Gå till innehåll

Team Microvåg - lockdown resten av året


ViktorH

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jävla svs stänger ner tidigt idag och jag blir lika chockad var tisdag och Meta blir lika glad över min förvåning var tisdag.

Blev lurad av far min, men det var i mildaste laget. Han fick mig att skicka ett "grattis på namnsdagen" till min farfar på 1a april. Pappa börjar gå ner sig.

 

Tidigare 1a april-dagar har varit några riktiga guldkorn:

 

Minns ej hur gammal jag var, men typ 8 kanske. Pappa lurar mig att månen har exploderat under natten och trillat ner i form av "månpuder" överallt på stan.

Han visade mig ett nyhetsklipp där de tydligen pratade om det. Månpudret var kallt och vitt som snö, och jag måste medge att jag var skeptisk till en början, men efter ett tag när jag förstod att det inte var något skämt så var jag inte sen att informera alla mina klasskamrater om vad som hade hänt, och de trodde på det lika mycket som jag.

 

Vår käre far fick ett annat år, då jag kanske var runt 14, vår fotbollstränare att ringa oss kvällen innan för att informera om fotbollsmatchen vi hade kl 8 på grusplanen några km från där vi bodde.

Upp kom både jag och min bror och iväg mot planen. Helt tomt var det. Jag gick hem till min vän Jonas och frågade om han skulle spela, och hans mamma frågar mig varför det skulle vara match kl 7 på morgonen en lördag.

Mycket riktigt hade pappa förutom att att ljuga om matchen även ställt om våra väckarklockor en timme tidigare.

Bara för att.

 

Nån annan gång har han skickat fejkade brev från typ jultidningsföretagen om att vi kan gå till posten och hämta ut nåt "diamantsäljar-kort" för att vi sålde så mkt som vi gjort den vintern. Eller ja de jävla jultidningarna dimper väl ner redan vid midsommar.

 

Nån gång fick vi springa i ottan hela vägen ner till hamnen för att se stora fartyg som skulle passera sundet, vilka givetvis aldrig dök upp.

 

En gång fick vi en utskällning för att någon hade hällt färg över våra cyklar, när pappa var halvt stressad på väg till jobb. Chockade fann vi våra cyklar helt orörda.

 

 

Man kan tycka att jag är korkad som inte insett att all form av kommunikation med far den 1a april är ett stort jävla no-no, men han smsade mig kl 8 på morgonen och jag skulle preciiiis somna och jag har helt ärligt inte koll på vilken månad det är för det mesta. (i alla fall inte datum).

 

 

 

 

onT så tänkte jag komma med resultatuppdateringar en gång i veckan vid veckosluten. Detta för att det finns nog med resultatorientering i denna tråd från början.

Hittade inga intressanta händer från dagen, men det som händer imorrn är eventuellt att jag käkar middag med mitt ex hemma i hennes stora hus.

Hon har lovat att "inte förföra mig till 60%" och att "vara snäll till 100%".

Jag anar fälla men what to do.

Har varit riktigt sjuk nu sen 1a april vilket har påverkat mitt spel negativt, men med den cliffhangern lämnar jag er till måndag morgon!

 

peace från snorig, huvudvärkig, hostig, igentäppta bihålerig, trött, seg och hoppfull om framtiden - ViktorH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur jag ska sköta resultatuppdateringen här eftersom jag har extrema jinxtankar angående månadsresultat osv så jag vägrar alltid räkna på det eller svara på frågor om hur det ser ut.

 

Jag skulle iaf vilja säga att jag är igång nu. Spelat fyra sessioner på ca 1k händer styck på fyra dagar, en i förrgår, en igår och faktiskt två idag. Igår kände jag mig väldigt trött och seg i skallen så klart bättre att låta bli. Men nu känner jag att pokersuget börjar komma tillbaka iaf, även om jag som vanligt tycker det är rätt tråkigt när jag lirar.

 

Sprang asbra första sessionen, ok andra, och ganska dåligt idag. Jag kommer mixa NL100 och NL200 på Prima och en annan site jag inte tänker nämna och antagligen slänga in någon session 5/10 på SVS då och då.

 

Tror faktiskt att jag inte ens ska ut nåt i helgen eller dricka någon alkohol alls utan bara grinda som fan och få in nåt gympass. Kommer bli tufft! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull är det jag som ensam står för grinden i denna lägenhet, det är så ovanligt att jag inte ens tror det har hänt förr :mrgreen: Plipen är iväg uppåt landet och svinar och ViktorH trotsade både förkylning och ett absurt stort pokersug för att dra iväg och svina även han, dock i HBG. Eller ja jag vet inte säkert, men jag tar helt enkelt för givet att han är både grispackad och svinig (he, he, he).

 

Förvånansvärt nog har jag spelat riktigt bra både igår och idag, väldigt nära mitt A-game skulle jag säga. Jag har verkligen haft full fokus på att hålla uppe aggressiviteten och inte falla in i mitt jättekassa autopilot-mode. Idag var det ca 50/50 NL100 och NL200 och mina stats var identiska på de båda nivåerna vilket är jätteviktigt för min del.

