Gå till innehåll

CC 20-20 med 55 och monsterflopp.


Cyntax

Recommended Posts

OBS HUMOR - Gissa vad dom har!

 

För några veckor sedan på CC i Stockholm hamnar jag i följande situation:

Det är sent (eller tidigt på morgonen om man så vill) och vi är 7 spelare vid bordet. Jag sitter med 7k, mina motspelare i handen täcker mig, djuuupt alltså.

 

Jag får :5c::5d: på UTG+1 och limpar in.

UTG+3 höjer till 180 (Han har 8k bakom).

BB synar (14k bakom. Han är en idiot som haft tur på slutet. Trots 14k bakom ligger han nog back minst 10k.)

Jag synar.

Potten är 560 kr.

 

Floppen: :5h::Ac::3d:

Mums! Tredjenöten känns bra.

 

BB: Check.

Jag: Check, utg+3 kvar och vi hoppas han träffat sitt :Ay:

UTG+3 bet 500 kr.

BB raise till 2000 kr!

 

Vad gör jag nu? Vad har dom?

 

obs: Humor - Gissa vad dom har!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

UTG+3 har AA

BB har 24

Bra! Rätt på BB, han har 42, men UTG+3 har AQ som han inte kan släppa.

 

Jag kan omöjligt sätta någon på 42 och har UTG+3 AA så får jag väl gråta en skvätt.

---Fortsättning---

Jag får :5c::5d: på UTG+1 och limpar in.

UTG+3 höjer till 180 (Han har 8k bakom).

BB synar (14k bakom. Han är en idiot som haft tur på slutet. Trots 14k bakom ligger han nog back minst 10k.)

Jag synar.

Potten är 560 kr.

 

Floppen: :5h::Ac::3d:

Mums! Tredjenöten känns bra.

 

BB: Check.

Jag: Check, utg+3 kvar och vi hoppas han träffat sitt :Ay:

UTG+3 bet 500 kr.

BB raise till 2000 kr!

 

Potten är 3060 och jag har 6820 kvar. Synar bara, varpå UTG+3 går all-in.

BB tror han drömmer, han har ju nöten och han synar.

Nu känns inte tredjenöten så kul längre faktiskt, men jag synar.

Turn är :Ks:

River :5s:

 

När rivern faller utbrister BB i ett vråååål. -Jaaaa! Jag har NÖTEN!

Han har gjort så förr, tagit ut segern i förskott. Han kastar snabbt upp sin floppade nöt och ska börja skopa in markerna, men dealern avvaktar lite. Jag ska fan slow-rolla honom.

-Har du nöten? Du menar att du floppa nöten? Men tänk om någon har :Ay::5y: för en kåk? (Jag viker upp :5d: ) Eller ÄNNU värre?! Tänk om någon VERKLIGEN har nöten? Fyrtal i 5'or... jag viker upp :5c:

 

Pokerhumor eller bara löjligt?

Hans 42 är ju en skräll, hans vrål är komiskt, men när han sjunker under bordet efter att jag visat upp fyrtalet är priceless. :mrgreen:

 

---

 

Berätta er historia nu om när ni slow-rollade någon. Jag vill höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska fan slow-rolla honom.

-Har du nöten? Du menar att du floppa nöten? Men tänk om någon har :Ay::5y: för en kåk? (Jag viker upp :5d: ) Eller ÄNNU värre?! Tänk om någon VERKLIGEN har nöten? Fyrtal i 5'or... jag viker upp :5c:

 

Pokerhumor eller bara löjligt?

Hans 42 är ju en skräll, hans vrål är komiskt, men när han sjunker under bordet efter att jag visat upp fyrtalet är priceless. :mrgreen:

 

Varför blir man inte förvånad. Fanns det ingen vettig människa i närheten som kunde ge dig den käftsmäll du förtjänade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta er historia nu om när ni slow-rollade någon. Jag vill höra.

 

När jag spelar lite poker på fyllan men några kompisar så sker det en hel del slowrolls och andra pyskningar. Det är ok eftersom alla känner varandra och ingen tar illa upp.

 

När man inte känner den man slowrollar så ska det fan till mycket innan det är ok. Det framgår ju heller inte av din historia att han gjort så själv tidigare.

