Gå till innehåll

Mikael Westerlund ger ut Poker-DVD!


SantaOnTilt

Recommended Posts

@ Colderose.

 

Svarar gärna någon annan gång. Men du vet att jag har svårt för att fatta mig kort. Och jag har bråttom iväg nu.

 

Ville bara göra klart att jag på inget sätt alls försökte jämföra mig själv med varken Bolt eller någon annan idrottsman.

 

Mitt exempel var enbart för att belysa att jag anser att man inte kan resonera som EH gör vad beträffar benämningen "bra".

 

Lycka till med pokern

/Mikael Westerlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låt säga att vi skulle vara överens om att Usain Bolt är världens just nu bästa hundrameterslöpare. Då tycker jag lite synd om t.ex. Yohan Blake som om någon frågar honom inte ens kan säga att han är bra på 100 meter :cry:

 

Öhhhh? Det verkar inte som om du har förstått mycket eller så gör du dig dummare än vad du är. Det är helt ointressant vem vi TYCKER är världens just nu bäste 100-meterslöpare. Det enda intressanta, och det enda vi kan bedöma är hur vi har mätt det. Hur ser vår modell ut?

 

Skulle vi säga att världens nu bäste 100-meterslöpare är den som har sprungit sträckan fortast så har vi inte tillräckligt med material att kunna säga att Bolt är bäst. Varken du eller jag (såvida du inte är den Gud du verkar tro du är) vet vem som har sprungit fortast.

 

Skulle vi säga att den som har sprungit sträckan fortast på en av IAAF officiella tävlingar, är den nu bäste i världen så börjar vi närma oss en mätbar definition. Vi har kvar ett stort antal lager till innan vi är framme men dom kan du fundera själv på.

 

Om vi inte försöker uppnå objektivitet så återstår bara ett emotionellt tyckande. Något som kan vara intressant för dig och din psykoanalytiker men knappast för någon annan. Trillske påstår att han är världens bästa och att ingen har +EV mot honom. Anser du detta vara sant bara för att han säger det? Skulle vi objektivt försöka mäta det hela så tror jag inte att många seriösa modeller hade fått en microspelare på SvS som världen bäste.

 

Yohan Blake kan säga att han är bra om han fullbordar meningen. Jag är bra nog att ..... Tex. jag är bra nog för att jag skall känna mig nöjd. Skulle han däremot säga att jag är bra nog för att krossa EH på 100 meter så skulle jag protestera. Jag tror att jag i alla fall skulle kunna vinna 1 lopp av 1.000.000 (hans hälsena går av, hjärtattack osv) och därmed har jag visat att hans påstående troligtvis var felaktigt.

 

 

Eller så menar EH att nu när Usain Bolt tjuvstartade i VM 2011 och därmed blev utkörd och därför Yohan Blake kunde vinna i stället så är det Yohan som är världens bästa hundrameterslöpare?

 

Se ovan. Det beror på hur du har definierat och dina mätningar.Har du definierat att världens bäste är den som tjuvstartar och blir utkörd så är han uppenbarligen världens bäste enligt den definitionen. Vi andra kan förhålla oss till den defintionen och till din mätning.

 

 

Då blir dock problemet ett helt annat.

 

Usain Bolt kan inte längre tala om för någon att han är bra på att springa 100 meter.?

 

Återigen, bra nog för att .....

 

Puuuhhh, det är tuffa papper minsann i EH:s värld!

 

Det kanske är roligare att leva i en rosaskimrande värld där man kan vräka ur sig att man är bra utan varken definitioner eller mätningar. Funderar du aldrig själv på om din verklighetsbild stämmer?

 

Jag är dock glad att jag inte lever i EH:s värld. För då både kan och tänker jag fortsätta tycka/säga att både Usain Bolt och Yohan Blake är bra hundrameterslöpare.

 

Fast jag kan inte låta bli att roa mig vid tanken vad EH har för benämning på Walter Dix och Kim Collins???

Dom tog ju bara silver och brons i samma VM. Halvdåliga tycker jag ändå inte att man kan kalla dom? För båda kan ju inte vara dåliga eller? Som jag förstått EH så är det ju bara en som kan vara dålig, och det blir ju den som är sämst i världen?

Hmmmm, det är mycket att fundera på här. Undrar om det är sådant här som EH tänker på på dagarna?

 

I tävling finns det två platser. Etta och icke-etta. Att ta silver eller brons är väl alltid misslyckande. Eller är du nöjd med en andraplats?

 

Jag gillar ditt försök till tankeverksamhet men det blev tyvärr lite dikeskörning för din del. Givetvis är det inte bara en som kan vara dålig. Tvärtom så skulle jag vilja påstå att det normala är att alla är dåliga. Sedan finns det grader av dålighet och några är minst dåliga och benämns bäst. Att vara dålig är ju inte att vara perfekt och det finns inte många perfekta utom du och Trillske.

