Gå till innehåll

Uttag tid på WH?


exxent

Recommended Posts

Hej.

Tog förra tisdagen (10e April) ut en del dollar från William Hill till mitt visa kort och har inte fått dom än, borde jag börja bli orolig?

Har innan spelat på Svs/Ipoker/Pokerstars/Full Tilt och har på alla dessa ställen fått pengarna inom 2-3 arbetsdagar..

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tog förra tisdagen (10e April) ut en del dollar från William Hill till mitt visa kort och har inte fått dom än, borde jag börja bli orolig?

Har innan spelat på Svs/Ipoker/Pokerstars/Full Tilt och har på alla dessa ställen fått pengarna inom 2-3 arbetsdagar..

Mvh

 

Fråga Löfberg :D:D men jag har tagit ut till MB och det tar alltid max 12 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tog förra tisdagen (10e April) ut en del dollar från William Hill till mitt visa kort och har inte fått dom än, borde jag börja bli orolig?

Har innan spelat på Svs/Ipoker/Pokerstars/Full Tilt och har på alla dessa ställen fått pengarna inom 2-3 arbetsdagar..

Mvh

 

Aldrig varit några problem. Och alltid snabbt via visa-kort, 1-2 dagar. Men så är jag också fisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tog förra tisdagen (10e April) ut en del dollar från William Hill till mitt visa kort och har inte fått dom än, borde jag börja bli orolig?

Har innan spelat på Svs/Ipoker/Pokerstars/Full Tilt och har på alla dessa ställen fått pengarna inom 2-3 arbetsdagar..

Mvh

 

Är det första uttaget från siten?

Isf vänta 2 veckor, har inget hänt så börja oroa/ta reda på vad.

 

Fick vänta 12 arbetsdagar från 888 poker att få ut min deg. Bara för det var första uttaget osv osv.

 

 

 

Don't worry, be happy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rushade, cashade ut, väntade 1v inget hände. Kontaktade support som sa mitt konto var på undersökning(3år gammalt konto med 10tal+uttag innan). Fick sen besked att pengarna var skickade, 1v senare begärde jag kvitto på uttaget vilket support inte ville maila men dom sa pengarna var skickat sen 5 bankdagar tillbaka och bad mig kontakta banken. 3v efter jag gjorde uttaget var pengarna helt plötsligt tillbaka på WHkontot, så pengarna lär aldrig ha skickats som dom påstog.. tog sen 5 bankdagar få ut pengarna till bank.

 

Deras förklaring var :

 

"Uttaget för spelaren nedan ska ha gått igenom nu, problemet var att spelaren hade bytt nickname mitt under uttaget, vilket gjorde att det blev problem, i framtiden ska detta ej hända igen.

 

Vore kanon om du kunde be spelaren om ursäkta för detta."

 

Fattar fortfarande nada men tror inte du behöver oroa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde bort denna tråd lite.

Fick också av någon anledning tillbaks pengarna på kontot, efter 8-9 dagar så fanns dom plötsligt inne på "Main Balance". Inte frågat varför men hoppas pengarna kommer ut denna gången... Gillar siten men man blir ju lite mörkrädd av sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Även jag har gjort många uttag genom åren, alltid gått smidigt fram tills uppdateringen för någon månad sedan då pengarna efter 5-8 dagar plötsligt dyker upp under "main balance" igen utan någon som helst förklaring från någon. Har påpekat detta för support ca 5ggr nu, varav de sagt att det blivit något "tekniskt fel" där de till följd av det manuellt tagit ut mina pengar, då har det gått. Är väldigt trött på det här så jag har nu skickat en förfrågning till deras tekniska team och är ombedd att tålmodigt vänta (gått ca 10 dagar) för att få reda på varför det strular.

 

Nån som får det att funka med bank wire uttag sedan dom uppdaterade för nån månad sedan? Går ju inte att casha ut till svenska banker i och med sort code kravet.

