Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja kungarna hade jag nog kunnat få lite mer värde av.

 

HU liret fortsätter fan vad kul de är! Adrenalinet flödar och jag sitter som klistrad framför skärmen. Inget slösurfande under tiden här inte, konstant action. Inget mes-lir heller aggressiviteten är max, den som checkar förlorar.

 

Förmodligen kommer jag inte orka detta för länge men i korta intervaller är det underbart. När jag vill slappna av sätter jag mig bara vid ett 5-10 personers bord.

 

 

De fyra största pottena:

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 2 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): $163.57 (163.6 bb)

SB: $207.11 (207.1 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Jclub4.gif Kspade4.gif

SB raises to $4, Hero calls $3

 

Flop: ($8) Kdiamond4.gif 4club4.gif Tspade4.gif (2 players)

Hero bets $4, SB raises to $16, Hero calls $12

 

Turn: ($40) 7spade4.gif (2 players)

Hero checks, SB bets $30, Hero raises to $80, SB folds

 

Results:

$100 pot ($2.49 rake)

Final Board: Kdiamond4.gif 4club4.gif Tspade4.gif 7spade4.gif

Hero showed Jclub4.gif Kspade4.gif and won $97.51 ($47.51 net)

SB mucked and lost (-$50 net)

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 2 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): $83.23 (83.2 bb)

SB: $223.26 (223.3 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Qspade4.gif Qheart4.gif

SB raises to $4, Hero raises to $12, SB raises to $38, Hero raises to $83.23 and is all-in, SB calls $45.23

 

Flop: ($166.46) 7club4.gif 3club4.gif Jdiamond4.gif (2 players, 1 is all-in)

Turn: ($166.46) 7spade4.gif (2 players, 1 is all-in)

River: ($166.46) 7heart4.gif (2 players, 1 is all-in)

 

Results:

$166.46 pot ($4.16 rake)

Final Board: 7club4.gif 3club4.gif Jdiamond4.gif 7spade4.gif 7heart4.gif

Hero showed Qspade4.gif Qheart4.gif and won $162.30 ($79.07 net)

SB mucked and lost (-$83.23 net)

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 2 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): $107.23 (107.2 bb)

SB: $200.50 (200.5 bb)

 

Preflop: Hero is BB with 6diamond4.gif Aheart4.gif

SB raises to $4, Hero calls $3

 

Flop: ($8) 3heart4.gif 3diamond4.gif 6heart4.gif (2 players)

Hero bets $6, SB calls $6

 

Turn: ($20) 7diamond4.gif (2 players)

Hero bets $15, SB calls $15

 

River: ($50) Tdiamond4.gif (2 players)

Hero checks, SB bets $29, Hero folds

 

Results:

$50 pot ($1.24 rake)

Final Board: 3heart4.gif 3diamond4.gif 6heart4.gif 7diamond4.gif Tdiamond4.gif

Hero mucked 6diamond4.gif Aheart4.gif and lost (-$25 net)

SB mucked and won $48.76 ($23.76 net)

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 2 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $228.04 (228 bb)

BB: $208.16 (208.2 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Kclub4.gif Aheart4.gif

Hero raises to $2, BB raises to $8, Hero raises to $20, BB calls $12

 

Flop: ($40) Aspade4.gif 4heart4.gif Kspade4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $20, BB calls $20

 

Turn: ($80) Jclub4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $55, BB calls $55

 

River: ($190) Aclub4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $133.04 and is all-in, BB calls $113.16 and is all-in

 

Results:

$416.32 pot ($5.00 rake)

Final Board: Aspade4.gif 4heart4.gif Kspade4.gif Jclub4.gif Aclub4.gif

Hero showed Kclub4.gif Aheart4.gif and won $411.32 ($203.16 net)

BB mucked and lost (-$208.16 net)

 

 

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom HU liret på svs har jag även börjat köra lite zoom $0.10 NL på pokerstars. Kul som faen och funkar perfekt när jag bara har ett bord uppe åt gången, får äntligen in lite volym!

 

Tack för tipset gorillai.

 

Störta skillnaden är att jag inte har några stats (HUDen funakr inte) på någon, de skulle va trevligt att ha.