 

Jaja,

Lycka till med pokern i alla fall

/Mikael Westerlund :-P

 

Spelar ingen poker numera. Livstidsavstängd på SvS och när jag har provat på andra siter så följer det samma mönster. Jag sitter där tight-weak och foldar och foldar för att bara spela nötterna. När jag sedan går allin med mina AA så callar man med A7o trots att jag överbettar potten absurt. Jag förstår inte hur dom kan calla, jag kan inte räkna ut hur dom kan ha +EV. Så där hade det varit kul om din DVD kunde ta mig vidare Varför skall man calla med A7o när någon som bara spelar AA i det läget går allin. Kan du inte ge mig en lite försmak av DVD och svara på den frågan på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kan inte låta bli att roa mig vid tanken vad EH har för benämning på Walter Dix och Kim Collins???

Dom tog ju bara silver och brons i samma VM. Halvdåliga tycker jag ändå inte att man kan kalla dom? För båda kan ju inte vara dåliga eller? Som jag förstått EH så är det ju bara en som kan vara dålig, och det blir ju den som är sämst i världen?

 

SVISCH sa det när den passerade över EH:s huvud och vi har 1-0 till Westerlund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVISCH sa det när den passerade över EH:s huvud och vi har 1-0 till Westerlund.

 

Öhhhhh? Du tar vi det långsamt så att du och Westerlund förstår:

 

Bra=Perfekt såvida vi inte pratar bra gentemot något. Tex avseende poker

- Jag är bra nog för att över 100.000 händer vinna 5BB/100.

- Jag är bra nog för att känna mig nöjd med mig själv (här kan man ha -100BB/100)

- Jag är bra nog för att vinna ihop så mycket att jag kan köpa min lägenhet utan att behöva gå på A-Kassa.

 

Dålig=Icke bra dvs när man inte är perfekt såvida vi inte pratar gentemot något tex avseende poker.

- Jag är dålig på poker för att jag vinner 5 BB/100 över 100.000 och jag har satt gränsen till 5.01 (här ser du hur samma winrate kan ge två olika svar beroeende var jag lägger ribban)

- Jag är dålig för att jag känner mig inte nöjd med mig själv (här kan man ha +100 BB/100)

 

Det skulle vara intresant var både du och Westerlund har fått villfarelsen att bara en kan vara bra eller dålig.

 

PS! Jag tror att Westerlund tycker att han är så bra beror på att han har lagt ribban så lågt. Jag skulle vilja gå längre än så. Westerlund hoppar helt och hållet utan ribba. Det innebär att oavsett hur det går så är han bra enligt själv (dart är undantaget som bekräftar regeln).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhhhh? Du tar vi det långsamt så att du och Westerlund förstår:

 

Bra=Perfekt såvida vi inte pratar bra gentemot något. Tex avseende poker

- Jag är bra nog för att över 100.000 händer vinna 5BB/100.

- Jag är bra nog för att känna mig nöjd med mig själv (här kan man ha -100BB/100)

- Jag är bra nog för att vinna ihop så mycket att jag kan köpa min lägenhet utan att behöva gå på A-Kassa.

 

Dålig=Icke bra dvs när man inte är perfekt såvida vi inte pratar gentemot något tex avseende poker.

- Jag är dålig på poker för att jag vinner 5 BB/100 över 100.000 och jag har satt gränsen till 5.01 (här ser du hur samma winrate kan ge två olika svar beroeende var jag lägger ribban)

- Jag är dålig för att jag känner mig inte nöjd med mig själv (här kan man ha +100 BB/100)

 

Det skulle vara intresant var både du och Westerlund har fått villfarelsen att bara en kan vara bra eller dålig.

 

PS! Jag tror att Westerlund tycker att han är så bra beror på att han har lagt ribban så lågt. Jag skulle vilja gå längre än så. Westerlund hoppar helt och hållet utan ribba. Det innebär att oavsett hur det går så är han bra enligt själv (dart är undantaget som bekräftar regeln).

 

Inte dags att släppa tankarna på Westerlund? Du verkar besatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte dags att släppa tankarna på Westerlund? Du verkar besatt.

 

Som jag brukar säga - Westerlund är inte sjukdomen på pokerkroppen, han är symptomen på att något är sjukt inom pokern.

 

Det är rätt så märkligt att någon som stoltserar med att han alltid säger vad han tycker, helt plötsligt får tunghäfta och kan inte förklara hur han har kommit fram till att han är bra. Hur svårt kan det vara?

