Gå till innehåll

wahlen.


wahlen1

Recommended Posts

du ska inte bara försöka, du ska göra det.

 

jag fick en gång i tiden världens möjlighet, när jag var i din ålder ungefär antar jag. jag minns inte hur jag tog kritiken, det enda jag minns är att jag inte tog den som jag skulle iallafall. är någon där för att hjälpa dig, ta emot kritiken på bästa möjliga sätt. ingen vill dig någonsin något illa. tvärtom.

 

genom att beté dig som du gör nu, när folk vill hjälpa dig, helt gratis, stöter du bara bort den hjälpen. det kommer du ångra när du blir äldre.

 

Ty. Ska inte stöta bort folk mer och ta till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 413
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

haha, första handen ikväll! :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Boss

SB ($367)

Hero ($200)

UTG ($807)

CO ($452)

BTN ($486)

 

Dealt to Hero A:heart: K:club:

 

fold, fold, BTN raises to $5.75, fold, Hero raises to $18.25, BTN raises to $46.37, Hero raises to $200 (AI), BTN calls $153

 

FLOP ($401) K:spade: 8:club: 6:spade:

 

TURN ($401) K:spade: 8:club: 6:spade: 5:heart:

 

RIVER ($401) K:spade: 8:club: 6:spade: 5:heart: 5:diamond:

 

Hero shows A:heart: K:club:

 

Hero wins $390

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spenderat mesta kvällen med att plocka ner tallrikar och glas och skit från köket för byggarna kommer på måndag och river ner skitet! Ska bli så jävla gött med diskmaskin och ismaskin osv ;) Ruskigt nice.

 

Ska inte bo hemma på 2 veckor typ så blir nog inte så mycket spel, lite 2-4 bord på laptopet. Kanske ska passa på att lära mig poker istället, gå i genom händer osv och hitta lite luckor.

 

Även funderat att fixa leak finder. Värt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, första handen ikväll! :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Boss

SB ($367)

Hero ($200)

UTG ($807)

CO ($452)

BTN ($486)

 

Dealt to Hero A:heart: K:club:

 

fold, fold, BTN raises to $5.75, fold, Hero raises to $18.25, BTN raises to $46.37, Hero raises to $200 (AI), BTN calls $153

 

FLOP ($401) K:spade: 8:club: 6:spade:

 

TURN ($401) K:spade: 8:club: 6:spade: 5:heart:

 

RIVER ($401) K:spade: 8:club: 6:spade: 5:heart: 5:diamond:

 

Hero shows A:heart: K:club:

 

Hero wins $390

 

hur brett 4bettar han och vilka händer tror du han foldar från sin 4betsrange? Vad satt han på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur brett 4bettar han och vilka händer tror du han foldar från sin 4betsrange? Vad satt han på?

 

Hade ingen hud uppe så vet inte. Han visa inte sin hand så jag vet inte. Som tur var han fisk då märkte jag senare, han lira typ 45/38 så hade tur väl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade imorse men orkade inte lägga upp graph och lite händer så det kommer här! Spelade bra i vissa positioner. Fast mitt spel är långt ifrån bra. Checkar alldeles för mycket river med bästa handen för att jag är rädd för omslag, vetifan vart jag har fått det ifrån. Antaglien är det väl självförtroendet som gjort att spelar konstigt och inte vågar mig fortsätta beta..

 

7f0201222517P0ea0.jpg

 

 

Känner mig helt vilsen i såna här potter. Turn varför betar jag ens halvpott? skulle betat minst 40,45 typ. Och river. Är det okej att checksyna eller ska jag fortsätta beta på?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($113)

Hero ($213)

UTG ($455)

CO ($251)

BTN ($203)

 

Dealt to Hero 8:heart: 7:heart:

 

fold, CO raises to $2, fold, SB calls $1.50, Hero raises to $8, CO calls $6, SB calls $6

 

FLOP ($24) 8:diamond: 7:spade: 6:spade:

 

SB checks, Hero bets $18, CO calls $18, SB folds

 