 

Liret överlag har gått breakeven på både HU och zoom, vunnit och förlorat hundratals bb på kort tid.

 

 

Jag har uppnått mina blygsamma mål: lyssnat på Play poker like the pros av Phil Hellmuth och spelat över 8000 händer på svs i juli.

 

Dock har jag inte varit så aktiv i forumet, läser mycket mer än vad jag skriver. Tycker inte jag har något att komma med i de flesta HHs. Jag har ofta en helt annan uppfattning än vad andra skriver och då är jag tyst istället, eftersom andra bättre spelare säger rätt saker inser jag och då behöver inte jag flika in nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första Zoom-handen i dagboken! :-) Jag måate verkligen tighta till mitt spel överlag, min syn på turn är helt horribel och borde checkraiseat mer på flop.

 

 

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $11.78 (117.8 bb)

SB: $11.57 (115.7 bb)

Hero (BB): $16.11 (161.1 bb)

UTG: $10.05 (100.5 bb)

MP: $20.26 (202.6 bb)

CO: $33.89 (338.9 bb)

 

Preflop: Hero is BB with 7spade4.gif 5diamond4.gif

UTG calls $0.10, 4 folds, Hero checks

 

Flop: ($0.25) 7heart4.gif 5spade4.gif 8heart4.gif (2 players)

Hero checks, UTG bets $0.20, Hero raises to $0.50, UTG calls $0.30

 

Turn: ($1.25) Jspade4.gif (2 players)

Hero bets $0.60, UTG raises to $2.85, Hero calls $2.25

 

River: ($6.95) 9diamond4.gif (2 players)

Hero checks, UTG checks

 

Results:

$6.95 pot ($0.31 rake)

Final Board: 7heart4.gif 5spade4.gif 8heart4.gif Jspade4.gif 9diamond4.gif

Hero showed 7spade4.gif 5diamond4.gif and lost (-$3.45 net)

UTG showed 9club4.gif Tclub4.gif and won $6.64 ($3.19 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för program? Vet att pokertracker för windows funkar där, men inte för mac. Vad kör du för OS och statistikprogram?

 

Holdem manger 2 och Windows 8. När jag startar Pokerstarsklienten säger HM2 att det måste köras som admin om man ska spela zoom. När jag gör det och startar ett zoom bord står det bara "waiting for hands..." i ena hörnet men det kommer aldrig igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75an är jag rätt klar på hur jag skulle spelat inge frågetecken. Några till:

 

Rätt nöjd med denna. Checkar river då jag reppar QT och en till T kommer vilket gör just QT mindre trolig. Satte fi på KQ eller AQ när han synar min checkraise.

 

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $8.14 (81.4 bb)

SB: $11.37 (113.7 bb)

Hero (BB): $8.40 (84 bb)

UTG: $12.72 (127.2 bb)

MP: $10.20 (102 bb)

CO: $9.33 (93.3 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond4.gif Qdiamond4.gif

UTG folds, MP raises to $0.30, CO calls $0.30, 2 folds, Hero calls $0.20

 

Flop: ($0.95) Tclub4.gif 4diamond4.gif Qspade4.gif (3 players)

Hero checks, MP bets $0.60, CO folds, Hero raises to $1.65, MP calls $1.05

 

Turn: ($4.25) 7heart4.gif (2 players)

Hero bets $2, MP calls $2

 

River: ($8.25) Theart4.gif (2 players)

Hero checks, MP checks

 

Results:

$8.25 pot ($0.37 rake)

Final Board: Tclub4.gif 4diamond4.gif Qspade4.gif 7heart4.gif Theart4.gif

Hero showed Jdiamond4.gif Qdiamond4.gif and won $7.88 ($3.93 net)

MP mucked Jspade4.gif Kdiamond4.gif and lost (-$3.95 net)

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

En hand som visar min tightare sida jag försöker anamma, på svs hade jag nog synat/spelat annorlunda.