 

Ser verkligen inte snyggt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar lite poker på fyllan men några kompisar så sker det en hel del slowrolls och andra pyskningar. Det är ok eftersom alla känner varandra och ingen tar illa upp.

 

När man inte känner den man slowrollar så ska det fan till mycket innan det är ok. Det framgår ju heller inte av din historia att han gjort så själv tidigare.

 

Ser verkligen inte snyggt ut.

Jag kunde inte skriva den kompletta historien från början, med slow-roll osv...för det hade förstört "handanalysen". Men du har rätt, det framgår inte av storyn.

 

Den här killen är fullt kapabel att säga att han har nöten och sen sno potten om jag foldar bästa handen. Hade jag haft 33 och kastat och han sen vikt upp 42 istället för 55 så hade han stått på sig och tagit potten för att min hand var död. Han är sån, tro mig.

wd sir. man får inte bara slowrolla människor som förtjänar det, man SKA göra det. oftast är det spelare som inte själv ens fattar att man slowrollat, plus är det någon riktig apa så uppskattas det nog av fler spelare vid bordet.

 

fiskman69typen tycker säkert det är fel att slowrolla en snubbe som gjort att man fått spela 4 händer per nivå i en turnering med 20 minuters perioder, som slowrollfoldat varenda hand i 2 timmar. en riverslowroll dvs när han är all in och man täcker och leder. "käftsmäll", rofl. antar sånt folk sitter med pickadoller hemma och knäpper någon om fusk sker.

 

slowrollar man människor som inte förtjänar det är det sådär va =)

 

finns en slowroll-grupp på facebook med många etablerade, framgångsrika och respekterade spelare så helt fel kan det ju inte vara!

+1 på allt där.

 

Självklart slowrollar jag någon som jag inte tycker förtjänar det bara för att liksom... men han förtjänade det. Stor pott, han tar ut segern i förskott, säger att han har nöten (vilket han gjort många ggr). Säg att jag hade haft 33 och kastat korten när han säger att han har nöten 55 då? Död hand?

Muppen förtjänar att bli slow-rollad, PUNKT!

 

oftast är det spelare som inte själv ens fattar att man slowrollat, plus är det någon riktig apa så uppskattas det nog av fler spelare vid bordet.
Alla inklusive dealern uppskattade detta. Det skrattades mycket, även dealern.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju också bara snabbt svara på hans "Jag har nöten" och flippa upp sin hand och säga "det har du inte"...

 

Slowrollare suger hårt, dock så tror jag merparten tyvärr inte är medvetna om det. Inför showdown på cashgamen istället så försvinner nog mycket av problemet.

 

Oftast på CC så utspelar sig tjafs om vem som ska visa först osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag lirar på CC brukar jag i regel slänga upp handen sjukt snabbt när jag har nöten, då slipper man missförstånd och dålig stämning.
Det var redan dålig stämning, han hade skapat kasst stämning i flera timmar.

 

På tal om stämningen så visst fan har den blivit sämre på CC i Stockholm de senaste 1-2 åren?

Tur jag bara går dit 5-10 ggr per år numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast på CC så utspelar sig tjafs om vem som ska visa först osv.
Precis. Jag brukar aldrig tjafsa, kastar bara upp korten även om jag är först eller inte. Vill Fi inte visa om han inte vill så skiter jag i det.
Uppför man sig som ett svin vid pokerbordet förtjänar man fan att bli slowrollad. Att det var en 21K pott gör ju inte saken sämre. Förhoppningsvis lärde han sig något av det här.
Precis. Självklart hade jag inte slowrollat om han inte var den han är. Annars slowrollar jag aldrig.

Förresten, han vann ju sidopotten på 2k :mrgreen:

 

---

 

Okay, analysen då?

42 vinner 67%

AQ vinner 2%

55 vinner 30%

Draw 1%

 

Så även om jag har tur och vinner är synen rätt/okay procentuellt sett. Sen ska man ha rulle att orka med variansen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet sidospår kanske, men jag vågar fan knappt ens visa min hand förrän jag är hundra procent säker på att jag får utan att döda den. Har hört så många mardrömshistorier, så jag sitter där och "slowrollar" tills dealern pekar på mig. :-P

 

mvh

oerfaren livespelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...