TURN ($60) 8:diamond: 7:spade: 6:spade: Q:spade:

 

Hero bets $30, CO calls $30

 

RIVER ($120) 8:diamond: 7:spade: 6:spade: Q:spade: 2:heart:

 

Hero checks, CO bets $120, Hero calls $120

 

Hero shows 8:heart: 7:heart:

(Pre 45%, Flop 78.4%, Turn 88.6%)

 

CO shows A:club: 6:club:

(Pre 55%, Flop 21.6%, Turn 11.4%)

 

Hero wins $351

 

---------------------

 

Denna är jag också fruktansvärt irriterad över mig själv för. Varför i hevlete checkar jag river? Och på turn betar jag pottbet för denna killen gillar att syna, och hoppades på att han skulle höja sina 50kr.. Spelade sjukt dåligt men gick ju hem iallfall.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($238)

BB ($457)

UTG ($395)

CO ($429)

Hero ($434)

 

Dealt to Hero A:club: Q:diamond:

 

fold, CO raises to $6, Hero calls $6, SB calls $5, fold

 

FLOP ($20) J:spade: Q:club: 5:heart:

 

SB bets $15, CO folds, Hero raises to $52.50, SB calls $37.50

 

TURN ($125) J:spade: Q:club: 5:heart: 8:spade:

 

SB checks, Hero bets $125, SB calls $125

 

RIVER ($375) J:spade: Q:club: 5:heart: 8:spade: 5:club:

 

SB checks, Hero checks

 

Hero shows A:club: Q:diamond:

(Pre 71%, Flop 81.3%, Turn 93.2%)

 

SB shows K:heart: Q:heart:

(Pre 29%, Flop 18.7%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $365

 

-------------

 

standard :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($657)

BB ($414)

CO ($41.81)

Hero ($313)

 

Dealt to Hero A:spade: 5:spade:

 

fold, CO calls $2, Hero raises to $6.50, SB calls $4.50, CO calls $4.50

 

FLOP ($19.50) 5:heart: 5:club: 6:heart:

 

Hero bets $14.62, SB calls $14.62, CO folds

 

TURN ($48.74) 5:heart: 5:club: 6:heart: 4:diamond:

 

Hero bets $36.55, SB calls $36.55

 

RIVER ($121) 5:heart: 5:club: 6:heart: 4:diamond: 4:spade:

 

Hero bets $91.38, SB calls $91.38

 

Hero shows A:spade: 5:spade:

 

Hero wins $296

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($113)

Hero ($213)

UTG ($455)

CO ($251)

BTN ($203)

 

Dealt to Hero 8:heart: 7:heart:

 

fold, CO raises to $2, fold, SB calls $1.50, Hero raises to $8, CO calls $6, SB calls $6

 

FLOP ($24) 8:diamond: 7:spade: 6:spade:

 

SB checks, Hero bets $18, CO calls $18, SB folds

 

TURN ($60) 8:diamond: 7:spade: 6:spade: Q:spade:

 

Hero bets $30, CO calls $30

 

RIVER ($120) 8:diamond: 7:spade: 6:spade: Q:spade: 2:heart:

 

Hero checks, CO bets $120, Hero calls $120

 

Hero shows 8:heart: 7:heart:

(Pre 45%, Flop 78.4%, Turn 88.6%)

 

CO shows A:club: 6:club:

(Pre 55%, Flop 21.6%, Turn 11.4%)

 

Hero wins $351

 

 

Ej standard att 3beta 87s i bb. Syn pre imo men är väl okej för att mixa upp det och flata med typ JJ i samma sits. Men när du väl väljer att 3beta och får världens bästa flop så stänger du i praktiken av på turn och betar halvpot på världens dragigaste bräda(?!). Styrkan på din hand är välgömd med tanke på att du 3betat pre (svårt för fi att sätta dig på två par) och du checkar river? Nu löste det ju sig då fi verkar sjukt kass men du slaktar ju handen något horribelt.

