Gå till innehåll

Svinto slutar hora


Svinto

Recommended Posts

Hej alla. Jag har under en längre tid försökt komma ur bonusträsket och samtidigt bli bekväm på 2/4 utan resultat. Även om det hittils har varit fullt möjligt för mig att tjäna >$15/h under de ca. 60 timmar jag orkar spela per månad är det helt enkelt inte kul med bonushorande längre. Jag kan till och med acceptera en lägre timlön, bara jag kan övertyga mig själv om att jag kan vinna riktiga pengar på pokern. (Jag gör dryga 2bb/100h på 1/2 men det är under smärtgränsen för vad riktiga pengar innebär).

 

Jag "lärde" mig att spela poker genom att skriva en dagbok här för drygt ett halvår sen, så jag hoppas att jag kan få en liknande effekt igen. Om inte annat är det skönt att ha nånstans att skriva av sig efter en riktigt hemsk afton (och jag har haft ett par i rad nu :/).

 

För tillfället spelar jag nästan uteslutande på partynätet, och jag använder mig av pokertracker och gametime+. Jag tror att jag har vad jag behöver i bokväg (ToP, ITH, SSH och ett par titlar till), och min bankrulle är definitivt tillräcklig.

 

För övrigt är jag en 25-åring som pluggar till civilingenjör med bara exjobbet kvar.

 

Mål:

- Bli en 2/4-haj ;)

- Kunna tjäna ungefär lika mycket på hederligt spel som jag tidigare gjorde på bonusar

- Lära mig att sluta spela i tid

- Bli bättre på att acceptera svängningar

- Lära mig att spela shorthanded acceptabelt, just nu famlar jag helt i blindo

 

För att hålla moralen uppe såhär i början börjar jag att räkna resultatet från 0 trots att jag backat monstruöst de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att ni är intresserade! Kommer ett första inlägg snart. Mindre kul att nån sillstrypare ändrar rubriken så att den får en annan innebörd :evil: (fast det gick ju att ändra själv så det var inte så farligt när allt kommer omkring)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha,

 

Jag är 25 år, studerar till civilingenjör med bara exjobbet kvar, horar 1/2 just nu men ska gå upp till 2/4 efter lite 1/2 6 max spelande som jag just nu försöker lära mig hantera.

Jag har läst samma böcker som du och har också en MKT FET bankrulle ca 4.5k $ för 1/2. Jag ska spela upp månadens bonusar på 6 max, sen blir det 2/4.

Crypto bonusar = 300 $, party/empire = 200 $, absolute = minst 900 $ den här månaden, det kan man ju inte stå över. :D

 

Ser fram emot att läsa denna dagbok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så här tror jag att jag kommer att lägga upp det till en början:

 

- Fokusera på att helt enkelt spela mycket 2/4 för att helt kunna acceptera insatsstorkelen. Det känns som det absolut viktigaste till en början. Jag börjar posta händer när jag kört ett tag. Och sh får vänta några veckor tror jag.

 

- Lära mig att sluta i tid och samtidigt acceptera motgångar genom att bestämma hur länge jag ska spela innan jag börjar. Jag vet att det inte är helt gjutet att göra så rent vinstmässigt, men jag kan faktiskt inte komma på nåt annat sätt för hur det ska gå till. Jag kan inte räkna till gångerna jag suttit med en marginell vinst och fegat bara för att jag inte vill ha ännu ett rött fält i statistiken, eller de gånger jag backat kostnaden av en ny iPod för att sitta ilsken till soluppgången och sen nästan känna mig nöjd med att bara ha förlorat värdet av 100 liter bensin ;). Helt tokigt och jag måste bli av med det där på nåt sätt.

 

Spelade (3-tablade) tre timmar i går natt med resultatet +$77.53. Försökte hålla koll på motståndarna och inte sitta kvar vid bord där det inte fanns minst två +50% vp$ip-are. Började lägga till riktigt usla spelare på min buddy-list också, har inte orkat bry mig om det tidigare.