 

Jag använder bara bank wire, sort code är ju clearingnummer så det ska inte vara några problem. Men varje gång jag ska göra ett uttag så ber klienten mig att uppdatera mina bankuppgifter, så jag trodde alltid att strulet med uttagen berodde på detta tills jag såg denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har gjort många uttag genom åren, alltid gått smidigt fram tills uppdateringen för någon månad sedan då pengarna efter 5-8 dagar plötsligt dyker upp under "main balance" igen utan någon som helst förklaring från någon. Har påpekat detta för support ca 5ggr nu, varav de sagt att det blivit något "tekniskt fel" där de till följd av det manuellt tagit ut mina pengar, då har det gått. Är väldigt trött på det här så jag har nu skickat en förfrågning till deras tekniska team och är ombedd att tålmodigt vänta (gått ca 10 dagar) för att få reda på varför det strular.

 

Precis samma för mig, _förutom_ den skillnaden att helt plötsligt slutade det även att fungera med manuella uttag via support.

 

Detta förklarades med anledningen att manuella uttag inte fungerar för att jag har mitt konto i USD. Det märkliga med den förklaringen är att jag gjorde tre manuella uttag från samma konto under de tre föregående veckorna.

 

 

Jag använder bara bank wire, sort code är ju clearingnummer så det ska inte vara några problem. Men varje gång jag ska göra ett uttag så ber klienten mig att uppdatera mina bankuppgifter, så jag trodde alltid att strulet med uttagen berodde på detta tills jag såg denna tråd.

 

English term or phrase: Sort code

As in the sort code of a bank

 

Swedish translation: clearingnummer

 

Explanation:

sorteringskod används också av en del banker. Sort Code är "the UK equivalent" till det mer globalt vedertagna svengelska begreppet clearingnummer.

 

Varje enskilt bankkontor (tom avdelningar på större enheter) har sitt unika clearingnummer. Clearingnummer har fyra siffror, sort code har sex.

 

 

Det är väl inte ditt svenska clearingnummer som efterfrågas? Det har inte funkat för mig iaf.

 

Svenska banker har ingen sort code och det är vad som ställer till problemet med bank wire enligt SEB och WH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, vad skumt. Så kan de ju inte göra! Jag skulle inte godta den ursäkten utan kräva att kunna få ta ut mina pengar. Kan du ta ut via VISA då?

 

Visste inte det där med Sort Code, jag fyllde bara i mitt clearingnummer och det verkade fungera men antagligen så är IBAN och swift det viktigaste då det ju är bankernas internationella adress. Mitt tips är väl att lämna Sort code fältet tomt fast då kanske klienten klagar igen.

Det är väldigt förvirrande för när man går till Bank Transfer i mitt fall så ber klienten mig att ändra bankens adress (antagligen pga adressen innehåller å ä ö) samt fylla i "County/Region", det roliga är att det under "Bank account number" står min IBAN adress förifylld, jag brukar alltid ta bort den och endast skriva in just mitt kontonummer i Sverige. Vet inte om det har någon betydelse.

 

Verkar ändå inte som om detta är orsaken till problemen då vissa som skrivit i den här tråden har problem med VISA-uttagen också. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis detta från William Hill:

"Due to betting regulations we can no longer process USD Bank Transfer withdrawals because the USD bank account (where the bankwire funds will be coming from) has had to be closed."

 

Detta gäller tydligen endast om man har USD som valuta på sitt WH konto, inte EUR eller SEK osv.

Minst sagt besviken att de tagit bort denna option nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vara bara första gången det krånglade för mig, har cashat ut 2ggr till sedan sist och då har det funkat bra direkt till VISA kortet, senaste uttaget gjorde jag i tisdags och fick pengar på onsdag kväll

 

Ok, man får väl byta till visa då. Det borde dom ju gå med på när dom strulat till det så här extremt.

 

Men saftiga avgifter där va? Nån eller ett par procent värre än standard valutaväxling va?

 

Jag bytte till bankwire för många år sedan av just den anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...