 

Så Westerlund i sig är inte så intressant däremot är det ytterst intressant hur han kan väcka en sådan beundran i pokersamhället. Samma sak gäller T6-pojkarna, Trillske, Ken L och allt vad dom nu heter. Det verkar vara helt renons på någon med moral, personlig integritet, ärlighet, ödmjukhet, vänlighet och humor. Men det kanske inte är så konstigt eftersom i princip alla är speljunkies och måste dölja sitt missbruk med lögner om att man är bra och alla andra är värdelösa (sk fiskar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E.H.:

 

[ ] Trevlig kille

[X] Avstängd på livstid på SvS

[X] Aspergers syndrom

 

EH

[ ] Trevlig kille

[X] Avstängd på livstid på SvS

[ ] Aspergers syndrom

 

Westerlund:

[X] Trevlig kille

[ ] Avstängd på livstid på SvS

[ ] Aspergers syndrom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

 

Detta påminner lite om när jag under svt programet Riket´s tid mailade med Ken Lennaard. Jag hade i princip precis börjat spela poker och jag mailade honom enbart för att fråga om en signerad Poker Magazine tidning av honom. Han var trevlig nog att ta sig tiden och skicka en signerad tidning till mig och jag tackade honom vänligast. Vi fortsatte mailandet ett par gånger efter det.

 

I ett av mailen berättade jag om ett eventuellt fusk jag begått vid en live turnering som jag i förhand inte själv förstod var ett fusk men i efterhand förstår. Jag frågade iaf Ken Lennaard om vad han tyckte om händelsen i en av mailen vartpå han väldigt strikt svarade med att man alltid ska vara moralisk, ärlig och fuska är det fulaste som finns, man ska aldrig ha dåliga baktankar om något, etc.

 

Vi vet alla vad som hände med Ken Lennaard kort därefter (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

har varit lite anti-ost innan, men mc förtjänar all respekt i världen. Folk har cheesat i snart 1½ år och det är fan respekt om man fortfarande klarar det trots att banorna och balanseringen går åt motsatt håll. sen 8gatear han absolut inte varje spel och gör faktiskt det med en rätt solid baktanke/controll. Sällan man faktiskt ser honom springa in i 3-4 bunkrar etc.

 

edit: men givetvis vill man ju ha 1 timmes matcher med motherships, multidrops, sjuka transitions, 7 utminade exps var etc :D

 

Hur ofta "spinger" man in i 3-4 bunkarar? lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett av mailen berättade jag om ett eventuellt fusk jag begått vid en live turnering som jag i förhand inte själv förstod var ett fusk men i efterhand förstår.

 

Ken L(!) tillrättavisar dig och du kommer till insikt. Några år senare postar du nedan. Kan vi anta att fusket ni diskuterade var ganska grovt?

 

http://pokerforum.nu/forum/1629438-post27.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns det inte lite om man skall använda uttrycket "lite 80-tal" att ge ut pokerdvd i dessa tider ett x antal år efter pokerboomen.

 

Helt fel läge när det finns massa instruktionsvideor på olika siter som troligtvis håller betydligt högre klass än en allmän dvd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet du inte vad jag snackar om så kan du hålla käften istället, blir bättre för alla.

 

ojojoj någon som har en grandios självbild? awww tragiskt.

 

spelar starcraft en hel del tönt. Om du tar och kollar upp din diagnos psykopati, ser till att köpa medicin så blir det garanterat bättre för oss alla, och folk i din närhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken L(!) tillrättavisar dig och du kommer till insikt. Några år senare postar du nedan. Kan vi anta att fusket ni diskuterade var ganska grovt?

 

http://pokerforum.nu/forum/1629438-post27.html

 

 

haha njae, när de andra på pokerklubben fick redan på de så brydde dom sig inte ens, dom sa att dom själva höll på lite så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojojoj någon som har en grandios självbild? awww tragiskt.

 

spelar starcraft en hel del tönt. Om du tar och kollar upp din diagnos psykopati, ser till att köpa medicin så blir det garanterat bättre för oss alla, och folk i din närhet.

 

Att jag är arrogant mot ett ökänt forumtroll, ja det är helt galet va?

bitch please, håll dig till aftonbaldets kommentarsfält innan du låtsas kunna saker du inte har en susning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag är arrogant mot ett ökänt forumtroll, ja det är helt galet va?

bitch please, håll dig till aftonbaldets kommentarsfält innan du låtsas kunna saker du inte har en susning om.