 

Idag spelade jag en timme på förmiddagen med ungefär samma inställning. Fick en sån här skön session när allt går som man tänkt sig, trots att jag fick rätt trista startkort. Lyckades med ovanligt många semibluffar och drag. Spelade dock en hand som jag inte vet om jag ska skömmas över eller ej. Höjde preflop med TT, fick en halvtight och en tomtelös synare efter mig. Floppen kom tvåfärgad med en dam och en kung. Suckande betar jag ut, båda synar, checkar turnen (fel? ger gratiskort till färgdrag med samtidigt känns det ju som om man stångar sig blodig här hyffsat ofta) som kommer blank, båda checkar, checkar rivern eftersom jag antagligen bara får syn av en bättre hand (antagligen rätt pga felspelet på turn?). Ena motståndaren har A-högt och den andre missade färgdraget. Slutar på +$112.25.

 

resultat so far: +$189.78

 

engenic, jag trodde att jag var helt ensam med att sitta och fega såhär! :)

Vilken sorts civilingenjör ska du bli när du blir stor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en MKT FET bankrulle ca 4.5k $ för 1/2. Jag ska spela upp månadens bonusar på 6 max, sen blir det 2/4.

Du har rulle för 5/10, du måste vara en extremt disciplinerad jävel :D

Nästan lika feg som jag skulle jag säga! Jag har horat ihop närmare $7500. :shock: Helt galet när man tänker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en MKT FET bankrulle ca 4.5k $ för 1/2. Jag ska spela upp månadens bonusar på 6 max, sen blir det 2/4.

Du har rulle för 5/10, du måste vara en extremt disciplinerad jävel :D

Nästan lika feg som jag skulle jag säga! Jag har horat ihop närmare $7500. :shock: Helt galet när man tänker på det.

 

Är det egentligen ngn större skillnad på spelarna på nivåerna 05/1-3/6? Kanske är det så på Party, men inte så stor skulle jag tro. På Pacific är det absolut ingen skillnad! Det absolut sämsta spelarna jag någonsin sett är de på 2/4-3/6 på Pacific.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en MKT FET bankrulle ca 4.5k $ för 1/2. Jag ska spela upp månadens bonusar på 6 max, sen blir det 2/4.

Du har rulle för 5/10, du måste vara en extremt disciplinerad jävel :D

Nästan lika feg som jag skulle jag säga! Jag har horat ihop närmare $7500. :shock: Helt galet när man tänker på det.

 

Är det egentligen ngn större skillnad på spelarna på nivåerna 05/1-3/6? Kanske är det så på Party, men inte så stor skulle jag tro. På Pacific är det absolut ingen skillnad! Det absolut sämsta spelarna jag någonsin sett är de på 2/4-3/6 på Pacific.

 

Tycker spelarna i regel är hyffsat bra på 2/4 och 3/6 på party, att party ska ha lösa och lättslagna (allt är relativt) spel jämfört med andra siter stämmer inte längre enligt mig. Snackar fullring nu, tydligen ska de nya 3/6 shorthanded borden vara väldigt lönsamma.

 

Och skillnaden mellan 0.5/1.0 och 2/4 är stor. 0.5/1.0 slår man stadigt så länge man kan stava till poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en MKT FET bankrulle ca 4.5k $ för 1/2. Jag ska spela upp månadens bonusar på 6 max, sen blir det 2/4.

Du har rulle för 5/10, du måste vara en extremt disciplinerad jävel :D

Nästan lika feg som jag skulle jag säga! Jag har horat ihop närmare $7500. :shock: Helt galet när man tänker på det.

 

Är det egentligen ngn större skillnad på spelarna på nivåerna 05/1-3/6? Kanske är det så på Party, men inte så stor skulle jag tro. På Pacific är det absolut ingen skillnad! Det absolut sämsta spelarna jag någonsin sett är de på 2/4-3/6 på Pacific.

 

Tycker spelarna i regel är hyffsat bra på 2/4 och 3/6 på party, att party ska ha lösa och lättslagna (allt är relativt) spel jämfört med andra siter stämmer inte längre enligt mig. Snackar fullring nu, tydligen ska de nya 3/6 shorthanded borden vara väldigt lönsamma.

