Gå till innehåll

$4000 WPT Marbella Paket i potten


PartyPoker

Recommended Posts

Då var det dags att visa att vi Svenskar är bättre än Danskarna på poker!

 

Varge tisdag och torsdag kl 20:00 med start den 20 Mars kommer det gå en Qualifyer till finalen som kommer gå den 12 April. Har du vunnit din plats i finalen kan du inte vinna en till.

 

Namn: Pokerse Nordic Battle Qualifyer - $500 added (2562846)

Datum: 20 Mars kl: 20:00 CET

Inköp: $10+1

Restriktioner: Bara de spelare som har skapat sina konton genom poker.se eller pokerforum kan deltaga, både Partypoker och WPT klienten kommer köra dom.

 

Det kommer bli 7st $500 added qualifyers till finalen som går den 12 April där top 2 i varje qualifyer kommer att manuellt bli inlagda i finalen, dvs 14 Svenskar mot 14 Danskar som möts i finalen.

 

Nordic Battle ser ut på följande vis, varje forum kör sina egna qualifyers och ni möts för första gången i finalen och ett WPT Marbella paket står på spel förutom den Svenska hedern.

 

Final priser

1. WPT Marbella Paket värt $4000

2. iPhone4

3. iPad2

 

Totalt värde på hela finalen är $5100

 

För att kunna deltaga i Nordic Battle så skall du ha skapat ett konto genom poker.se eller pokerforum antingen på Partypoker eller på WPT.

 

Har du inget konto kan du klicka på bannern här nedanför för ett Partypoker konto eller klicka här för ett WPT konto

 

Lycka till!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter spännande! Men det brukar ju vara ryssar och alla möjliga övervärdessnyltare med även om det heter att det är "Nordic". Borde det inte vara begränsat till åtminstone nordbor om det ändå bara är tänkt att svenskar ska ta sig vidare till finalen?

 

Hej Jokulhaups

 

Det är en viktig fråga du tar upp och jag kan låta det vara upp till er här på forumet, ser ni heldre att vi som regel på de turneringar vi kör med er låser till Nordbor?

 

Låst till poker.se och pokerforum trackers samt inköp brukar ju ta bort dessa freerolls hunters men om vi kan göra en regel för detta så de ser ut som ni vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är bäst om det även är låst till enbart spelare från de nordiska länderna. Tror inte att övervärdessnyltarna från övriga länder gör så mycket annat här på forumet än att scanna av efter koder till övervärdesturneringar.

 

Tycker denna punkt komer upp titt som tätt, den enda nackdelen är väl om det faktiskt är så att det är någon svensk som är bosatt i england eller liknande och vill spela dessa, då dessa kan hamna i kläm.

 

Sammantaget så ser jag dock övervägande fördelar med att låsa turneringarna till nordbor, men det är väl vettigt om fler röster gör sig hörda här från forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju inte direkt kommit några invändningar mot förslaget att låsa dessa Nordic Battle Qualifiers till spelare från norden, så gör gärna den förändringen till kommande kvalturneringar. Det lär vara uppskattat.

 

Jag är inte en spelare i norr, men detta forum är för affiliates på min WPT poker - på samma rättigheter. varför kan jag inte spela turneringar på min affiliate? Min åsikt är att du inte vet hur man spelar poker, så gråter på forumet här för att se priser, lära sig att spela och bevisa att du är stark i turneringen, men nu har jag bara se hur ni är här för att upplösa sitt snor och mer eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men nu har jag bara se hur ni är här för att upplösa sitt snor och mer eller något.

 

Hehe, dedäröversättningsprogrammenharenbitkvar..

 

Det där med att de flesta skulle uppskatta en begränsning till nordbor inkluderar förstås ej de utomnordiska övervärdesjägarna, det är ju självklart. De vill ju förstås fortsätta ta del av dessa turneringar. Jag menar inte heller att de skall stängas ute för gott, mer att turneringar avseende "Nordic" bör vara just sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära forumiter,

 

Ikväll är jag med och spelar i WPT turneringen som parallellt körs via pokernet i Danmark. Med stor sannolikhet så kommer jag att agera fisk i den turren då jag vet att jag kommer bjudas på ett bra motstånd ifrån Er.