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($238)

BB ($457)

UTG ($395)

CO ($429)

Hero ($434)

 

Dealt to Hero A:club: Q:diamond:

 

fold, CO raises to $6, Hero calls $6, SB calls $5, fold

 

FLOP ($20) J:spade: Q:club: 5:heart:

 

SB bets $15, CO folds, Hero raises to $52.50, SB calls $37.50

 

TURN ($125) J:spade: Q:club: 5:heart: 8:spade:

 

SB checks, Hero bets $125, SB calls $125

 

RIVER ($375) J:spade: Q:club: 5:heart: 8:spade: 5:club:

 

SB checks, Hero checks

 

Hero shows A:club: Q:diamond:

(Pre 71%, Flop 81.3%, Turn 93.2%)

 

SB shows K:heart: Q:heart:

(Pre 29%, Flop 18.7%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $365

 

 

Check river är väl okej imo, något passivt kanske. KQ är väl typ allt du får syn av också. QJ och KK+ hade väl troligtvis 3betat dig på flop så du har inte så mycket att vara rädd för iofs. Beror helt på fi, passiv eller aggressiv. Skulle nog personligen se ett värdebet river då din raise på flop luktar typ K10 eller J10.

 

 

 

 

standard :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($657)

BB ($414)

CO ($41.81)

Hero ($313)

 

Dealt to Hero A:spade: 5:spade:

 

fold, CO calls $2, Hero raises to $6.50, SB calls $4.50, CO calls $4.50

 

FLOP ($19.50) 5:heart: 5:club: 6:heart:

 

Hero bets $14.62, SB calls $14.62, CO folds

 

TURN ($48.74) 5:heart: 5:club: 6:heart: 4:diamond:

 

Hero bets $36.55, SB calls $36.55

 

RIVER ($121) 5:heart: 5:club: 6:heart: 4:diamond: 4:spade:

 

Hero bets $91.38, SB calls $91.38

 

Hero shows A:spade: 5:spade:

 

Hero wins $296

 

 

Edit: Såg inte att CO limpade. Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Roller angående A5s handen.

 

Jag är ett stort fan av att 3betta suited A både i och ur pos. Nu 3bettar jag nog mycket bredare för värde också än wahlen. Är vi deep går det utmärkt att syna imo men med 100bb blir det lite meh. Min högst personliga åsikt dock! Sen vad som är optimalt eller inte vettefan:oops:

 

Edit: Ser nu att det inte ens är en 3bet i A5s handen, men skitsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Roller angående A5s handen.

 

Jag är ett stort fan av att 3betta suited A både i och ur pos. Nu 3bettar jag nog mycket bredare för värde också än wahlen. Är vi deep går det utmärkt att syna imo men med 100bb blir det lite meh. Min högst personliga åsikt dock! Sen vad som är optimalt eller inte vettefan:oops:

 

Edit: Ser nu att det inte ens är en 3bet i A5s handen, men skitsamma!

 

 

Ville främst påpeka att wahlens synsett vad som är "standard" inte går ihop när han flattar AQ i samma position handen innan. Visst måste man mixa upp sitt spel men 3betar han med A5s (vilket han nu iofs inte gjorde) måste han nästan 3beta med AQ också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är level men man vet väl aldrig :) Är inte svår att få in det 100bb med AK. Svårare 200bb dock.

 

Vad tror du de 4bettar med på dessa nivåer egentligen? Skulle han 4betta händer som JJ+, AK så måste han typ lägga JJ och en hand till för att ditt spel ska vara bra.

 

Märk väl att jag inte påstår att ditt spel ändå är dåligt. Det gäller bara att skilja på situationer när du ska 3betsfolda eller 5betspusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst måste man mixa upp sitt spel men 3betar han med A5s (vilket han nu iofs inte gjorde) måste han nästan 3beta med AQ också.

 

Kom med tillrättavisningar den dagen du lärt dig lite grundläggande pokerteori. Mycket osexigt när du som bevisligen inte förstår spelet antar någon slags härskarroll här och försöker sätta dig över Whalen1 och hans spel så fort han slänger upp en hand

"måste han nästan 3beta med AQ också..."