 

Och skillnaden mellan 0.5/1.0 och 2/4 är stor. 0.5/1.0 slår man stadigt så länge man kan stava till poker.

 

Mmm, ok...

 

Spelar bara NL nuförtiden, men spelade lite 1/2 på Multipoker för ett tag sedan (1 månad sedan...) och då var spelarna ofattbart dåliga. Förut var det väl så att det inte var förrän på 5/10 som spelarna blev märkbart bättre på Party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte att det var bra spelar rent pokermässigt på Party nu för tiden, bara det att de inte är så mycket sämre än andra siter. En tråkig sak med spelet på party är att det har tightat till ganska mycket senaste tiden. Det är ganska ovanligt med bord över 30% flopp seen nu för tiden på så låg nivå som 1/2. Men visst finns det fortfarnade gott om misstag att tjäna pengar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga kopplat till diskussionen ovan:

Om du inte tänker utnyttja bonusarna som ramlar ned framför dig. Varför köra på Party-nätverket? Spelarstandarden är som sagt ingen issue längre.

 

En stor fördel är att det finns hur många bord som helst inom närverket på alla limits, och att man efter att ha spelat nån månad ha kunnat fixa ett gäng fina buddies och på så vis hitta bra bord.

 

Eftersom du ställer frågan så kanske du vet nån bra sida med hyffsad action på 2/4 FL med lite mjukare motstånd där man kan köra minst 4 bord samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga kopplat till diskussionen ovan:

Om du inte tänker utnyttja bonusarna som ramlar ned framför dig. Varför köra på Party-nätverket? Spelarstandarden är som sagt ingen issue längre.

 

En stor fördel är att det finns hur många bord som helst inom närverket på alla limits, och att man efter att ha spelat nån månad ha kunnat fixa ett gäng fina buddies och på så vis hitta bra bord.

 

Eftersom du ställer frågan så kanske du vet nån bra sida med hyffsad action på 2/4 FL med lite mjukare motstånd där man kan köra minst 4 bord samtidigt?

 

Kör ett bord på Pacific samtidigt som du spelar flera bord på en annan klient. Garanterat +EV!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul med denna dagbok Svinto, jag ska följa den rigoröst då vi är lite i samma sits (jag är dock någon nivå lägre, horar upp en rulle för 2/4 just nu), med spel på Party och Pacific :)

 

Party känns faktiskt enormt right. Sista månaden (det jag har statistik på, ca 4000 händer) har borden i medel en "VPIP%" på 25%. Dock spelar jag inte mycket efter klockan ett på natten, det blir nog lite bättre sen. Denna statistik gäller 0.5/1 och 1/2 FL. Dock är klienten snabb och fin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du ställer frågan så kanske du vet nån bra sida med hyffsad action på 2/4 FL med lite mjukare motstånd där man kan köra minst 4 bord samtidigt?

 

Jag har precis börjat med 2-4, så min rekomendation skulle bli osäker. Men jag kan lungt säga att på 1-2 nivå finns det minst lika bra sajter som Party. Ibland måste man dock mixa SH och fullbord för att det ska bli bra.

 

Om man har PT och overlay och struntar i bonusar så tycker jag att Pokerroom är värt att kolla på. Absolut ingen skillnad i spelstandard upp till 1-2 iaf. Jag slutade där då jag vande mig vid PO så jag är inte helt uppdaterad i vad som hänt där. Dessutom har jag läst att ett skin erbjuder det som vi inte får prata om här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det egentligen ngn större skillnad på spelarna på nivåerna 05/1-3/6? Kanske är det så på Party, men inte så stor skulle jag tro. På Pacific är det absolut ingen skillnad! Det absolut sämsta spelarna jag någonsin sett är de på 2/4-3/6 på Pacific.

