Gå till innehåll

Säkerhetskontroll på Paddy


daenyboi

Recommended Posts

Hejsan pokerforum.

 

Registrerade mig länkad via [xxx] upp mig på PaddyPowerPoker.

 

till saken att direkt efter att jag satt in pengar begär dem en säkerhetskontroll och vill ha dokument av mig, det är ju standard, men första dom ville ha var "bank statement with visible name, adress and cardnumber" Har aldrig hört talas om ett sådant papper, dessutom tar jag aldrig emot eller slänger skitbankerna skickar ut. Så jag ersatte dem med prt scrn från min internetbank, där såg dem allt (det mesta iaf). Dem får även en scannad bild av en ny faktura där man ser namn samt adress, dem får fram o bak på kreditkortet som användes och dom får även passet.

 

Första svaret jag får är att mitt pass har gått ut så dom kan inte godkänna det.

 

- Jag tänker.. öhhh woot?

 

Mailar dig om berättar att ingen annan pokersida bryr sig och att jag egentligen ska sudda ut den delen av passet, då det enda dom behöver veta är kanske några siffror i passnummer samt namn, födelsedatum mm.

 

Dom svarar att det ej går att godkänna, då tror jag iväg ett halv aggressivt mail och skriver att jag varken tänker eller orkar gå till polisen ta nytt pass, betala för det eftersom jag inte har planer på någon resa inom snar framtid och vänta flera veckor.

Jag tillägger även att dem kan godkänna mig med det dom fått eller att jag får leta ny sida och få tillbaka mina pengar.

 

Vem har rätt vem har fel här. Är dom patetiska som bara försöker jävlas?

 

Bad dem ringa mig och klara ut allt detta och att jag endast hade passet som id-handling..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kännas oseriöst om någon site skulle godkänna ett passa som har gått ut eller än värre, där du har censurerat saker. Vilka siter har godkänt ogiltig leg?

 

Vadå ogiltigt, de enda dom behöver bry sig om är att alla uppgifter jag gett dom stämmer, tänker ju inte knalla in på snutstation o vänta 3 veckor, alt får dem få ett personbevis, borde egentligen endast skicka det i framtiden.

 

Förresten så visste jag inte ens det gick ut, ofta man ska behöva krångla me ne jäkla process vart femte år då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ogiltigt, de enda dom behöver bry sig om är att alla uppgifter jag gett dom stämmer, tänker ju inte knalla in på snutstation o vänta 3 veckor, alt får dem få ett personbevis, borde egentligen endast skicka det i framtiden.

 

Förresten så visste jag inte ens det gick ut, ofta man ska behöva krångla me ne jäkla process vart femte år då!

 

 

Ofta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ogiltigt, de enda dom behöver bry sig om är att alla uppgifter jag gett dom stämmer, tänker ju inte knalla in på snutstation o vänta 3 veckor, alt får dem få ett personbevis, borde egentligen endast skicka det i framtiden.

 

Förresten så visste jag inte ens det gick ut, ofta man ska behöva krångla me ne jäkla process vart femte år då!

 

Det går på någon dag att fixa ett pass. I Uppsala är det så iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara ska förnya sitt pass, borde man få det på nån dag, ? för jag minns det tog iaf 2 veckor senast. Men det har du rätt i men jag tror itne folk på systemet/ciggsäljare kollar leggets exp datum liksom. men jag som var sugen på alkohol kul o faila det liksom.

 

Paddy btw lät mig spela nu o aktiverade kontot jäkligt najs trodde det skulle strula lite mer, men hur fan ska jag få tid o fixa nytt idkort/pass, jag jobbar 8-17...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara ska förnya sitt pass, borde man få det på nån dag, ? för jag minns det tog iaf 2 veckor senast. Men det har du rätt i men jag tror itne folk på systemet/ciggsäljare kollar leggets exp datum liksom. men jag som var sugen på alkohol kul o faila det liksom.

 

Paddy btw lät mig spela nu o aktiverade kontot jäkligt najs trodde det skulle strula lite mer, men hur fan ska jag få tid o fixa nytt idkort/pass, jag jobbar 8-17...?

 

 

Kanske skippa tiden du lägger på pokerforum.nu mellan 8-17? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig också på Bovado(BODOG) att jag skulle skicka in papper efter att jag snackat med supporten och sedan vägrat ge dom min secret question.

Varför ska jag ge min secret question till en äcklig support? Man har ju spelat WoW liksom.

 

Iaf sen så kommer mailet om att jag ska skicka in kreditkort o ID annars så skulle kontot låsas eftersom jag vägrat ge supporten min SQ. Fick rådet att skita i det, vilket jag gjorde o plockade ut mina pengar dirr. Vilket fungerade också.

 

Tycker det är ytterst konstigt att sajterna ber om känslig information med hot om låsning och sedan struntar i det.

Mhhmm varningsklockor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På systemet får man inte handla med ett giltigt pass med mindre än 5 dagar kvar tills exp datum, den fick man höra 3-4 ggr sista månaden på mitt förra pass.

 

Så dom stenkollar sånt. Fan va häpet att inte få gå o köpa cigg, t.ex men ignet ja oroar mig för men ska styra nytt pass snart, lär ju hellre göra det än o skaffa idkort då pass fyller två funktioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paddy är riktigt dryga vad gäller den där identifieringen.

tror jag mailat dom 4-5ggr, livechattet säkert lika många och skickat in olika identifieringar ett x antal gånger. Det ända svaret jag får är att dom inte fått in något alternativt att det är ogiltigt på något vid.

Senast sa dom att det skulle vara löst inom 3dagar. Detta var ca. 1.5månad sen och det ända som har hänt är att när jag ska logga in står det att mitt account har blivit temporärt bannat.

Rekommenderar att folk väljer en annan sida än Paddy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...