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom med tillrättavisningar den dagen du lärt dig lite grundläggande pokerteori. Mycket osexigt när du som bevisligen inte förstår spelet antar någon slags härskarroll här och försöker sätta dig över Whalen1 och hans spel så fort han slänger upp en hand

"måste han nästan 3beta med AQ också..."

:lol:

 

+1 miljon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom med tillrättavisningar den dagen du lärt dig lite grundläggande pokerteori. Mycket osexigt när du som bevisligen inte förstår spelet antar någon slags härskarroll här och försöker sätta dig över Whalen1 och hans spel så fort han slänger upp en hand

"måste han nästan 3beta med AQ också..."

:lol:

 

Haha, härskarkontroll, skämtar du eller? :-) Jag är ju själv fisk men försöker lära mig spelet, ingen annan kommenterar ens hans händer och jag utgår från mitt eget spel.

 

Det finns en anledning till varför sådana som du inte kommenterar händer som microstakesspelare som jag och wahlen postar - ni vill inte att vi ska bli bättre (vilket är förståeligt då bättre spelare leder till mindre värde för dig), men jag försöker personligen bli bättre och försöker kommentera/diskutera från mitt perspektiv och sedan gäller det ju att någon berättar vad som är fel eller rätt. Jag hade ju inte orkat posta här om jag inte försökte hjälpa whalen att bli bättre.

 

Var lite konstruktiv och berätta istället var jag har fel i AQ-påståendet att man bör 3beta med AQ på knappen om man väljer att 3beta med händer som A5s?

 

Jag har bland annat mött whalen live ett par gånger och tycker han gör många grundläggande misstag och vill se att han - och jag - kommer ur microstakesträsket och försöker dela med mig av små saker som hjälpt mig något enormt. Tex att jobba stenhårt på den mentala biten som jag skrev för ett par dagar sedan. Har aldrig försökt sätta mig över whalen och om det upplevts så är det för att jag inte trycker in en smilygubbe varje inlägg. Ska sluta posta kommentarer för att hjälpa whalen eftersom endast high stakeslirare som du själv är de enda som har rätt att kommentera. Kul sätt att döda möjligheten för hobbylirare som mig själv att utvecklas, well played sir! Ska se till att inte komma med fler inlägg på ditt personliga forum lurker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du diskuterar inte pokerteori eller givar med Whalen för er bådas utveckling framåt, utan kommer med påståenden som okunnigt folk lätt kan ta för sanningar. Ska man göra det bör man åtminstone ha lite grundläggande koll på hur saker och ting förhåller sig.

 

Jag kontrar med en motfråga(som jag antar att du redan ställt dig själv m.t.p att du kommenterade): Varför måste vi nästan 3beta AQ för att vi, i ett hypotetiskt scenario, väljer att 3beta A5s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har bland annat mött whalen live ett par gånger och tycker han gör många grundläggande misstag och vill se att han - och jag - kommer ur microstakesträsket och försöker dela med mig av små saker som hjälpt mig något enormt. Tex att jobba stenhårt på den mentala biten som jag skrev för ett par dagar sedan. Har aldrig försökt sätta mig över whalen och om det upplevts så är det för att jag inte trycker in en smilygubbe varje inlägg. Ska sluta posta kommentarer för att hjälpa whalen eftersom endast high stakeslirare som du själv är de enda som har rätt att kommentera. Kul sätt att döda möjligheten för hobbylirare som mig själv att utvecklas, well played sir! Ska se till att inte komma med fler inlägg på ditt personliga forum lurker.

 

 

Hm, när har du lirat mig live? :o och hur vet du vem jag är. Haha fattar ingenting.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ganska långt hår som är svart (färgat?), läspar något, rundformat ansikte. Amirajt?

 

Läspar jag? visste jag inte :D svårt hår stämmer, är lite tjock ja. xD who the fuck are you? nu får du faktiskt ge något om dig också så jag har något att tänka på 10/10 eller 20/20? ofta där? ung? har vi pratat? hur vet du att det var jag liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...