 

Tyvärr var värdet horribelt för att vara fredag natt, riktigt jävla kasst. Stendött på Prima och framförallt min andra sida. Är verkligen folk så jävla religiösa att dem softar idag trots allt? :roll: Var riktigt nära att dra igång SVS istället och kolla värdet där men ett av mina mål för månaden är att sluta spela så fort jag känner att jag är mer sugen på att surfa runt på internet och jag tror det var helt rätt läge att stänga ner. Underlättade att stänga ner när jag såg att jag hade vänt ett back på några inköp till plus hela 200 eurozar! :)

 

IRL-målet för min morgondag är att återigen neka den ljuva smaken av kall öl, dra ett gympass, och spela lika bra poker som idag. Allt hänger obv på om jag klarar det första delmålet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill vi skjuta turn?

 

$1/$2 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($226.05)

BTN ($244.80)

SB ($248.70)

metaddict (BB) ($406.10)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) metaddict is BB K:club: 10:spade:

1 fold, BTN raises to $4, 1 fold, metaddict raises to $15, BTN calls $11

 

Flop: 3:club: 5:spade: 2:club: ($31, 2 players)

metaddict bets $17, BTN calls $17

 

Turn: 4:club: ($65, 2 players)

 

metaddict?

 

 

Mer givet turnskott här va?

 

$1/$2 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($447.75)

BTN ($200)

metaddict (SB) ($200)

BB ($198)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) metaddict is SB 10:club: 7:club:

1 fold, BTN raises to $5, metaddict raises to $17, 1 fold, BTN calls $12

 

Flop: 9:spade: 8:club: K:diamond: ($36, 2 players)

metaddict bets $19, BTN calls $19

 

Turn: A:diamond: ($74, 2 players)

 

metaddict?

 

 

 

Skön.t.

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($145.25)

metaddict (BTN) ($107.53)

SB ($167.83)

BB ($20)

 

Pre-Flop: ($1.50, 4 players) metaddict is BTN Q:spade: Q:club:

CO raises to $3.50, metaddict raises to $11, 2 folds, CO raises to $31.50, metaddict goes all-in $107.53, CO calls $76.03

 

Flop: 9:spade: 2:heart: J:heart: ($216.56, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: 5:spade: ($216.56, 2 players, 1 all-in)

 

River: 4:club: ($216.56, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $216.56

CO shows

10:diamond: 9:diamond:

metaddict shows

Q:spade: Q:club:

 

metaddict wins $211.56 (net +$104.03)

 

CO lost $107.53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man cbettar flop lär det vara givet med bet på denna turnen?

 

Nje, vet f.ö inte vad jag tkr om floppbet.

Men på turnen så kommer FI c/r en hel del (som vi obv hatar), pealar sina överpar+fd.

 

Allt som allt tror jag att fi kan försvara massa för mkt och vi får glatt hoppas på en fin gratis river som får betalt av massa ÄSS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nje, vet f.ö inte vad jag tkr om floppbet.

Men på turnen så kommer FI c/r en hel del (som vi obv hatar), pealar sina överpar+fd.

 

Allt som allt tror jag att fi kan försvara massa för mkt och vi får glatt hoppas på en fin gratis river som får betalt av massa ÄSS.

 

Tror inte att fi kommer c/r nånting alls, då han sitter i position 8-)

 

Om flop bettas --> bet turn, kan dock vara så att det är bättre att checka och ge upp floppen. Jag bettar dock floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog syna pre

 

Mmm har jag gjort som standard med länge men jag hamnar så jävla lätt i jättevekt och passivt check-call mode så jag har ändrat om rangerna lite för att hålla ihop mitt spel bättre överlag. På det viset funkar det mycket bra känns det som men det är fullt möjligt att jag kommer spela enstaka händer sämre istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All tid över EV sprang ifatt mig inatt. För första gången någonsin slog jag sönder något under en pokersession...dem som hört och sett mig när jag grindar fattar hur osannolikt det är att jag inte slagit sönder något tidigare :D

 

 

 

Grymt bra historia det där VH! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm har jag gjort som standard med länge men jag hamnar så jävla lätt i jättevekt och passivt check-call mode så jag har ändrat om rangerna lite för att hålla ihop mitt spel bättre överlag. På det viset funkar det mycket bra känns det som men det är fullt möjligt att jag kommer spela enstaka händer sämre istället.

 

checkraisa torra floppar istället imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en lugn/astrött kväll igår, där jag borde lagt mig dirr istället för att sitta uppe till 9 på morgonen och porrsurfa.

 

Tjejen från i fredags hörde av sig och vi hade en lite trevlig konversation. Vad ska man säga, dagens ungdom.

 

 

Sara Fridas vän Svara Inte:

Snygging, vad har du för dig ikväll? :)

 

Jag:

Jobbar å sånt, repar mig efter helgen, du ska ut å slarva på stan? :)

 

Sara Fridas vän Svara Inte:

Haha nej, tänkte att du och jag kanske kunde slarva lite ikväll? ;)

 

Jag:

En tanke väl värd att upprepas! Jag får tyvärr passa ikväll men inte ska det hindra dig från att ha roligt ;)

 

Sara Fridas vän Svara Inte:

Ouch haha, nej ingen fara får köra solo ikväll ;) jobba hårt och hör av dig när du känner för sex så syns vi ;) puss

 

Jag:

Deal !

 

Sara Fridas vän Svara Inte:

Haha good! ;)

 

 

 

Jag tänker mig att en av två saker är sanna:

1) jag har game eller 2) hon är inte svår oavsett om game är en faktor eller ej.

Either way, kudos till henne som är straightforward istället för att sugarcoata med en massa eufemismer för å ligga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...