Gå till innehåll

Svenska Spel 0,5/1


elov

Recommended Posts

Tjo alla hajar!

 

En del av er känner säkert igen mig sen tidigare. Har startat ett par dagböcker tidigare när jag försökt få ordning på mitt spel men som alla andra gånger har jag skottat vid första - sessionen och sen har man varit gul.

 

Nu har jag kollat på en hel del utbildningsvideos och försökt tagit lärdom av dessa vilket jag känner att jag gjort. Har dock fortfarande sjukt mycket att lära samt även en hel del läckor som sitter kvar efter alla mina slask år vid borden.

 

Ett par exempel på läckor:

 

- Jag har sjukt svårt att ta donkbets och blir ofta alltför aggro och läcker pengar.

 

- Svårt att ta 4-bets mot "fisk" vilket gör att jag synar in mig och sen läcker pengar.

 

- Glömmer rätt som det är att ens fundera på Fi:s ranger.

 

Hur som helst så satt jag in 1500:- på Svs igår och kommer lira 0,5/1 framöver. Vet att jag är underrullad för nivån men tror jag kommer klara mig på dessa 1500:-.

 

Har precis avslutat en session och efter den så är jag totalt +2400 sen gårdagens insättning.

 

Kommer inte spela alltför ofta då jag jobbar heltid och har även en sambo som vill ha en del av min lediga tid :).

 

Målet: Är först och främst att komma upp på lagom nivå där jag känner mig bekväm och samtidigt kan göra en fin extra peng.

 

Nästa mål är att spela ihop en fin slant som kan plockas ut och spenderas på ett bröllop :).

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Spelar själv på 0,5/1-1/2 (1/2 till 90%).

Jag tycker att det svåraste är att hålla humöret och inte svikta iväg så mycket ifrån sin A-game. Annars är det bara att gå efter en bestämd,tajt range. Slowspela lite, värdebetta mycket, ABC-poker helt enkelt. Så får man en fin fin winrate på 5+bb/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Spelar själv på 0,5/1-1/2 (1/2 till 90%).

Jag tycker att det svåraste är att hålla humöret och inte svikta iväg så mycket ifrån sin A-game. Annars är det bara att gå efter en bestämd,tajt range. Slowspela lite, värdebetta mycket, ABC-poker helt enkelt. Så får man en fin fin winrate på 5+bb/100.

 

TY!

 

Precis, har en förmåga att sväva iväg och då går det utför. Men känner verkligen att jag hittat en stil som jag behärskar och som jag tror är vinnande på micro nivåer.

 

Har redan börjat kika på hur jag ska anpassa mig till högre nivåer också. Bland annat är ju 4-bet i princip obefintlig på 0,5/1 men när jag kommer upp på högre nivåer måste se till att ta fram en 4-bet range :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även tillägga att jag idag gjort en beställning på HM 2 Pro. Efter att ha sett alla dessa utbildningsvideos där alla kör med programmet så bestämde jag mig för att investera i programmet.

 

Kommer absolut ha sjukt mycket nytt av programmet. Nu är det bara att vänta tills det kommer :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även tillägga att jag idag gjort en beställning på HM 2 Pro. Efter att ha sett alla dessa utbildningsvideos där alla kör med programmet så bestämde jag mig för att investera i programmet.

 

Kommer absolut ha sjukt mycket nytt av programmet. Nu är det bara att vänta tills det kommer :).

 

Bara jag eller får du inte koden direkt typ på hemsidan om du loggar in? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo alla hajar!

 

En del av er känner säkert igen mig sen tidigare. Har startat ett par dagböcker tidigare när jag försökt få ordning på mitt spel men som alla andra gånger har jag skottat vid första - sessionen och sen har man varit gul.

 

Nu har jag kollat på en hel del utbildningsvideos och försökt tagit lärdom av dessa vilket jag känner att jag gjort. Har dock fortfarande sjukt mycket att lära samt även en hel del läckor som sitter kvar efter alla mina slask år vid borden.

 

Ett par exempel på läckor:

 

- Jag har sjukt svårt att ta donkbets och blir ofta alltför aggro och läcker pengar.

 

- Svårt att ta 4-bets mot "fisk" vilket gör att jag synar in mig och sen läcker pengar.

 

- Glömmer rätt som det är att ens fundera på Fi:s ranger.

 

Hur som helst så satt jag in 1500:- på Svs igår och kommer lira 0,5/1 framöver. Vet att jag är underrullad för nivån men tror jag kommer klara mig på dessa 1500:-.

 

Har precis avslutat en session och efter den så är jag totalt +2400 sen gårdagens insättning.

 

Kommer inte spela alltför ofta då jag jobbar heltid och har även en sambo som vill ha en del av min lediga tid :).

 

Målet: Är först och främst att komma upp på lagom nivå där jag känner mig bekväm och samtidigt kan göra en fin extra peng.

 

Nästa mål är att spela ihop en fin slant som kan plockas ut och spenderas på ett bröllop :).

 

Nu kör vi!

 

GL! vi ses på borden=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag eller får du inte koden direkt typ på hemsidan om du loggar in? :)

 

Jag fattade också att jag skulle på licens key på en gång men kan inte hitta det på hemsidan under mitt konto. Kanske får kontakta HM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så har jag fått en skön start sedan min "omstart" i maj. Har spelat 13 sessioner och grönt resultat på alla 13.

 

3/5 +1477:-

4/5 +1733:-

 

Har gjort en hel del misstag som jag ångrat i efterhand...men det känns bättre och bättre iaf.

 

Har en hand som jag skulle vilja ha kommentar på. Spelar mot en kille som jag själv anser är en stor fisk. Dock anser jag själv att jag spelar den dåligt också.

