Gå till innehåll

Poker Tracker 4 ?


sharken

Recommended Posts

Mycket stabilt och mycket bra!

 

Har testat sedan 5-6 veckor och inte haft några problem. Har inte utforskat alla nya funktioner i detalj men finns ju en hel del nya saker: klart förbättrad HUD, NoteTracker (a la NoteCaddy), Equity och ICM kalkylator, förbättrade grafer, valutahantering m m.

 

Det viktigaste är ju dock att den känns så stabil, vilket konkurrentens senaste version absolut inte känns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket stabilt och mycket bra!

 

Har testat sedan 5-6 veckor och inte haft några problem. Har inte utforskat alla nya funktioner i detalj men finns ju en hel del nya saker: klart förbättrad HUD, NoteTracker (a la NoteCaddy), Equity och ICM kalkylator, förbättrade grafer, valutahantering m m.

 

Det viktigaste är ju dock att den känns så stabil, vilket konkurrentens senaste version absolut inte känns...

 

Vet du om PT4 skriver över PT3:an eller blir det ett separat program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Har testat PT4 i några dar och det verkar mycket stabilt. Kört på Pokerstars och svs. Notsen är grymma när man kan se 3-betsrange och andra nyttigheter. Blir nog till att köpa licens när den släpps, känns inte som att man inte vill gå tillbaka till gamla 3an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare grabbar,

Jag har försökt fixa till Pokertracker 4 BETA´n men det funkar inte för mig. Programmet hittar inte min Pokerstars installation. Har någon haft ett liknande problem? :-)

 

Eftersom du kör pokerstars.eu måste du manuellt ange katalogen där handhistoriken läggs. Gå till Configure-Sites and Import Configurations, välj "Pokerstars", under Directories Configuration tryck på Add. Sök upp katalogen för pokerstars.eu, något liknande

"C:\Users\DITTANVÄNDARNAMN\AppData\Local\PokerStars.EU\HandHistory"

 

Sedan skall det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du kör pokerstars.eu måste du manuellt ange katalogen där handhistoriken läggs. Gå till Configure-Sites and Import Configurations, välj "Pokerstars", under Directories Configuration tryck på Add. Sök upp katalogen för pokerstars.eu, något liknande

"C:\Users\DITTANVÄNDARNAMN\AppData\Local\PokerStars.EU\HandHistory"

 

Sedan skall det fungera.

 

Hmm.. Nu har jag testat göra som du sa. Det finns mycket riktig en mapp som heter sådär och jag kan lägga till den. Dock verkar inte pokertracker tycka att pokerstars finns endå.. Men sedan när jag trycker igång "search table" funktionen så dyker pokertracker ikonerna upp i pokerfönstret. Dock registrerar inte pokertracker mina händer.. Någon aning om vad som är på G? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena, köpte precis pt4 efter att ha haft det på trial ett par dagar, nu när jag köpte det så försvann alltind under "view stats" trots att händer importeras

 

Köpte table tracker silver till Omaha (för nivåer upp till 2/4) så vet inte vad problemet kan vara. Någon som har erfarenhet av liknande missöden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 3 months later...

Uppdaterade nyss till den "nya" versionen som kom för några veckor sedan tror jag. Atm står det:

Pokertracker is updating the 'Pokertracker 4 Database' database.

 

This process may take a while, depending on the size of the database.

 

It is best if you allow the update to complete without using other database resources.

 

 

Den har varit på i 3-4h ungefär, hur lång tid bör det ta egentligen? Trodde min databas var ganska så liten (250k-300k händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade nyss till den "nya" versionen som kom för några veckor sedan tror jag. Atm står det:

Pokertracker is updating the 'Pokertracker 4 Database' database.

 

This process may take a while, depending on the size of the database.

 

It is best if you allow the update to complete without using other database resources.

 

 

Den har varit på i 3-4h ungefär, hur lång tid bör det ta egentligen? Trodde min databas var ganska så liten (250k-300k händer)

 

Min stod i fyra dagar och uppdatera. Lessna och kör nu HM :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade nyss till den "nya" versionen som kom för några veckor sedan tror jag. Atm står det:

Pokertracker is updating the 'Pokertracker 4 Database' database.

 

This process may take a while, depending on the size of the database.

 

It is best if you allow the update to complete without using other database resources.

 

 

Den har varit på i 3-4h ungefär, hur lång tid bör det ta egentligen? Trodde min databas var ganska så liten (250k-300k händer)

 

 

Jag körde min över natten så <10h för 250k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade nyss till den "nya" versionen som kom för några veckor sedan tror jag. Atm står det:

Pokertracker is updating the 'Pokertracker 4 Database' database.

 

This process may take a while, depending on the size of the database.

 

It is best if you allow the update to complete without using other database resources.

 

 

Den har varit på i 3-4h ungefär, hur lång tid bör det ta egentligen? Trodde min databas var ganska så liten (250k-300k händer)

 

Min uppdaterade 560 K händer på två timmar så det verkar märkligt att det ska stå och tugga så länge . Datorfläkten gick iofs på max hela tiden och jag lät bli att göra något annat med datorn under tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppdaterade 560 K händer på två timmar så det verkar märkligt att det ska stå och tugga så länge . Datorfläkten gick iofs på max hela tiden och jag lät bli att göra något annat med datorn under tiden...

 

 

Konstigt, min har inte ens fört något liv av sig, eller den verkar ju inte jobba så hårt dum som jag var så stängde jag ner processen för att se om den hade hängt sig. Fick börja om nu antar jag, får väl köra det över natten i värsta fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 7 months later...

En fråga;

 

: Error: iPoker: Unable to launch auto-import for site: iPoker. Reason: iPoker: No Directories to Monitor

 

Nån som vet vart man ska börja leta? Hade en trialversion som funkade utmärkt innan och köpte det nyss och då slutade det funka, eller så är det för att jag kör på en ny sida eller nåt men det hittar ju Ipoker och sajten men sen händer inget mer...ingen HUD och inga händer....wtf???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga;

 

: Error: iPoker: Unable to launch auto-import for site: iPoker. Reason: iPoker: No Directories to Monitor

 

Nån som vet vart man ska börja leta? Hade en trialversion som funkade utmärkt innan och köpte det nyss och då slutade det funka, eller så är det för att jag kör på en ny sida eller nåt men det hittar ju Ipoker och sajten men sen händer inget mer...ingen HUD och inga händer....wtf???

 

Verkar inte som du har någon map där händerna sparas alt. att PT inte riktas åt rätt map. Först kolla hur man sparar händer på ipoker, sen se till att PT importerar från samma map.

 

https://www.pokertracker.com/guides/PT3/site-configuration/ipoker-configuration-guide

 

Lär väl vara ungefär samma som för PT4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...