Gå till innehåll

GreggaNs myshörna


Greggan

Recommended Posts

Hejsan!

 

Har i stort sett inte gjort några inlägg här på forumet förut, så jag borde vara tämligen okänd för er flesta. Vissa av er har kanske mött mig på Svenska spels micro-nivåer.

 

 

Syfte: Ingen av mina vänner spelar poker i någon större utsträckning, bortsett från enstaka onyktra hemmaspel. Så Jag skulle gärna vilja ha några att diskutera poker med, då jag verkligen gillar detta spel.

Kritik och tips kommer att vara väldigt uppskattat, då jag gärna vill utveckla mitt spel så mycket som möjligt.

 

Mål: Spelar för tillfället 0.5/1 kr THNL med 200 bb inköp. Mitt kortsiktiga mål är att kunna gå upp 2 nivåer innan årets slut. Mitt långsiktiga mål är väll egentligen bara att utveckla mitt spel såpass mycket som möjligt och se hur långt det tar mig.

 

 

Mina starkaste sidor som spelare anser jag vara att jag har bra Money Management och tiltar i stort sett aldrig. Försöker alltid att ha 100 inköp innan jag går upp i nivå, trots att jag spelar med 200 bb.

Mina dåliga sidor kommer väll fram i händerna jag postar :)

 

 

Fråga på om vad ni vill så ska jag försöka svara så bra jag kan. Drar nu igång min första session sedan starten av dagboken, uppdatering kommer snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något tips på vad man kan göra i detta läge?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (SB): $231.21

BB: $126.62

UTG: $189.50

CO: $209.19

BTN: $379.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Aheart.gif Kdiamond.gif

1 fold, CO raises to $2.25, 1 fold, Hero raises to $7.75, 1 fold, CO raises to $20.12, Hero raises to $60, CO calls $39.88

 

Flop: ($121.00) 6club.gif Theart.gif Qspade.gif(2 players)

Hero checks, CO checks

 

Turn: ($121.00) 9club.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $56.00, Hero folds

 

 

Inte mycket till hjälp med hans 50/25 efter 20 händer. Sett skapligt aggresiv ut dock.

Bättre att syna 4betten och kolla på floppen? Kommer upp många alternativ i huvudet såhär efteråt men inget känns riktigt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt 600 spelade händer och - 250 kr slutade det på ikväll. Delvis nöjd med spelet, så det känns gött ändå.

 

En fråga (om någon skulle råka läsa), brukar ni köra med minst 100 inköp på den nivå ni spelar på även om ni spelar 200 bb djupt? Motivera gärna varför ni gör detta eller ej.

 

Tack för idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog vanligare att lira med typ 20-40 inköp, på dessa nivåer iaf. Du menar väl 100bb BI?

 

Lycka till!

 

Så lite? Det känns iaf för lite för mig när jag provat på att gå upp någon nivå. Nej, jag menar 200 bb BI.

 

 

Tack så mycket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100x 200bb inköp är verkligen supermega överrullat. Skulle råda dig att typ kliva upp i nivå när du har ~4k bb (20 BI) och om du skulle råka glida ner under 3k bb (15 BI) kan du ju kliva ner och spela upp det igen.

 

Slöseri med tid att harva så länge på samma nivå när spelet en nivå högre upp inte skiljer sig så mycket!

 

edit: haha nu hade du visst fått det påpekat ett par gånger redan, nåja upp med dig! gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100x 200bb inköp är verkligen supermega överrullat. Skulle råda dig att typ kliva upp i nivå när du har ~4k bb (20 BI) och om du skulle råka glida ner under 3k bb (15 BI) kan du ju kliva ner och spela upp det igen.

 

Slöseri med tid att harva så länge på samma nivå när spelet en nivå högre upp inte skiljer sig så mycket!

 

edit: haha nu hade du visst fått det påpekat ett par gånger redan, nåja upp med dig! gl

 

 

Spelat några tusen händer på 1/2 och känner verkligen att jag har kompetensen för att vara vinnande där, (tycker inte att jag är bra på poker, men iaf så att det räcker till där).

 

Problemet är väll de att om man råkar tappa 3-4 inköp och hamnar på minus 1500 så känner jag att jag ibland hamnar lite utanför min "comfort zone" som vissa så fint beskriver det.

 

Ett alternativ kanske är att köra 2 bord 0.5/1 och 2 bord 1/2 för att vänja sig vid nivån?

 

 

Tack för lyckoönskningarna! :) Bortbjuden på middag ikväll så får om jag hinner trycka in några händer, annars blir det mer spelande och uppdatering av händer i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En halvt rolig hockeykväll är till ända. Sveriges förlust var sur men lyckades att tippa in Erik Karlsson som målskytt. Jävlar vilken kille han är! Kommer att gå riktigt långt.

Ett minus får Viktor Fasth, även om hjälpen från backarna delvis var riktigt dålig.

 

En gåta för mig varför Mårts inte ens överväger målvakter som Anders Lindbäck och Niklas Svedberg? Båda dom skulle ju ha en given plats som minst 2a målvakt i mitt tycke.

 

 

Trycker eventuellt in några händer nu innan läggdags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1760530

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $400.07

Hero (SB): $400.00

BB: $145.83

CO: $426.08

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :club: 9 :club:

1 fold, CO calls $1, BTN calls $0, Hero raises to $8, CO calls $7, 1 fold

 

Flop: ($17.00) 9 :heart: 5 :club: 9 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $10.00, Hero calls $10

 

Turn: ($37.00) K :heart:(2 players)

Hero bets $22.00, CO calls $22

 

River: ($81.00) J :spade:(2 players)

Hero bets $52.00, CO raises to $104, Hero calls $52

 

Har 2 händer på han så inte mycket att gå på. Är jag i stort sett alltid slagen i detta läge? Tror inte han skulle göra det draget på river med 7,9 eller något i den stilen, så hoppades mest på luft när jag synade.