 

***** Hand 1756036823 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 4 maj 2012 17:46:30

Anna Djup 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: (Tom)

Plats 2: ryssen65 (156.83)

Plats 3: tbergvall (885.02)

Plats 4: JonteR (114.35)

Plats 5: Elov (446.90)

ryssen65 är Givare

tbergvall lägg Lilla M 0.50

JonteR lägg Stora M 1.00

** Giv **

ryssen65 [N/A, N/A]

tbergvall [N/A, N/A]

JonteR [N/A, N/A]

Elov [Dh, Es]

*** Bet Runda 1 ***

Elov Höjer 4.00

ryssen65 Höjer 11.12

tbergvall Lägger sig

JonteR Lägger sig

Elov Synar 11.12

*** Flop(Board): *** : [Ks, 2r, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Passar

ryssen65 Satsar 23.74

Elov Synar 23.74

*** Turn(Board): *** : [Ks, 2r, 4s, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Passar

ryssen65 Satsar 71.22

Elov All-In 412.04

ryssen65 All-In 121.97

*** River(Board): *** : [Ks, 2r, 4s, Eh, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 7.87 Totalpott: 307.29

ryssen65 Visar ej Vinst: 0.00

Elov [Dh, Es] Par i ess , dam sidokort Vinst: 307.29

Hand avslutad: den 4 maj 2012 17:47:32

 

Så här tänkte jag:

 

Preflop ingenting att kommentera. När han fortsätter dunka på flop så är hans range allt från luft till höga pp som han spelar så jag väljer att syna en gata och se vad som händer på turn. Kommer A, Q, eller spader får jag överväga hur jag går vidare (om jag går vidare) beroende på bet size och träff. Helt dött kort och handen är färdigspelad.

 

Turnar A och han dunkar pott utan att tveka. Det ända jag är rädd för här är AK och det känns knappast troligt. Tror jag har bäst hand här relativt ofta mot just denna spelare.

 

Handen känns inte helt hundra och även fast han har en otroligt bred range så är anser jag nog min syn på flop är aningen fiskig. Hade jag haft position hade det varit annat.

 

Kommentera gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur du kan bli synad på turn av ngt du slår.

 

Är det inte bättre att syna och låta honom bluffa en river?

 

Nu blev du iofs synad av en sämre hand, så vad vet jag.

 

Edit: Ångrar mitt uttalande efter att jag kollat stacksizes :)

 

Det är sant det du säger. Klart han inte ska hitta syn med någon hand jag slår. Känner att jag spela handen ganska dåligt. Som du säger så är det nog bättre att syna och låta han skjuta en gata till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kört en session med HM och känner mig ganska vilsen under hela sessionen. Är bara en massa siffror extra vid varje bord men det känns väldigt konstigt och jag spelade inte speciellt bra under sessionen.

 

Blir ett par övningssessioner känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela lägre när du lär dig programmet

 

Kör på 0,5/1. Känner att jag kommit tillbaka dit jag var innan spelet. Känns som layouten är helt okej nu.

 

Imorgon ska jag se till att få stats till bordet som man kan dra nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hand som jag skulle vilja ha kommentar på. Spelar mot en kille som jag själv anser är en stor fisk. Dock anser jag själv att jag spelar den dåligt också.

 

***** Hand 1756036823 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 4 maj 2012 17:46:30

Anna Djup 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: (Tom)

Plats 2: ryssen65 (156.83)

Plats 3: tbergvall (885.02)

Plats 4: JonteR (114.35)

Plats 5: Elov (446.90)

ryssen65 är Givare

tbergvall lägg Lilla M 0.50

JonteR lägg Stora M 1.00

** Giv **

ryssen65 [N/A, N/A]

tbergvall [N/A, N/A]

JonteR [N/A, N/A]

Elov [Dh, Es]

*** Bet Runda 1 ***

Elov Höjer 4.00

ryssen65 Höjer 11.12

tbergvall Lägger sig

JonteR Lägger sig

Elov Synar 11.12

*** Flop(Board): *** : [Ks, 2r, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Elov Passar

ryssen65 Satsar 23.74

Elov Synar 23.74

*** Turn(Board): *** : [Ks, 2r, 4s, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

Elov Passar

ryssen65 Satsar 71.22

Elov All-In 412.04

ryssen65 All-In 121.97

*** River(Board): *** : [Ks, 2r, 4s, Eh, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 7.87 Totalpott: 307.29

ryssen65 Visar ej Vinst: 0.00

Elov [Dh, Es] Par i ess , dam sidokort Vinst: 307.29

Hand avslutad: den 4 maj 2012 17:47:32

 

Så här tänkte jag:

 

Preflop ingenting att kommentera. När han fortsätter dunka på flop så är hans range allt från luft till höga pp som han spelar så jag väljer att syna en gata och se vad som händer på turn. Kommer A, Q, eller spader får jag överväga hur jag går vidare (om jag går vidare) beroende på bet size och träff. Helt dött kort och handen är färdigspelad.

 

Turnar A och han dunkar pott utan att tveka. Det ända jag är rädd för här är AK och det känns knappast troligt. Tror jag har bäst hand här relativt ofta mot just denna spelare.

 

Handen känns inte helt hundra och även fast han har en otroligt bred range så är anser jag nog min syn på flop är aningen fiskig. Hade jag haft position hade det varit annat.

 

Kommentera gärna :)

 

Folda flop (eller höj om du tror att han foldar, kanske bara är ett cb av han).

 

Undrar varför AK inte är troligt? Även om han är en fisk (om han inte är ett riktigt mongo) så bör han kunna ha AK (om inte KQ) här tillräckligt ofta för att du ska folda floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...