Gå till innehåll

PokerStars köper Full Tilt?!


WannaSeeMyPig

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad finns det för skäl att tro att om köpet genomförs att de då kommer ha kvar båda sajterna separat?

 

Av samma anledning som Carlsberg låter Tuborg vara kvar, och Fiat låter Ferrari.

 

Jag kommer i princip helt sluta spela stars fall FTP kommer tillbaka, tycker ftp-klienten är mycket bättre. Dock har stars sen BF blivit betydligt bättre, innan var det rakt av förjävligt. Sen är det ju också spelformer som det bara skulle bli för mycket av fall de flyttade över allt till starsklienten, samtidigt som det finns många som vill spela dem. Tänker främst på on-demands och rushturneringar men finns mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå,

 

Jag tycker följande artikel är intressant för oss svenskar:

 

http://www.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/GBT-Attorney-Behnam-Dayanim-Explains-Situation-to-PokerStrategy.com_58976/

 

Det intressanta är att det aldrig verkar ha varit något snack om att ROW (rest of the world) spelare som oss ska få våra pengar. Att DOJ dessutom har starkare krav på detta är ju bara grädde på moset så att säga.

 

Nu kanske man får se några av sina slantar tillslut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var även om det lät som att jag var säker bara en fråga som jag slängde ut. Som jag kan se är det nära 50/50 att det blir ena eller andra om köpet genomförs. Dessutom skriver ju många av er skäl som för oss spelare betyder det ena eller andra, det är helt obetydligt om de i sitt styrelserum anser det ena eller andra. Förvisso kan de i vaissa fall betyda samma sak, men att som skäl säga att de blir FÖR starka och därmed höjer rake är ingen bra anledning till varför de inte kommer slå sig ihop.

 

Skälen till ihopslag är egentligen två

 

- Dubbla uppsättningar personal och övriga kostnader.

- Svårt att hålla en tydlig marknadsledarroll. Dumt att konkurrera med sig själv då man slåss på samma marknad om samma kunder. Och ska Stars stå sig starkt kommer de fortsatt vilja vara ansikte utåt via EPT mm mm. Vem kommer få ta hand om produktutvecklingar och innovationer då, knappast FTP. Om rush kommit idag skulle det vara en mer delikat fråga huruvida bara stars eller de båda skulle använda tekniken.

 

Enda skälet för att de båda ska finnas är att de ska vara separerade bolag, problemet med det blir den dagen FTP gänget ökar och stars minskar, vem ska ta över rollen som EPT sponsor då?

 

Sen kan man ju också fråga sig vilka faktorer som gör att vissa spelare lirar på FTP framför stars, är det spelarbasen, layouten, kundservicen, spelformerna(produkten) eller något helt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider (rätt så lindrigt) med alla er som har pengar kvar på FTP, men vad händer om PS blir för stort, dvs dom får monopol på hela skiten. Tror ni inte att dom kommer o höja raken så småningom. Ungefär som kineserna köper svenska bilfabrikanter, lovar att hålla produktionen i Sverige, men planerar redan på att starta bilfabriker i just Kina.

Pengar är makt, makt är pengar, så enkelt är det.

Ps: Ganska så korkat inlägg av mej, men va fan ska man säja, om man bara vill heja.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

If players for some reason, did not partake in reactivating their playthrough, after a period of 6 months, their old FTP account balance would be hit with inactivity penalties. The planned penalty was 5% of the inactive balance per month and would continue until either the player became active in the new company or until their balance was depleted by the penalty charges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sjukt att höra om 5% men samtidigt, vem tusan spelar in pyttegranna för att vara "active" och behålla sina pengar? Det är ju knappast så att detta skulle drabba folk. Dock ger det väl en fingervisning om vad för sorts folk de är.

 

Btw, det verkar rätt mycket smartare isf att hålla isär de båda sajterna av en del skäl. Finns förresten flera framgångsrika livsmedelskedjor som ägs av samma ägare (någon får gärna säga vilka, jag hörde t ex om ett exempel för några år sen) som skulle kunna merga skiten men inte gör det för det ger ett sken av valfrihet och en öppen marknad. Med det sagt så hoppas jag att inte stars tar över mer. I en hypotetisk värld med mer eller mindre ett monopol så kan de fortsätta att ge oss en ÄNNU sämre cashback-deal än vad som är är fallet nu. Orkar inte räkna exakt men enligt pokersitescout verkar det som stars just nu har 50% av spelarantalet just nue men skulle situationen vara 80-90%, ja då finns det itne så stor anledning för dom att inte försämra deras beklagliga vipshop ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sjukt att höra om 5% men samtidigt, vem tusan spelar in pyttegranna för att vara "active" och behålla sina pengar? Det är ju knappast så att detta skulle drabba folk. Dock ger det väl en fingervisning om vad för sorts folk de är.

 

Btw, det verkar rätt mycket smartare isf att hålla isär de båda sajterna av en del skäl. Finns förresten flera framgångsrika livsmedelskedjor som ägs av samma ägare (någon får gärna säga vilka, jag hörde t ex om ett exempel för några år sen) som skulle kunna merga skiten men inte gör det för det ger ett sken av valfrihet och en öppen marknad. Med det sagt så hoppas jag att inte stars tar över mer. I en hypotetisk värld med mer eller mindre ett monopol så kan de fortsätta att ge oss en ÄNNU sämre cashback-deal än vad som är är fallet nu. Orkar inte räkna exakt men enligt pokersitescout verkar det som stars just nu har 50% av spelarantalet just nue men skulle situationen vara 80-90%, ja då finns det itne så stor anledning för dom att inte försämra deras beklagliga vipshop ännu mer.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Axfood

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sjukt att höra om 5% men samtidigt, vem tusan spelar in pyttegranna för att vara "active" och behålla sina pengar? Det är ju knappast så att detta skulle drabba folk. Dock ger det väl en fingervisning om vad för sorts folk de är.

 

 

Copypastea inte allt skit. Fanns text också som visade att de med mycket deg på kontot var tvungna att rakea för o ens få sina egna pengar utbetalade. Typ bonus. Iof bättre än o inte få något alls kanske (står inte hur bra "bonusen" var) men iaf.

 

Soft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider (rätt så lindrigt) med alla er som har pengar kvar på FTP, men vad händer om PS blir för stort, dvs dom får monopol på hela skiten. Tror ni inte att dom kommer o höja raken så småningom. Ungefär som kineserna köper svenska bilfabrikanter, lovar att hålla produktionen i Sverige, men planerar redan på att starta bilfabriker i just Kina.

Pengar är makt, makt är pengar, så enkelt är det.

Ps: Ganska så korkat inlägg av mej, men va fan ska man säja, om man bara vill heja.:mrgreen:

 

Jag fattar inte, det finns massor med sidor, ipoker, enet, entraction, prima, ongame... Om stars höjer raken flyttar alla bara dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...