Gå till innehåll

€500 GTD finalbord 6 man kvar


TonyS

Recommended Posts

Vi ligger 3:a med "god marginal" ner till 4:de plats.

Kände inte nåt direkt behov i att pusha pre, sitter på knapp och har kontroll på handen

Tanken var "träff på A eller Q så åker vi"

Rätt tänk eller stoppar vi in det pre?

Är det dumt att släppa in 2 FI i handen?

 

NL Texas Hold'em Trny:64058335 Level:2 Blinds(300/600) - Sunday, May 13, 21:24:46 ET 2012

Table e500 GUARANTEED (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: franzxb ( $12352 )

Seat 3: thedoctor0 ( $48292 )

Seat 5: arch_enemy ( $16252 )

Seat 8: HERO ( $31055 )

Seat 9: aderda ( $32670 )

Seat 10: Pecirek ( $16879 )

Trny:64058335 Level:2 Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to L4U [ Qs Ad ]

franzxb folds.

thedoctor0 raises [1200].

arch_enemy calls [1200].

HERO calls [1200].

aderda folds.

Pecirek folds.

** Dealing Flop ** [ 6d, Ac, 7h ]

thedoctor0 bets [1800].

arch_enemy is all-In [15052]

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 3betat preflop, behöver inte ställa in. Men du får mer kontroll över potten om du 3betat. Dessutom är chansen stor att du faktiskt har bäst hand.

 

Men om du bara synar hade jag nog ställt in här.

Detta eftersom att jag tror att Doctor höjer med en bredd range preflop, eftersom han är chipleader. Med denna bredda rangen kommer han (dock spelare-baserat) troligtvis att cbet en ganska hög procent.

Om arch_enemy tänker på detta kan han mycket väl ställa in på den flopen med olika stegdrag som 45,89, 58, samt med dom flesta Ax. Jag tror inte att det speciellt stor risk att han har AK eftersom att han antagligen 3betat den preflop.

Det man kan vara slagen av är således 67 eller A6,A7.

Men jag tycker att det ligger tillräckligt med marker i potten och chansen att du har bäst hand är stor.

Dessutom tror jag att de händer det är störst chans att han har här är A10 eller AJ. Dessa två händer tycker många inte är tillräckligt bra för att 3betat pre. Men dom kommer att tycka om Flopen A67 och därför ställa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också trebettat pre, eftersom du vet han har Ax på floppen har du ju dock ett enkelt beslut nu (:

 

3-bet pre verkar vara mest bäst enligt de flesta.

Hur sizar vi 3-bettet?

Jag tänker mig ~5500 ungefär?

Syn vid ställ från doktorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 3betat preflop, behöver inte ställa in. Men du får mer kontroll över potten om du 3betat. Dessutom är chansen stor att du faktiskt har bäst hand.

 

Men om du bara synar hade jag nog ställt in här.

Detta eftersom att jag tror att Doctor höjer med en bredd range preflop, eftersom han är chipleader. Med denna bredda rangen kommer han (dock spelare-baserat) troligtvis att cbet en ganska hög procent.

Om arch_enemy tänker på detta kan han mycket väl ställa in på den flopen med olika stegdrag som 45,89, 58, samt med dom flesta Ax. Jag tror inte att det speciellt stor risk att han har AK eftersom att han antagligen 3betat den preflop.

Det man kan vara slagen av är således 67 eller A6,A7.

Men jag tycker att det ligger tillräckligt med marker i potten och chansen att du har bäst hand är stor.

Dessutom tror jag att de händer det är störst chans att han har här är A10 eller AJ. Dessa två händer tycker många inte är tillräckligt bra för att 3betat pre. Men dom kommer att tycka om Flopen A67 och därför ställa där.

 

Du är tämligen spot on, både i mina tankar och hur handen utspelade sig.

Jag satte honom aldrig på "låga" kort, kunde inte se att han skulle syna CL's 2xBB med 3 pers bakom preflop. Trodde mer på, som du säger A9+ (-AK pga avsaknadet av 3-bet pre).

CL's range är som sagt bred, de flesta par, Ax+ säkert några kombos av QJ-KQ.

CL's halvpott på flop säger ingenting, arch's all in skriker A och då fick jag svårt att sätta CL på ännu ett A.

Jag går all in och CL synar.

CL = A6 spader

Arch = AJ

 

Turn 6

River 7

Åker som 5:a och kommer 3-betta pre nästa gång.

 

Tack för bra input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-bet pre verkar vara mest bäst enligt de flesta.

Hur sizar vi 3-bettet?

Jag tänker mig ~5500 ungefär?

Syn vid ställ från doktorn?

 

Blinds 300/600. Raise till 1200. Syn 1200.

 

Så det ligger 300+600+1200+1200 = 3300, fanns ante?

 

Jag hade hur som helst 3betat till något runt potten, kanske lite mer.

 

Det är inget jag följer slaviskt, men jag brukar 3beta ungefär 2-2,2x i position mot 1 spelare och cirka 2,5-3 Ur poss.

Om det är fler spelare i potten får man lägga till så mycket som den spelare/spelarna har synat. (alltså 1200 i detta fallet)

 

Så därav:

Blinds 300/600. En höjer till 1200.

2-2,2x det blir 2400-2640. + Dom 1200 som den andra spelare synat.

Då blir det ungefär 3600 - 3840. Runt där någonstans tror jag hade varit bra med ett 3bet.

 

Sen finns det olika saker som förändrar hur man spelar. Tex om en Fi alltid synar 3betet. Men check-lägger SJUKT ofta. Då kan man göra större 3bets. Eftersom han kommer check folda så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-bet pre verkar vara mest bäst enligt de flesta.

Hur sizar vi 3-bettet?

Jag tänker mig ~5500 ungefär?

Syn vid ställ från doktorn?

 

Jag hade nog inte synat om doctorn 4bet ställde rakt in. Kan inte se han göra det med AJ. Däremot ser jag att han kan göra det med typ AK samt en del par.

 

Däremot om han 4betar litet kan det vara så att jag själv ställer in AQ. Men det handlar mycket om hur det känns vid bordet. Hur han har spelat innan. Om han är kapabel att 4bet bluffa där osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte synat om doctorn 4bet ställde rakt in. Kan inte se han göra det med AJ. Däremot ser jag att han kan göra det med typ AK samt en del par.

 

Däremot om han 4betar litet kan det vara så att jag själv ställer in AQ. Men det handlar mycket om hur det känns vid bordet. Hur han har spelat innan. Om han är kapabel att 4bet bluffa där osv.

 

Känns extremt kallt att 5b lasta mot doctorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...