 

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $17.90 (179 bb)

SB: $9.40 (94 bb)

BB: $11.17 (111.7 bb)

UTG: $12.92 (129.2 bb)

MP: $10 (100 bb)

CO: $10.99 (109.9 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with Qheart4.gif Aspade4.gif

3 folds, Hero raises to $0.20, SB folds, BB calls $0.10

 

Flop: ($0.45) Qspade4.gif 3heart4.gif 3club4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $0.20, BB calls $0.20

 

Turn: ($0.85) Tclub4.gif (2 players)

BB bets $0.50, Hero raises to $1, BB raises to $2.50, Hero folds

 

Results:

$2.85 pot ($0.13 rake)

Final Board: Qspade4.gif 3heart4.gif 3club4.gif Tclub4.gif

Hero mucked Qheart4.gif Aspade4.gif and lost (-$1.40 net)

BB mucked and won $2.72 ($1.32 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker händerna ser lite skumma ut imo. Gillar inte raise flop i QJ handen. Vet inte vad equityn är mot OESD+1 överkort som fi satt på men det är det sämsta som synar dig där i princip som du slår. Resten av händer som synar slår dig. KQ, AQ, alla 2par och set.

 

Raise turn i AQ handen gillar jag inte heller. Låt han fortsätta med sina bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75s är jättefold turn, sjukt att han knackar river lol..

 

QJs 3bettar jag ofta pre här beroende på motståndare, syn är också bra beroende på spelare. Som spelad är x/r flopp jättekallt, du vill ju att han ska fortsätta skjuta bluffar eller händer vi står mot. Brädan är väldigt torr och det finns inte så överdrivet bra kort för oss. Går du x/r här och t.ex träffar en dam på turn så kommer du antagligen bomba på och vi kommer springa in KQ,AQ eller en båt. Vår hand är för dålig för att höja för värde, vi har reversed implied odds och den är för bra för att folda. Självklar syn!

 

AQ synar jag bara ned, vi vill inte att han ska folda det vi slår! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer att syna QJs pre eftersom CO också är med i potten. Att jag X/r flop är en bluff/semibluff kalla det vad du vill, sen känns det som ett bra turnkort att fortsätta på.

 

AQ borde jag synat ner, bra feedback.

 

Du verkar ha fått allt om bakfoten faktiskt. Check/raisar vi flopp (vilket vi inte bör) så får vi syn av bättre och eventuellt någon Tia. När han öppnar MP och du inte har hud så kan du inte räkna med att han ska ha massvis med sämre damer. Tian hjälper ju hans range mer än våran, har han en tia så leder han nu. Har han en dam så leder han (Som sagt han har aldrig en sämre dam än QJ), han har ändå överpar etc och kan eventuellt ha en båt på turn. Du skrev i någon kommentar att du reppar QT, QT slår man ju aldrig om här någonsin då vi blockar massor med värdehänder och vi vill att han ska fortsätta skjuta med sämre. Inte folda sina sämre händer. Vi får aldrig något bättre att folda här heller, ser hellre att du check/raisar sämre eller bättre händer. Denna handen hamnar som sagt i mitten och det är väldigt kallt. Eller check/raisa helst inte på så här torra brädor imo, bättre när det finns färgdrag etc. Flopp syn är verkligen spelet att föredra, hoppas du inser det så småningom iaf.

 

För vi vill vinna pengar?

 

Vill vi vinna pengar så synar vi som sagt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha fått allt om bakfoten faktiskt. Check/raisar vi flopp (vilket vi inte bör) så får vi syn av bättre och eventuellt någon Tia. När han öppnar MP och du inte har hud så kan du inte räkna med att han ska ha massvis med sämre damer. Tian hjälper ju hans range mer än våran, har han en tia så leder han nu. Har han en dam så leder han (Som sagt han har aldrig en sämre dam än QJ), han har ändå överpar etc och kan eventuellt ha en båt på turn. Du skrev i någon kommentar att du reppar QT, QT slår man ju aldrig om här någonsin då vi blockar massor med värdehänder och vi vill att han ska fortsätta skjuta med sämre. Inte folda sina sämre händer. Vi får aldrig något bättre att folda här heller, ser hellre att du check/raisar sämre eller bättre händer. Denna handen hamnar som sagt i mitten och det är väldigt kallt. Eller check/raisa helst inte på så här torra brädor imo, bättre när det finns färgdrag etc. Flopp syn är verkligen spelet att föredra, hoppas du inser det så småningom iaf.