Har kollat en del på olika nivåer på pacific och kan bara hålla med. På VARENDA bord finns det ju minst tre-fyra spelare som verkligen får en att baxna, oberoende av nivå. På Party verkar det finnas lösa fiskar på de flesta nivåer men inte i närheten så stor andel som på Pacific. Sen är lite av grejen just nu att jag ska vänja mig vid insatsnivån, klart att jag försöker klättra vidare när det känns ok.

Svinto, inga intressanta HH's att lägga upp?

kommer snart

Om du inte tänker utnyttja bonusarna som ramlar ned framför dig. Varför köra på Party-nätverket? Spelarstandarden är som sagt ingen issue längre.

Jag kommer så klart att utnyttja bonusarna på det nätverk jag spelar på. Men jag är absolut beredd att testa andra siter, mycket med Party som känns obra just nu...

Party känns faktiskt enormt right. Sista månaden (det jag har statistik på, ca 4000 händer) har borden i medel en "VPIP%" på 25%. Dock spelar jag inte mycket efter klockan ett på natten, det blir nog lite bättre sen. Denna statistik gäller 0.5/1 och 1/2 FL. Dock är klienten snabb och fin.

Jo, det är ju långt ifrån så superlöst som folk påstår. Dock så tror jag att 2/4 är den mest tacksamma nivån att spela fullbord på eftersom det finns 6-max på alla andra nivåer. Men jag tror att jag trivs bäst på bord med ett flertal rocks och två-tre fiskar. Kan inte riktigt sätta fingret på varför det är så, men det kanske visar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett par händer från idag och igår.

 

Hand 1:

Grymt trevligt bord. Två spelare som ser alla floppar och samtidigt klagar på alla andras spel så fort de förlorar en pott. Blir helt vansinniga om nån värdehöjer ett drag som går in. UTG är rätt dålig och har dragit ut BB ett par gånger till dennes stora förtret. BB är en av de som konstant klagar på alla och spelar nästan alla händer, även mot höjningar.

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed)

 

Preflop: svinto is MP2 with Ah, Qd.

UTG calls, 2 folds, svinto raises, 3 folds, BB calls, UTG calls.

Inga konstigheter.

 

Flop: (6.50 SB) 7d, 6s, Td (3 players)

BB checks, UTG checks, svinto bets, BB calls, UTG calls.

Inga konstigheter.

 

Turn: (4.75 BB) As (3 players)

BB bets, UTG calls, svinto raises, BB 3-bets, UTG folds, svinto calls.

Given höjning, kanske skulle cappa med tanke på BBs ohyggliga inkompetens?

 

River: (11.75 BB) Ad (2 players)

BB checks, svinto bets, BB calls.

Väljer att värdebeta eftersom han visar svaghet och oftast synar. Tror inte att den här killen skulle höja med färgdrag på turn.

 

Final Pot: 13.75 BB

 

Results below:

BB has Tc 7c (two pair, aces and tens).

svinto has Ah Qd (three of a kind, aces).

Outcome: svinto wins 13.75 BB.

 

 

Hand 2:

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed)

Ny vid bordet och har inga konkreta reads ännu.

 

Preflop: svinto is MP2 with Ts, Tc.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, svinto raises, CO calls, Button calls, 2 folds, UTG+1 calls.

 

Flop: (9.50 SB) Qh, 4d, Kh (4 players)

UTG+1 checks, svinto bets, CO calls, Button calls, UTG+1 folds.

Inte drömfloppen direkt, men eftersom jag inte gärna kan checksyna väljer jag att beta eftersom jag höjt pf. När två spelare efter mig synar anser jag slaget vara mer eller mindre förlorat.

 

Turn: (6.25 BB) 8c (3 players)

svinto checks, CO checks, Button checks.

Rundcheck var ju en positiv överraskning. I det här läget har jag betat många många gånger bara för att få syn av en dam. Jag vet inte vad som är rätt, men det känns ganska mörkt. Tror att jag planerar en check-fold eller möjligen en ganska ifrågasättbar check-syn.

 

River: (6.25 BB) 7c (3 players)

svinto checks, CO checks, Button checks.

