar jag ditt attackrullemanagement.. Hellre gul än ful :lol:

 

Ös på, GL

 

Yes, PS motsvarighet och i princip samma som FTP:S rush. Kan inte komma på någon skillnad alls egentligen. Kul att du stöttar mitt aggressiva br-tänk. :)

 

GL roligt projekt!

 

Bra värde på Zoom?

 

Enormt värde på nl50 iaf. Julafton, 2007, kalla det vad du vill men helt plötsligt vill jag inte lägga ner pokern riktigt än..

 

Lycka till !! kul med projekt, håller motivationen uppe!

 

Precis. Man behöver hitta på lite nya saker då och då. :)

 

Najs!, har själv tänkt köra något liknande .såg någon film om det på deucescracked för en tid sedan.

 

Får se hur det går för dig innan jag testar =). GL!:-D

 

Bara kör! Finns inget att vänta på. /Haren

 

Var tvungen å testa lite Zooooom efter att jag läst här..

 

Å det var ju gör skoj!

 

Iaf när det går bra. ;)

Kan gå sjukt snabbt utför om det går dåligt... Värsta tänkbara för lätt-tiltade personer. Me like. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just motivationsdelen var anledningen till att jag tog min ann detta. PLO-zooom måste ju vara nöten egentligen! Kanske kan bli nästa projekt. :)

 

 

 

Yes, PS motsvarighet och i princip samma som FTP:S rush. Kan inte komma på någon skillnad alls egentligen. Kul att du stöttar mitt aggressiva br-tänk. :)

 

 

 

Enormt värde på nl50 iaf. Julafton, 2007, kalla det vad du vill men helt plötsligt vill jag inte lägga ner pokern riktigt än..

 

 

 

Precis. Man behöver hitta på lite nya saker då och då. :)

 

 

 

Bara kör! Finns inget att vänta på. /Haren

 

 

 

Iaf när det går bra. ;)

Kan gå sjukt snabbt utför om det går dåligt... Värsta tänkbara för lätt-tiltade personer. Me like. :twisted:

 

Jag var nog en av de lättiltade personerna :-D

 

Dock en fråga, kör du något prg ? Mig tror att de med prg typ HEM/PKT får mycket stor fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nog en av de lättiltade personerna :-D

 

Dock en fråga, kör du något prg ? Mig tror att de med prg typ HEM/PKT får mycket stor fördel.

 

Jag kör med HM2.

Dock har jag bara HANDS/VPIP/PFR synliga i huden.

Har några olika huds men har valt denna enkla nu i början då det är lätt att få helt felaktig info med litet sample.

 

Super-ABC poker mot fisken och hårt 3bettande och 3barrelande mot regsen har funkar framgångsrikt hittills. För mig har det varit befriande att spela utan HUD. Blir lätt att statsen tar besluten istället för brädtextur och ranger. Behöver jag nåt speciellt så finns det ju mer info i pop-upsen.

 

"The simplest things are often the truest"

Richard David Bach

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med HM2.

Dock har jag bara HANDS/VPIP/PFR synliga i huden.

Har några olika huds men har valt denna enkla nu i början då det är lätt att få helt felaktig info med litet sample.

 

Super-ABC poker mot fisken och hårt 3bettande och 3barrelande mot regsen har funkar framgångsrikt hittills. För mig har det varit befriande att spela utan HUD. Blir lätt att statsen tar besluten istället för brädtextur och ranger. Behöver jag nåt speciellt så finns det ju mer info i pop-upsen.

 

"The simplest things are often the truest"

Richard David Bach

 

:-D

 

Tack för info. Funderar själv på att köra ett ordentligt race på Zoom-PLO men har inte orkat lära mig något av alla dessa progs :cry: men det känns som om statistiken behövs, speciellt då poolerna blir större och större. Med ett prg kan ma lättare zooma-in de dåliga spelarna :lol:

 

Lycka till i liret, en tanke är kanske att du postar när du har spelat ett visst antal händer, typ 10k eller så. Kul att följa ditt försök.

 

MVH

 

TT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara ca 500 händer på nl100 innan jag fick kliva ner igen. :(

Ett gäng misstag och två flipps åt fel håll krossade rullen.

 

Tog emot att stänga ner, gå in i lobbyn och köra igång nl50 efter sista flippen. Ville så gärna att den skulle gå åt rätt håll så man kunde fortsätta på nl100, för värdet där var också riktigt bra!

 

Nåja, får acceptera läget och det lär ju hända ett gäng gånger till om jag ska fullfölja.

 

En ide slog mig att köra nl50 fast på min ordinarie sajt. Har en bra rb deal och med 5bb/100 i wr så skulle man skramla ihop ca 400kr/timman om jag kör ca 1000 händer/h.

 

Trött på nl200 grinden där man knappt tillåts göra ett betsizing-misstag längre. Vissa dagar är inte bra och för att slå 200-400 så måste man vara grym både mentalt och teoretisk, hela tiden. Iaf är det så för mig.

 

Kan iaf vara en idé i perioder när man inte är sugen på att vara superfokuserad eller nöta tori osv.

Sen dom dagarna man tycker poker är det bästa som finns och man har en utvecklings-hunger så är det ju bara att gå upp och köra sina 6 bord 200, näta HH:s och pilla med ranger.

 

Problemet just nu är att jag kör 200 även dom dagarna då jag bara lirar för att jag måste. Utan lust, utan hjärta, likblek och trött.

Dessa dagar är det bara att slänga upp 10 bord nl50, stänga av huden och bara nyttja dom kunskaper man har. Inte tänka så mkt. Alltid kul att känna ett övertag på motståndet också. Hela tiden. ;)

 

Tankarna snurrar...

 

Stänger ner för dagen nu, tar mig några kalla och går ut och träffar lite folk.

Välbehövligt efter allt zoomande.

 

På återhörande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är man igång igen efter ett par dagars pokervila.

Rullen är uppe i 483$ efter att ha varit nere på 200 och vänt Gick ju ner från nl100 när rullen va på 300 och sedan tappade jag på nl50 men som tur var kom vändningen innan jag hann gula. Denna gång.. :-D

 

Funderar på om jag inte ska stretcha br-kravet till 10 inköp ändå... Är så sjukt lotto att gå in och försöka överleva på 3 inköp. Om jag kör 10-kravet så går jag ju in med 7 inköp till godo innan jag måste kliva ner igen. Inte roligt om man man måste va på helspänn vid första flippen. Eller? Hehe..

 

Nåja, 12k händrer spelade so far och jag är plus ca 350 sedan starten.

Inkluderat några bonusar värda ca 100 dollar.

 

Köra jag 17k händer till i maj så kommer jag hamna på Platinum-nåvån vilket skulle innebära 25% rb under juni. 2bb/100 extra (nl50) med andra ord. :) Får bli ett delmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...