Gå till innehåll

Uttag med check, sen sätta in på annans konto?


Recommended Posts

Hej !

 

Har en polare som vunnit stort på mitt konto , kan jag ta ut en check i mitt namn som jag sen sätter in på hans bankkonto direkt på banken utan att det sen kan spåras till mig ?.

 

Alltså kan man med en check direkt sätta in på någon annans bankkonto och därmed får han "skattekravet" ?? Eller måste de in på mitt konto först och snurra ??

 

//Pesse

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen måste de in på ditt konto först, medan banken löser in det i sin tur så brukar pengen ligga låst, i typ en vecka.

 

Mitt råd är att du ber sajten föra över pengarna till hans konot, alternativt tar ut det till Neteller, och för över pengarna till hans Netellerkonto (kostar honom 2%, men det är faktiskt inte ditt problem, du skall undvika att åka på 30% skatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ola !

 

Tack för svaret. Är den finska B2B siten.

Han har problem med bank m.m , han har inget neteller heller...

 

Kanske för över till hans konto, så får han fixa det själv.

 

Kan man föra över ett stort belopp om man mailar supporten ??

 

Rör sig om ca 40K EUR, inte så roligt för mig att få 30 % skatt på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, om du mailar supporetn och förklarar läget och varför det är som det är, så borde det gå (efter kontroll så klart). Jag kan själv föra över €10K i veckan på 24h, så det hade väl fått ta en månad.

 

Sedan är det hans problem att få hem pengarna.

 

Har han INGET bankkonto alls? För du borde kunna regga hans bankkonto i klienten, och göra ett uttag till det bankkontot (gör flera små). Då hamnar pengarna på hans konto, och det är han som får svara till SKM. Men du KAN bli inblandad den vägen, så för över till hans konto är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Servern ligger på costa rica, det är det som räknas i skattehänseende. Det är SKIT av B2B att inte ligga inom EU.

 

Vad jag har förstått, så spelar det ingen roll var servern är belägen. Man utgår från var skinet är beläget.

 

Ta exemplet med Prima. Primas server ligger i ett indianreservat i Kanada, men spelar man t.ex. på Expekt så räknas det som att man spelar inom EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...