Gå till innehåll

Börja plugga efter långt uppehåll


striker

Recommended Posts

Hej

 

Jag har spelat poker på heltid i sju år och börjar nu bli sugen på att studera. Någon som är i liknande situation? Någon som redan börjat plugga efter ett långt uppehåll? Är hjärnan seg efter att ha spelat poker i flera flera år?

 

Allmänna tips och funderingar om detta uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog ett årslångt uppehåll 2006 som råkade vara tills nu. I höst ska jag tillbaka och avsluta utbildningen. Nu har jag iofs jobbat sedan dess och inte bara degat framför pokerborden :), men jag har hittills tyckt att det varit jättekul att tenta upp gamla kurser. I dag har jag en helt annan studiedisciplin och förståelse för min egen inlärningsförmåga än vad jag hade när jag var 20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med! Och lirat 7 år på heltid också. Vilket sammanträffande! Fast det blir tidigast våren eller hösten 2013. Ska bli riktigt roligt. Ser grymt framemot det. Min motivation är på topp. Nu är planen att grinda ihop så mycket pengar som möjligt och sedan helt fokusera på studierna. Pokern dör man sakta inombords av att syssla med känns det som.

 

All tips och funderingar uppskattas från mitt håll också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började läsa i höstas och var rätt taggad efter ett par års grind. Insåg dock rätt snabbt att det är skittråkigt, och gör det bara nu för att en utbildning behövs ifall man ska kunna få sig ett jobb sen. Fördelarna är väl att man får träffa polarna varje dag och uppskattar fritiden extremt mkt mer än tidigare. Allt beror ju sedan på hur seriöst man går in för det oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med! Och lirat 7 år på heltid också. Vilket sammanträffande! Fast det blir tidigast våren eller hösten 2013. Ska bli riktigt roligt. Ser grymt framemot det. Min motivation är på topp. Nu är planen att grinda ihop så mycket pengar som möjligt och sedan helt fokusera på studierna. Pokern dör man sakta inombords av att syssla med känns det som.

 

All tips och funderingar uppskattas från mitt håll också. :D

 

Trevligt :) Vad har du tänkt att plugga?

 

Började läsa i höstas och var rätt taggad efter ett par års grind. Insåg dock rätt snabbt att det är skittråkigt, och gör det bara nu för att en utbildning behövs ifall man ska kunna få sig ett jobb sen. Fördelarna är väl att man får träffa polarna varje dag och uppskattar fritiden extremt mkt mer än tidigare. Allt beror ju sedan på hur seriöst man går in för det oxå

 

Vad läser du? Läser du i din hemstad eller fick du flytta? På din text låter det dock som du bor kvar. Vad är det som är tråkigt, valde du fel utbildning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...