 

Check-synen på floppen går ju att diskuteras, provade det då jag ej hade händer på han och inte ville skrämma iväg han från potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panga på och skepa över öv. turnraise imo!

 

edit: dvs bet flop skjut turn och DEGA

 

Mjo det hade nog varit ett bättre sätt att spela på.

 

 

Spelar en Dubbel på lången på svenska spel idag, då det gick så bra igår med tippandet :P

 

Norge - Lettland 1 X 2

Slovakien - Vitryssland 1 X 2

Tyskland - Danmark 1 X 2

 

Ger lite mer än 3 gånger pengarna om den går in. Norge - Lettland har högst odds, men jag oroar mig faktiskt inte nämnvärt mycket för att Norge ska torska, dom känns starkare är Lettland.

 

 

Snart börjar Slovakien - Vitryssland, så det blir perfekt att slökolla lite på samtidigt som jag trycker in lite händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: La upp fel hand, rätt hand i mitt nästa inlägg.

 

Tappar suget efter ett tag på varje session då jag numera nästan alltid förlorar eller är break even. Legat runt samma pengar i rullen väldigt länge nu. Tror det kan bero på att det är mer ströspel nu istället för hårt grindande nästan varje kväll för 1, 1 ½ halvt år sedan, någon som känner igen sig?

 

Värt att nämna i sammanhanget kanske är att jag har spelat upp mig från någon hundralapp till nästan 30k genom att grinda dessa nivåer, men nu har det stått still i ungefär 6-8 månader.

Hoppas att dagboken ska hjälpa mig att spela längre sessioner och lite oftare nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold flop!

 

Haha oj, postade visst fel hand. Var en väldigt speciell situation i handen jag postade då denne spelare 3bettade mej konstant och visa upp händer som 3,Js som han 3bettat med.

 

här är rätt hand :)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1760763

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $202.41

CO: $50.02

BTN: $187.06

Hero (SB): $225.18

BB: $123.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Adiamond.gif Qspade.gif

2 folds, BTN raises to $3.50, Hero raises to $11.50, 1 fold, BTN calls $8

 

Flop: ($24.00) 4diamond.gif 5heart.gif 2heart.gif(2 players)

Hero bets $14.00, BTN calls $14

 

Turn: ($52.00) Aclub.gif(2 players)

Hero bets $21.00, BTN calls $21

 

River: ($94.00) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, BTN bets $140.56, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt skön dag hittills!

 

Tippningen gick in perfekt, även om Tyskland - Danmark matchen var svettig på slutet. Pokern gick även okej för första gången på länge, + 400 över 400 händer.

 

Tippar även vinst för Capitals ikväll då jag tycker dom sett riktigt stark ut de senaste 2 matcherna, oddset ligger på 2.70 på svs.

 

Pizza, öl och hockey väntar!

 

 

 

Största vinst och förlusthanden (sett till bb):

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $56.21

UTG: $300.00

CO: $1095.40

BTN: $445.36

Hero (SB): $565.54

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with Jclub.gif Kspade.gif

1 fold, CO raises to $10, 1 fold, Hero calls $9, 1 fold

 

Flop: ($22.00) Kclub.gif Tspade.gif 5diamond.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $22.00, Hero calls $22

 

Turn: ($66.00) Qdiamond.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $66.00, Hero calls $66

 

River: ($198.00) 9club.gif(2 players)

Hero bets $99.00, CO folds

 

Final Pot: $198.00

Hero wins $193.06

(Rake: $4.94)

 

 

 

 

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $46.21

CO: $291.00

BTN: $1016.71

SB: $424.36

Hero (BB): $677.43

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with Aheart.gif Kheart.gif

1 fold, CO raises to $7, 2 folds, Hero raises to $22, CO calls $15

 

Flop: ($45.00) 5spade.gif Qdiamond.gif 3heart.gif(2 players)

Hero bets $30.00, CO calls $30

 

Turn: ($105.00) Jheart.gif(2 players)

Hero checks, CO checks

 

River: ($105.00) Kclub.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $88.00, Hero calls $88

 

Final Pot: $281.00

CO shows Jspade.gif Kspade.gif

CO wins $273.98

(Rake: $7.02)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara jag som är intresserad av hockey och sportsbetting här, men lägger ändå upp lite spel utefall det skulle vara av intresse för någon.

 

 

Dagens spel:

Lettland - Danmark, 1 X 2

 

Spelar Danmark till oddset 2.80, även om matchen känns väldigt öppen. Lettland har egentligen ett starkare lag, men det känns ändå som att det är Danmarks tur då de såg starka ut mot Tyskland med 3 stolpskott och ägde matchen i helhet. Inte tagit någon 3poängare än så borde vara deras tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in tippningen och litet plus på pokern, bra dag! Gått tillbaka lite till ABC och flyttat upp en nivå, och det har genast gått bättre.

 

Hoppas få in mycket volym senare i veckan och orka lägga upp lite händer. Ska även se om jag hittar några fler hockeymatcher med bra odds, inte tippat fel på någon av de VM-matcher jag spelat på än så får se om det håller i sig.

 

Tack för mig så länge! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...