Gå till innehåll

Återkomsten


rakebackhero

Recommended Posts

Ok tack för tipset, hittade dock dessa:

 

http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=2&vc1=184&pc1=110&regnr=TCC686&sml=1&vc[0]=184130100&vcx=3852&pc[0]=110101100

 

Finns ju för 700kr som gått 5k mil, så hittar jag någon som kan byta borde jag spara en slant ;D

 

absolut finns alltid någon som kan fixa sånt billigt, möjligt att du inte får kvitto men det spelar ju ingen större roll.. sen servicen borde ju inte kosta mer än 2500 typ så hittar du nån som bytar för ett par tusen så e det kanon =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 504
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Avboka, kom ihåg vad som ska bytas. Köp delarna själv på antingen biltema eller skruvat.se Åk till en turk och fråga om priset. Ganska stor chans att det är halva priset.

 

Tack för tipset, ska avboka imorgon. Köpa grejjerna själv, fast skippar turken :D

 

vad kostade fjäderbenslagringen nya?. eller du fick pris på komplette fjäderben?. låter sjukt dyrt iaf...

 

Vet inte faktiskt, kan fan inget om bilar, jag bara nickade och såg tusenlapparna flyga iväg. Men ska som sagt avboka det imorgon och lösa det billigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för det priset verkar jättedyrt. brukar gå att byta bara själva fjäderbenslagringen på de flesta bilar och dom brukar inte vara så farsligt dyra, sen e där lite jobb med det men den summan ska du inte komma upp i ändå.

 

Kolla pris på fjäderbenslagringar direkt på Renault, ibland kan original vara billigast...konstigt nog?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avboka, kom ihåg vad som ska bytas. Köp delarna själv på antingen biltema eller skruvat.se Åk till en turk och fråga om priset. Ganska stor chans att det är halva priset.

 

Sorry för OT men av någon anledning kom jag att tänka på Alis verkstad på Gåsebäck i Helsingborg där jag blev riktigt chockad över att komma till en vietnames som tydligen hade stället :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar och bokar Februari. 28k SEK !

 

Var lite sur i början och trodde det skulle bli en dålig månad, men lyckades grinda på och vända till ett resultat jag är riktigt nöjd med. Helt ok volym också med tanke på jobb!

 

25j8m8n.png

 

Hyffsad goodrun på sessionerna i veckan efter jobbet:

 

23kc96a.png

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $2,555 (255.5 bb)

SB: $2,911.28 (291.1 bb)

BB: $950.61 (95.1 bb)

MP: $1,024.58 (102.5 bb)

CO: $1,968.24 (196.8 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 3:diamond: A:diamond:

MP folds, CO raises to $28.75, Hero calls $28.75, SB calls $23.75, BB folds

 

Flop: ($96.25) 9:diamond: 4:heart: 5:diamond: (3 players)

SB bets $50, CO folds, Hero calls $50

 

Turn: ($196.25) 4:club: (2 players)

SB bets $140, Hero calls $140

 

River: ($476.25) K:club: (2 players)

SB bets $340, Hero calls $340

 

[spoil]Results: $1,156.25 pot ($15 rake)

Final Board: 9:diamond: 4:heart: 5:diamond: 4:club: K:club:

Hero showed 3:diamond: A:diamond: and won $1,141.25 ($582.50 net)

SB showed 7:diamond: 6:diamond: and lost (-$558.75 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blir ju bara en jävla massa brag här. Typ rekordag igår på SvS. Gick sjukt bra!

 

16jjwuc.png

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $2,000 (200 bb)

MP1: $554.16 (55.4 bb)

Hero (BTN): $2,178.17 (217.8 bb)

MP2: $1,894.39 (189.4 bb)

CO: $1,279.93 (128 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 4:heart: 7:heart:

CO posts BB OOP, BB checks, MP1 folds, Hero raises to $45, MP2 calls $40, CO calls $35, BB calls $35

 

Flop: ($180) 4:spade: 3:heart: 5:spade: (4 players)

MP2 bets $90, CO calls $90, BB calls $90, Hero raises to $260, MP2 calls $170, 2 folds

 

Turn: ($880) 8:club: (2 players)

MP2 checks, Hero bets $440, MP2 calls $440

 

River: ($1,760) 2:club: (2 players)

MP2 checks, Hero bets $1,433.17 and is all-in, MP2 folds

 

Results: $1,760 pot ($15 rake)

Final Board: 4:spade: 3:heart: 5:spade: 8:club: 2:club:

Hero mucked 4:heart: 7:heart: and won $1,745 ($1,000 net)

MP2 mucked and lost (-$745 net)

 

 

Sista arbetsveckan nu sen blir det lite plugg och mer poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...Började läsa Matte C idag. Funderar direkt på att hoppa av. Fattade inte mycket, var ju fan 5 år sedan jag läste Matte B. Trodde det skulle vara lite mjukstart men nepp...pang på med någon kines som är svinbra på matte men kass på att förklara.