Tror fortfarande att jag är slagen, men hade nog synat ett bet. Någon som betar ut mot okända motståndare här?

 

Final Pot: 6.25 BB

 

Results below:

svinto has Ts Tc (one pair, tens).

CO has 8h Th (one pair, eights).

Button has 6d Ad (high card, ace).

Outcome: svinto wins 6.25 BB.

 

Hand 3:

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed)

Kommer inte riktigt ihåg hur bordet var som helhet. BB är inte så långt ifrån att autoratas som maniac efter 75 händer. MP3 har suttit vid bordet under 20 händer och sett 14 floppar och oftast synat hela vägen till showdown.

 

Preflop: svinto is Button with Tc, As.

4 folds, MP3 calls, 1 fold, svinto raises, 1 fold, BB 3-bets, MP3 folds, svinto calls.

Inte världens stabilaste starthand, men jag har bra position, vill gärna ha knappen och har sannolikt bättre hand än MP3. 3-betten av BB oroar lite och jag kan inte komma på nån jättebra anledning att cappa.

 

Flop: (7.50 SB) 9h, Ah, Jd (2 players)

BB bets, svinto raises, BB calls.

Fin-fin flop, och jag höjer för att informera mig och bestämmer mig för att han troligen sitter på ett högt PP.

 

Turn: (5.75 BB) 2h (2 players)

BB bets, svinto calls.

trefärg på brädan och ett bet efter att ha synat. Ingen chans att jag foldar, men borde jag inte höja mot nån som tenderar att spela lite hur som helst? Och man tycker ju att han borde försöka sig på att check-raisa om han har ett monster. Är inte speciellt nöjd med den här synen.

 

River: (7.75 BB) Js (2 players)

BB bets, svinto calls.

 

Final Pot: 9.75 BB

 

Results below:

BB has Kh Ac (two pair, aces and jacks).

svinto has Tc As (two pair, aces and jacks).

Outcome: BB wins 9.75 BB.

 

Hand 4:

Bordet känns ok, med hälften hyffsade spelare och hälften mindre hyffsade. CO är autoratad som loose aggressive passive efter ca 150 händer och BB är en synmaskin.

Party Poker 2/4 Hold'em (7 handed)

 

Preflop: svinto is SB with Ad, Qs.

3 folds, CO raises, 1 fold, svinto calls, BB calls.

Väljer att bara syna, vilket såhär i efterhand känns dumt mot en troligen sämre hand eller möjligt stöldförsök.

 

Flop: (6 SB) 7c, Th, Ac (3 players)

svinto checks, BB checks, CO bets, svinto raises, BB folds, CO calls.

Check-raisen känns ju given.

 

Turn: (5 BB) As (2 players)

svinto bets, CO raises, svinto 3-bets, CO calls.

Okej, han har nog ett äss, men jag har oftast bättre kicker. Rätt att 3-betta?

 

River: (11 BB) Js (2 players)

svinto bets, CO calls.

Betar ut eftersom han bara synade 3-betten och eftersom jag kommer att få syn av alla äss, tror inte att han har kåken.

 

Final Pot: 13 BB

 

Results below:

svinto has Ad Qs (three of a kind, aces).

CO has Kd Ah (three of a kind, aces).

Outcome: CO wins 13 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och gnisslar tänderna lite efter att ha avslutat en 70-minutersomgång som började fantastiskt men som snabbt blev otrevlig. Efter en kvart hade jag tagit hem tre fina potter och låg ca. $150 före. Då börjar det ängsliga klocktittandet och hurmycketharjagvunnit-kollandet (jag hade bestämt mig för att spela i 70 minuter, varken mer eller mindre) och med 10 minuter kvar av matchen hade jag tappat till några få bbs försprång. Då torskar jag floppat tvåpar mot floppad stege, och kort därefter en stor pott med kåk mot fyrtal (som hade kunnat sluta annorlunda om jag spelat som jag brukar), klockan ringer och nederlaget är ett faktum. Stannar på -$62.

 

Resultat hittils: +127.78

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...