 

I Tisdags hade vi 16 deltagare I den här turneringen och vi har fått lite gliringar ifrån Danskarna som skryter med att dom hade 57 deltagare och att dom är mycket bättre än vi Svenskar, det vore kul att visa pokernet att vi är ett starkare forum och jag hoppas vi kan få ett större fält Ikväll. Lyckas vi med det ska jag personligen se till att skicka en fin officiell hälsing tillbaks ifrån Pokerforum till Danskarna och ni får gärna komma med tips på hur denna hälsning skall presenteras:-) Det vore ett sant nöje att visa dom att vi är ett bättre forum.

 

Kom gärna med önskemål om kommande turneringar och skicka PM eller svara här i tråden så ska jag göra mitt yttersta för att göra dessa till realitet.

 

Hoppas vi ses ikväll!

 

Med vänliga hälsningar

 

Partneransvarig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära forumiter,

 

Ikväll är jag med och spelar i WPT turneringen som parallellt körs via pokernet i Danmark. Med stor sannolikhet så kommer jag att agera fisk i den turren då jag vet att jag kommer bjudas på ett bra motstånd ifrån Er.

 

I Tisdags hade vi 16 deltagare I den här turneringen och vi har fått lite gliringar ifrån Danskarna som skryter med att dom hade 57 deltagare och att dom är mycket bättre än vi Svenskar, det vore kul att visa pokernet att vi är ett starkare forum och jag hoppas vi kan få ett större fält Ikväll. Lyckas vi med det ska jag personligen se till att skicka en fin officiell hälsing tillbaks ifrån Pokerforum till Danskarna och ni får gärna komma med tips på hur denna hälsning skall presenteras:-) Det vore ett sant nöje att visa dom att vi är ett bättre forum.

 

Kom gärna med önskemål om kommande turneringar och skicka PM eller svara här i tråden så ska jag göra mitt yttersta för att göra dessa till realitet.

 

Hoppas vi ses ikväll!

 

Med vänliga hälsningar

 

Partneransvarig

 

Jag är rätt säker på att anledningen att de är flera i deras turnering är att den är inte låst till spelare som har skapat konto via deras hemsida. Jag har sett att den är lösenordskyddad vilket ger ett större startfält. Hoppas ni kan köra samma koncept för oss som redan har skapat konto på party och wpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis vbenrfQQ! Till utslagningen av mig som Bounty.

 

Var helt säker på att jag skulle dubbla upp med kk mot 99, men efter en 9 på flop, bar det raka vägen ut i kylan istället..

 

Valterego skickar dig boken, jag kan ju låna den av dig när du är klar :)

 

Jag tar revanch på Tisdag, hoppas vi ses då!

 

Lycka till ni som är kvar!

 

Mvh

 

Partneransvarig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis vbenrfQQ! Till utslagningen av mig som Bounty.

 

Var helt säker på att jag skulle dubbla upp med kk mot 99, men efter en 9 på flop, bar det raka vägen ut i kylan istället..

 

Valterego skickar dig boken, jag kan ju låna den av dig när du är klar :)

 

Jag tar revanch på Tisdag, hoppas vi ses då!

 

Lycka till ni som är kvar!

 

Mvh

 

Partneransvarig

 

Det bygger dock på att han PM:ar mig sin adress :) //Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei!

 

Jeg er Norsk och har opprettet WPT konto mot Poker.se .

 

Kan jeg få bli med at spela? Vil jo slå Danskene da.. :-)

 

Norge ser vi som helt ok att du är med och kämpar för den nordiska glöden och vill bara gratullera de spelare som har gått vidare till finalen.

 

Resterande turneringar är låsta så ni kommer inte att se några spelare från utomnordiska länder vid borden.

 

Vinnare av första kval turneringen och platser i finalen den 12 April:

wt_EatMyBajs

pp_almiracle77

 

Vinnare av andra kval turneringen och platser i finalen den 12 April:

wt_dennisen

wt_Bettog

 

Stort grattis till er!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...