 

Tips?

 

E väl första mattekursen där du har nytta av att verkligen förstå koncepten (varför man deriverar och varför du vill använda det) istället för att bara memorera. Vill du kunna göra något så relativt simpelt som att läsa ekonomi på högskola så rekommenderar jag att du sätter dig in i matten och läser kursen. Den är rätt kul när man väl börjar förstå. Jag hade nog googlat lite, finns säkert youtube eller andra ställen där du kan hitta lättförståeliga, pedagogiska och nyttiga förklaringar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E väl första mattekursen där du har nytta av att verkligen förstå koncepten (varför man deriverar och varför du vill använda det) istället för att bara memorera. Vill du kunna göra något så relativt simpelt som att läsa ekonomi på högskola så rekommenderar jag att du sätter dig in i matten och läser kursen. Den är rätt kul när man väl börjar förstå. Jag hade nog googlat lite, finns säkert youtube eller andra ställen där du kan hitta lättförståeliga, pedagogiska och nyttiga förklaringar!

 

Jao känns ju lite klent att bara ge upp direkt. Är ju inte dummare än genomsnittet så borde klara det om jag vill. Önskar jag hade läst det på gymnasiet istället för att slacka där :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao känns ju lite klent att bara ge upp direkt. Är ju inte dummare än genomsnittet så borde klara det om jag vill. Önskar jag hade läst det på gymnasiet istället för att slacka där :(

 

kolla in matteboken.se, finns även massa på youtube

 

edit:

 

Hjälper gärna till om du fastnar på nåt problem/koncept

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...Började läsa Matte C idag. Funderar direkt på att hoppa av. Fattade inte mycket, var ju fan 5 år sedan jag läste Matte B. Trodde det skulle vara lite mjukstart men nepp...pang på med någon kines som är svinbra på matte men kass på att förklara.

 

Tips?

Lycka till! Började själv plugga C-kursen för en vecka sedan och har också B-kursen fem år bakåt i tiden så är lite ringrostig. Läser på egen hand för att kunna göra en prövning om en månad. Kommer nog bli intensivt och är inte helt säker på att det är tillräckligt med tid då jag studerar heltid på universitetet samtidigt.

 

Har kikat lite på matteboken.se och Mikael Bondestams

har jag också hört ska vara bra. Själv brukar jag tjuvkolla en del i facit också då uträkningarna ofta står med där och hjälper mig att förstå hur det ska göras.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips & råd. Vet inte riktigt hur jag ska göra ännu :/

 

Har atm fastnad på ett tal, kanske någon som kan hjälpa ?

 

Utveckla och förenkla:

 

5x²-4(2x-3)(x-5)

 

Mitt problem här är att jag inte vet vart jag ska börja och vad jag ska göra:/ Kanske vore bättre att läsa om Matte2 först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips & råd. Vet inte riktigt hur jag ska göra ännu :/

 

Har atm fastnad på ett tal, kanske någon som kan hjälpa ?

 

Utveckla och förenkla:

 

5x²-4(2x-3)(x-5)

 

Mitt problem här är att jag inte vet vart jag ska börja och vad jag ska göra:/ Kanske vore bättre att läsa om Matte2 först?

 

oqg3n8.jpg

 

 

 

 

http://sv.wikibooks.org/wiki/Matematik/Matematik_B/Algebra

http://www.matteguiden.se/rakneregler/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man söka en utbildning som kräver Matte3b om man ännu inte har Matte3b men (förhoppningsvis) kommer ha det till kursstart?
Sista kompletteringsdag är 20 juni, så om du är klar och betygsatt innan dess är det ingen fara.

 

Edit: Sista ansökningsdag är såklart fortfarande 15 april, men du har sedan till 20 juni på dig att skicka in betyg/styrka att du har läst kurser som inte redan finns registrerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokar Mars ! Rekordmånad på SvS

 

2rxem9k.png

 

Även hunnit vart med i 2 filmer på DC, slutat jobba, börjat plugga! Helt sjukt hur länge jag låg och stampade mellan 46-49k! Det ville sig verkligen inte över 50 men tillslut så :D

 

ggwp!

 

Japp jag outade mig precis, lär ju inte göra någon skillnad så varför inte! Såga och fråga på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...