Gå till innehåll

Lite hjälp med mina stats tack.


LordRalpHs

Recommended Posts

Hejsan

:)

 

Jag visste inte om jag skulle lägga traden i nybörjardelen eller här... Flytta gärna om jag har gjort fel.

 

Jag har börjat spela poker nu igen efter en tids uppehall.

Jag har spelat upp mig fran 1$ sngs till 5$ som jag spelar nu.

Jag har även inhandlat mig hem2 vilket jag känner att jag har haft stor nytta av.

Nu skulle jag gärna vilja ha lite hjälp med att utvärdera mina stats och leta efter läckor.

Jag skulle vara väldigt tacksam om nagon skulle ta sig tid till att hjälpa mig en snabbis.

 

Statsen är fran 1, 3 och 5$ 9manna SnG's över 13k händer.

VP$IP: 19,9

PFR: 14,4

3bet: 4,5

Pfloppagg: 24,1

W$WSF%*: 40,7

WTSD%*: 39,6

Won$atSD*: 50,5

FlopCbet%: 78,2

TurnCbet%: 63,5

RiverCbet%: 60

FoldtoflopCbet: 63,2

FoldtoturnCbet: 8,3

FoldtoriverCbet: 33,3

RaiseflopCbet: 16,1

RaiseturnCbet: 33,3

RaiseriverCbet: 33,3

Squeeze: 3,5

Raisetworaisers: 3,1

Calltworaisers: 8,1

VS3betfold*: 20,1

VS3betcall*: 67,3

VS3betraise*: 12,6

VS4betfold*: 5,3

VS4betcall*: 73,7

VS4betraise*: 21,1

 

*Betyder att jag inte vet vad statsen star för. Jag är väldigt tacksam om nagon orkar förklara.

 

 

Alla synpunkter och uppskattas!

 

Tack pa förhand

:Ah::As:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

:)

 

Jag visste inte om jag skulle lägga traden i nybörjardelen eller här... Flytta gärna om jag har gjort fel.

 

Jag har börjat spela poker nu igen efter en tids uppehall.

Jag har spelat upp mig fran 1$ sngs till 5$ som jag spelar nu.

Jag har även inhandlat mig hem2 vilket jag känner att jag har haft stor nytta av.

Jag skulle nu gärna vilja ha lite hjälp med att utvärdera mina stats och leta efter läckor.

Jag skulle vara väldigt tacksam om nagon skulle ta sig tid till att hjälpa mig en snabbis.

 

Statsen är fran 1, 3 och 5$ 9manna SnG's över 13k händer.

VP$IP: 19,9

PFR: 14,4

3bet: 4,5

Pfloppagg: 24,1

W$WSF%*: 40,7= Won $ when saw flop, hur många procent av gångerna du vinner $ när du ser floppen. L

 

WTSD%*: 39,6 Went to showdown $, jättehög stat men det är för du är så tight=kommer till showdown oftare eftersom du har typ överpar eller TP varje gång.

 

Won$atSD*: 50,5 won $ at showdown, låg siffra för att vara så tight men orkar inte analysera den.

FlopCbet%: 78,2

TurnCbet%: 63,5

RiverCbet%: 60

FoldtoflopCbet: 63,2

FoldtoturnCbet: 8,3

FoldtoriverCbet: 33,3

RaiseflopCbet: 16,1

RaiseturnCbet: 33,3

RaiseriverCbet: 33,3

Squeeze: 3,5

Raisetworaisers: 3,1

Calltworaisers: 8,1

VS3betfold*: 20,1

VS3betcall*: 67,3

VS3betraise*: 12,6

VS4betfold*: 5,3

VS4betcall*: 73,7

VS4betraise*: 21,1

 

*Betyder att jag inte vet vad statsen star för. Jag är väldigt tacksam om nagon orkar förklara.

 

 

Alla synpunkter och uppskattas!

 

Tack pa förhand

:Ah::As:

Läcka 1: tightare än Danne G. Bättre än att ligga fel åt andra hållet men svårt att utvecklas när man är så tight.

 

Statsen längst ner är vad du gör när du möter 3 eller 4bet. VS3bet=fold betyder alltså att du foldar 20% av gångerna som någon 3betar.

 

 

Skulle råda dig att lira CG såfort du kan då SNG är typ dött när man kommer över $100 eller dylikt. Men gillar du att lira SNG och inte har planer på att klättra högre än dessa nivåer så kör på! GL!

 

*skrivet av CG-spelare så reserverar för att jag har helt åt helvete fel*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I enbordsturneringar så är det korrekta att vara extremt tight i början av turneringen så att titta på dessa stats är i praktiken inte så intressanta. Egentligen vill du ha ovanståend stats ordnade utifrån hur många som är kvar i enbordsturneringen. Som det är nu så säger de inte så mycket imho.

 

 

Det är ofta mera intressant att titta på hur många gånger man slutar på respektive position för att se om det finns några läckor i hur man placerar sig och därmed aggressionsfaktorn nära bubblan och när man är ITM.

 

 

Hur man spelar en enbordsturnering är praktiskt löst. Det finns en standardformel hur man bör spela för att spela perfekt i enbordsturneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...