Gå till innehåll

Tänkte börja lira seriöst på partypoker


whatman

Recommended Posts

Tjena!

 

Gillar partypoker skarpt och gillar verkligen sidan och spelet där. Dock undrar jag om det är 100% skattefritt och vad händer om man tar ut 5-10k? Måste det redovisas i deklarationen? Googlar man står det att den är skattefri osv. men hört rykten från en polare att man inte vet riktigt så känns inte så säkert att lira på den sidan.

 

Är rätt nybörjare inom pokern men kan ändå en hel del och tänkte börja lira seriöst och försöka vinna, men tänkte fråga först så det inte blir några problem i framtiden om man lirar på partypoker som jag gillar skarpt.

 

 

Jättetacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Kan du på ungefär säga hur lång tid det måste ta mellan varje 50k uttag? Asså kan man göra några uttag på 5-10K typ 1 varannan dag tills det blir typ 30-40 k och men hur länge måste man vänta sen igen för att ta ut 30-40 k igen?

 

Tacksam för svar och tack för du svara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksam för svar och tack för du svara!

 

Jag vet inte hur lång tid du ska vänta mellan uttagen. Ska jag ha ut en större summa från en sajt kör jag typ ett uttag i veckan om sajten i fråga tillåter det. Att jag väntar så pass lång tid är för att jag inte vill riskera att Sidan i fråga klumpar i hop uttagen i ett stort, som överstiger 150K. Sen vet jag egentligen ingenting om detta, men jag vet att det för ett antal år sedan var mycket snack om att hålla uttagen under just 150K, just för att bankerna är skyldiga att rapportera insättningar av belopp över den summan.

Jag har sen dess i största möjliga mån försökt hålla mina uttag under den gränsen, med ett fåtal undantag av panik-cashouts då jag inte känt mig säker med att ha pengar på någon sajt av olika anledningar.

 

Jag har i alla fall skyfflat mycket pengar fram och tillbaka genom åren, och har till dagens datum aldrig hört ett ljud från skatteverket angående mina spelvinster. Jag skulle inte oroa mig i din sits.

 

Sen kan jag nästan lova dig att Partypoker faktiskt är 100% skattefritt, men är som sagt inte tillräckligt insatt för att inte leverera den infon med en brasklapp.

 

Spela och ha kul på partypoker kompis 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur lång tid du ska vänta mellan uttagen. Ska jag ha ut en större summa från en sajt kör jag typ ett uttag i veckan om sajten i fråga tillåter det. Att jag väntar så pass lång tid är för att jag inte vill riskera att Sidan i fråga klumpar i hop uttagen i ett stort, som överstiger 150K. Sen vet jag egentligen ingenting om detta, men jag vet att det för ett antal år sedan var mycket snack om att hålla uttagen under just 150K, just för att bankerna är skyldiga att rapportera insättningar av belopp över den summan.

Jag har sen dess i största möjliga mån försökt hålla mina uttag under den gränsen, med ett fåtal undantag av panik-cashouts då jag inte känt mig säker med att ha pengar på någon sajt av olika anledningar.

 

Jag har i alla fall skyfflat mycket pengar fram och tillbaka genom åren, och har till dagens datum aldrig hört ett ljud från skatteverket angående mina spelvinster. Jag skulle inte oroa mig i din sits.

 

Sen kan jag nästan lova dig att Partypoker faktiskt är 100% skattefritt, men är som sagt inte tillräckligt insatt för att inte leverera den infon med en brasklapp.

 

Spela och ha kul på partypoker kompis 8-)

 

 

 

Hehe okej tack för infon! :-) Det verkar chill iaf, let´s play :mrgreen:

 

Tack så hemskt mycket för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...