Gå till innehåll

Heat visar er bettingvärlden


Heat8

Recommended Posts

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

är det inte rätt svårt att gå+ genom att rygga andras forumpicks?

 

känns som att de som faktiskt är skarpa inte lägger ut spel, och dessutom lär väl linjen flyttas snabbt om de faktiskt är skarpa?

 

kör du bara sånt upplägg eller har du egna simulationer och modeller?

 

/intresserad men kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte rätt svårt att gå+ genom att rygga andras forumpicks?

 

känns som att de som faktiskt är skarpa inte lägger ut spel, och dessutom lär väl linjen flyttas snabbt om de faktiskt är skarpa?

 

kör du bara sånt upplägg eller har du egna simulationer och modeller?

 

/intresserad men kass.

 

Det är verkligen inte lätt då linor flyttas fort och odds droppar. Därför är t.ex en rss-läsare ovärderlig. Får även mail från vissa när spel läggs ut och då tar det max en minut innan jag hunnit lägga spelen så då är det lugnt.

Använder inga system eller modeller, enda jag har är ett schema över olika cappers och hur hårt jag ryggar dem.

 

Ska försöka lägga ut spel på lite större marknader i dagboken så folk har chans att rygga till samma odds. Största delen av mina spel är just sådana men ibland blir det även spel i mindre ligor med mindre limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej och du har 100 units totalt att spela med?

 

Nej, se det som en ranking av spelen. Där t.ex 2-3 är ett standardspel och 4-5 är spel med väldigt bra värde i. Sen kan det innebära att 1u är 1% för vissa och för andra kan det vara 0.25% av rullen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder du dig av progressiv betting?

 

Hur mycket motsvarar 5 units jämfört mot 1 units i en procentuell kassa?

 

Vad säger dina cappers att du copypastar en del av doms spel och lägger dom här? Gör man det bör man i god ton hänvisa var spelen kommer ifrån.

 

Vad är det som gör att "Spelat är DnB på Munich 1860 till 1.90@12Bet" verkar vara bra på förhand. Hur ser din värdering på denna match ut? Man bör även ha en analys om varför spelet är bra.

 

Till sist. Lycka Till! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder du dig av progressiv betting?

 

Hur mycket motsvarar 5 units jämfört mot 1 units i en procentuell kassa?

 

Vad säger dina cappers att du copypastar en del av doms spel och lägger dom här? Gör man det bör man i god ton hänvisa var spelen kommer ifrån.

 

Vad är det som gör att "Spelat är DnB på Munich 1860 till 1.90@12Bet" verkar vara bra på förhand. Hur ser din värdering på denna match ut? Man bör även ha en analys om varför spelet är bra.

 

Till sist. Lycka Till! ;-)

 

Tack!

Progressiv betting får du gärna förklara vad du menar med?

 

Kommer nästan aldrig komma någon motivering och kommer aldrig skriva vart i från spelena kommer ifrån. Skriver bara ut vad jag själv spelat så se det inte som några tips från min sida. Dagboken är mest för personlig del men hoppas kunna hjälpa några vilsna pokerspelare som är sugna på att börja betta ;)

 

Edit: Ändrade lite i förstainlägget, kom på att det är ju bättre att jag använder mig av % av min kassa, lättare då jag får med insats i kronor och även hur hårt jag rankar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Progressiv betting får du gärna förklara vad du menar med?

 

Med progressiv menas ökande eller rörliga insatser eller kort och gott som på den gamla tipsnytt-tiden movebet. Motsats till detta är flatbet och det betyder att alltid sätta samma insats på varje bet vilket oftast förespråkas av de bättre spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite av en nystart i och med starten av dagboken så har nu gjort så min rulle ligger på exakt 50'000:-, Efter 2 dagar visar det på ett minus på ca 1700:-, gårdagen var tung men var en bättre natt då mitt enda nba-spel sätt och nhl gav ett litet plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med progressiv menas ökande eller rörliga insatser eller kort och gott som på den gamla tipsnytt-tiden movebet. Motsats till detta är flatbet och det betyder att alltid sätta samma insats på varje bet vilket oftast förespråkas av de bättre spelarna.

 

Antog att det var det du mena, men jag var nog lite otydlig innan. Använder mig en insatsskala där 1% är alltid 500:- för mig, dvs säga 1% av min startrulle. Kommer höja/sänka den beroende på resultat men det är ett senare bekymmer :). Har alltid kört med olika insatser eftersom flatbet inte passar mig, har t.ex ett högre roi på mina större insatser. Men det är självklart personligt, vissa trivs bäst med flatbet och vissa inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...