 

Jag håller med om allt du/ni säger. En x/r passar bättre på en "blötare" bräda. Men att jag aldrig skulle få syn av sämre stämmer ju uppenbarligen inte. Däremot får jag syn av sämre väldigt sällan så det är inget spelsätt att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om allt du/ni säger. En x/r passar bättre på en "blötare" bräda. Men att jag aldrig skulle få syn av sämre stämmer ju uppenbarligen inte. Däremot får jag syn av sämre väldigt sällan så det är inget spelsätt att föredra.

 

Det är lite så jag skriver, folk får tolka som de vill. Men använder lite metaforer för att uttrycka tankar ibland ;). Menar inte allt ordagrant. Men klart han kan syna J9 och KJ här i poss eller 3betta för all del. Men det är bara dem två vi bör räkna med att få syn av, han kan ju säkert bomba på med AJ och AK t.ex och liknande om du låter honom. Eller K9 också för all del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan bra sak som hög volym för med sig är att "the law of big numbers" tillämpas. Det är en grundläggande regel i sannolikhetslära som enkelt förklaras att ju fler gånger ett visst event sker ju säkrare blir oddsen.

 

Exempel:

Du singlar slant, oddsen är 50/50. Singlar du myntet fem gånger är det dock lång ifrån omöjligt att det blir klave fyra gånger och krona en gång. Är då oddsen plötsligt 20/80? Om du då fortsätter att singla samma mynt 100, 500, 10000 gånger blir det mindre och mindre troligt att det skiljer sig från 50/50 tills möjligheten blir så liten att man inte kan räkna med den längre.

 

I pokertermer kan man ta färgdrag mot made hand. Där har fd ungefär 1/3 att få in färgen. Samma regel kan tänkas på även här. Du kan ha "otur" och förlora säg sju gånger av tio men då har du bara spelat för lite. Ju fler gånger du upprepar samma event ju mer säkra blir oddsen och du kommer med en made hand vinna mer än du förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan bra sak som hög volym för med sig är att "the law of big numbers" tillämpas. Det är en grundläggande regel i sannolikhetslära som enkelt förklaras att ju fler gånger ett visst event sker ju säkrare blir oddsen.

 

Exempel:

Du singlar slant, oddsen är 50/50. Singlar du myntet fem gånger är det dock lång ifrån omöjligt att det blir klave fyra gånger och krona en gång. Är då oddsen plötsligt 20/80? Om du då fortsätter att singla samma mynt 100, 500, 10000 gånger blir det mindre och mindre troligt att det skiljer sig från 50/50 tills möjligheten blir så liten att man inte kan räkna med den längre.

 

I pokertermer kan man ta färgdrag mot made hand. Där har fd ungefär 1/3 att få in färgen. Samma regel kan tänkas på även här. Du kan ha "otur" och förlora säg sju gånger av tio men då har du bara spelat för lite. Ju fler gånger du upprepar samma event ju mer säkra blir oddsen och du kommer med en made hand vinna mer än du förlorar.

 

Att tillämpa detta i poker är totalt meningslöst. Bara för du har förlorar 99 av 100 slant singlingar så har du inte ökad sannolikhet att vinna den 101a. Detta är en högst vanlig men totalt felaktig syn på sannolikhet.

 

Uttrycket "det jämnar ut sig i längden" som många pokerspelare hävdar är alltså totalt fel. Har du sprungit kallt under en längre tid så kommer det inte gå bättre i framtiden för det.

 

"The law of big numbers" beskriver bara att värdet av en undersökning med fler test har större sannolikhet att vara närmre det väntade värdet.

Exempel 1: Singla slant 5 ggr, resultatet kan bli 4 klave, 1 krona.

Exempel 2: Singla slant 10 000 ggr, resultatet blir troligen nära 50/50.

Exempel 3, Det exempel du genomförde: Singla slant 5 ggr, resultatet blir 4 klave, 1 krona. Fortsätta singla slant 10 000 ggr. Det väntade värdet är då 4 klave (Inte 50/50).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...