 

nice story bro. Du kan inte bara ta att jag visste EXAKT vad du/ni snackade om och ägde dig. Ät smör bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhhhh? Du tar vi det långsamt så att du och Westerlund förstår:

 

Bra=Perfekt såvida vi inte pratar bra gentemot något. Tex avseende poker

 

GIVETVIS handlar det om bra "gentemot" något. Det är är underförstått och helt solklart för de flesta, men jag vet ju att sådana språkliga konstruktioner är svåra att hantera för er som har Aspergers (vilket det är ganska uppenbart att du har, så har du inte en diagnos bör du skaffa det eftersom det går att medicinera bort vissa av symptomen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GIVETVIS handlar det om bra "gentemot" något. Det är är underförstått och helt solklart för de flesta, men jag vet ju att sådana språkliga konstruktioner är svåra att hantera för er som har Aspergers (vilket det är ganska uppenbart att du har, så har du inte en diagnos bör du skaffa det eftersom det går att medicinera bort vissa av symptomen).

 

Så du antyder att Westerlund har Aspergers? För ingenstans på hans sida hittar jag vad han är bra gentemot. Är det gentemot något emotionellt mått? Är det gentemot något ekonomiskt mål? Är det gentemot en lobotomerad amöba? Han vägrar svara på hur han har mätt att han är bra på alla dessa sporter. Din teori att han har Asperbergers är intressant men jag tror dock inte på den. Han verkar vara raka motsatsen enligt mig, en bilförsäljare med smort munläder.

 

Jag tror inte heller att gemene man förstår att man är bra gentemot något. 95% av befolkningen konstaterar bara att dom är bra och tycker att man är konstig om man frågar hur dom har kommit fram till det. Oftast har dom något slags emotionellt mått där dom jämför sig med de sämsta. Det sägs att om man frågar människor om dom kör bil bättre än genomsnittet eller frågar män om deras penisstorlek så är ca 70% bättre än genomsnittet. Om vi antar normalfördelnig så blir det lite klurigt hur det kan stämma med sanningen.

 

Det är bara att fundera på i princip alla skribenter på detta forum. Alla är dom bäst i världen och krossar dom högsta nivåerna. Dom spelar GTO och gör aldrig misstag. Alla världsspelare är fiskar och dom sitter på forumet och hånar dom och deras spel. Men när du slår på TV och tittar på turnering efter turnering så är det tomt på svenskar. Du läser på 2+2 och där är det bara Isildur som nämns. Du köper ett internationellt pokermagazin och där nämns bara Isildur men inga andra svenskar. Var är alla dessa ca 200 PokerForumiter som är världsbäst och vet allt? Varför har dom valt att vara världsbäst på forumet men inte i turneringar och på siterna?

 

Nåväl, nu kan i alla fall Westerlund skriva följande under snabbfakta på sin DVD-sida.

 

- Ledande personer på Pokerforum tror att jag har Asperbergers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du antyder att Westerlund har Aspergers? För ingenstans på hans sida hittar jag vad han är bra gentemot. Är det gentemot något emotionellt mått? Är det gentemot något ekonomiskt mål? Är det gentemot en lobotomerad amöba? Han vägrar svara på hur han har mätt att han är bra på alla dessa sporter. Din teori att han har Asperbergers är intressant men jag tror dock inte på den. Han verkar vara raka motsatsen enligt mig, en bilförsäljare med smort munläder.

 

Jag tror inte heller att gemene man förstår att man är bra gentemot något. 95% av befolkningen konstaterar bara att dom är bra och tycker att man är konstig om man frågar hur dom har kommit fram till det. Oftast har dom något slags emotionellt mått där dom jämför sig med de sämsta. Det sägs att om man frågar människor om dom kör bil bättre än genomsnittet eller frågar män om deras penisstorlek så är ca 70% bättre än genomsnittet. Om vi antar normalfördelnig så blir det lite klurigt hur det kan stämma med sanningen.

 

Det är bara att fundera på i princip alla skribenter på detta forum. Alla är dom bäst i världen och krossar dom högsta nivåerna. Dom spelar GTO och gör aldrig misstag. Alla världsspelare är fiskar och dom sitter på forumet och hånar dom och deras spel. Men när du slår på TV och tittar på turnering efter turnering så är det tomt på svenskar. Du läser på 2+2 och där är det bara Isildur som nämns. Du köper ett internationellt pokermagazin och där nämns bara Isildur men inga andra svenskar. Var är alla dessa ca 200 PokerForumiter som är världsbäst och vet allt? Varför har dom valt att vara världsbäst på forumet men inte i turneringar och på siterna?

 

Nåväl, nu kan i alla fall Westerlund skriva följande under snabbfakta på sin DVD-sida.

 

- Ledande personer på Pokerforum tror att jag har Asperbergers

 

usch va pinsamt trög och jobbigt du är, PÅ RIKTIGT. Har du spelar poker i 6mån eller? för du låter som en som precis läst Dan Glimnes pokerhandboken och tittat väldigt mycket på tv-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...