Gå till innehåll

Skillbird


Qhunden

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hallå,

 

Jag är en av personerna som utvecklar Skillbird, närmare bestämt den som var dyngfull, som Limmet så fint beskrev :lol: . Min aktivitet här senaste tiden har varit ytterst begränsad men undrar ni något så fråga på.

 

However, kul att verktyget har uppmärksammats. I dagsläget är funktionaliteten för er rutinerade spelare väldigt begränsad. Verktyget är ganska primitivt, men vi var tvungna att släppa på användare för att se vad hårdvaran klarar av och för att få reda på vad användarna tycker. Just nu fungerar Skillbird framförallt som ett komplement till HEM eller PT/PO, där de största fördelarna ligger i följande:

 

- Alla resultat på ett ställe oavsett vilken dator det spelas på, så länge klienten är installerad.

- Korrekt valutakonvertering oavsett vilken valuta det spelas i.

- Lätt att dela med sig av handhistorik/resultat/statistik etc.

- Se vilket nätverk som har bäst värde för den nivån du spelar på.

- Jämföra ditt spel med de bästa spelarna.

 

De funktionaliteter som saknas för att kunna ersätta HEM/PT/PO är såklart flera, men en grym HUD är ivf i antågande. Nåväl, i brist på tid så avslutar jag här. Fråga på så svarar jag i mån av tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Jämföra ditt spel med de bästa spelarna.

 

ska denna jämförelse baseras på de bästa spelarnas databaser i skillbird?

 

Även jag skulle vilja ha reda på om det är en centraliserad databas som alla medlemmar har tillgång till. Hemsk tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande att jämföra sitt spel med de bästa spelarna.

 

Först och främst, ingen användare har tillgång till någon annan användares händer eller data. De enda händerna du som användare har tillgång till är dina egna. Dock kan du välja att dela med dig av specifik data genom share-länkar på siten.

 

Compare, som funktionen kallas, fungerar i korta drag såhär.

 

1. Det är, i dagsläget, bara en preflop-analys som görs.

2. Alla nätverken minas tills vi själva når kritisk volym för att göra en statistiskt korrekt jämförelse.

3. Varje spelare per nätverk och nivå anonymiseras och sätts i en stor databas, tillsammans med massor av olika mått. Alla nivåer är alltså separerade för att visa skillnaden mellan höga/låga nivåer.

4. Ett filter (viktigt att påpeka: ej baserat på bb/100 eller andra winrate-mått som är omöjliga att få statistiskt korrekta) sorterar ut grädden på moset.

5. Dessa stats kan du jämföra dina egna med.

 

Sen hur man som användare tolkar datan är upp till var och en. Det går ju både att hitta leaks hos en själv, samtidigt som fina explo-linjer kan tänkas ha sin grund här.

 

Crappy, skicka ett pm så jag kan få reda på vad som inte funkar riktigt. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns kallt för de bästa spelarna att deras stats, spelstil etc kommer att användas i utbildningssyfte för andra

 

+1

Dock kommer det väl inte som en chock, det är väl bara en tidsfråga innan precis all info om alla spelare på alla nätverk är tillgängliga för allmänheten.

 

Dock väldigt tråkigt då det är sådant här som dödar nätpoker sakta men säkert mer och mer för varje dag som går.

 

Kan ändå inte hysa något agg mot personerna bakom denna sida, då det bara handlar om en tidsfråga innan något sånt här kommer upp, är det inte denna sidan så väntar säkerligen ett helt gäng snart bakom hörnet att gå online.

 

Grymma datorer, sjysta smartphones och allt blir trådlöst...teknikens utveckling är oftast väligt rolig, men ibland kan man tycka den går för fort fram, det får vi exempel på hela tiden inom nätpokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju som att folk inte har någon koll på ämnet.

 

Skillbird finns egentligen redan. Hur svårt är det att lägga 1+1 utav div poker tracker hemsidor+någon utav dem med HUD för att få fram samma info?

 

PTR blev nyligen hotade utav stämning från PS för deras HUD+datamining på stars. PTR backade, antar att det är därför skillbird inte ger sig in på PS.

 

Som jag ser det så är det här en döende trend bland dessa datamining företag.

Och jag hoppas också att detta dör ut.

 

Men fram tills dess, TUT TUT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...