Gå till innehåll

PLO var det fel att ställa pre?


Mickel

Recommended Posts

Spelade nyss denna hand på svs. Måtståndare ansåg att min hand var för dålig. Enligt PT3 har jag bra odds. Vad anser ni riktiga PLO spelare?

 

BossMedia Game #1708730275: Table Ada 60 - kr0.25/kr0.50 - Pot Limit Omaha - 21:52:31 - 2012/02/08

Seat 1: Mickel (kr100.00)

Seat 2: Stajl (kr83.04)

Seat 3: Milhouse (kr70.03)

Seat 4: rekless (kr107.96)

Seat 5: guroh (kr23.50)

guroh posts the small blind of kr0.25

Mickel posts the big blind of kr0.50

rekless is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mickel King of SpadesJack of Hearts9 of Spades10 of Hearts

Stajl raises kr1.75

Milhouse calls kr1.75

rekless folds

guroh calls kr1.75

Mickel raises kr8.75

Stajl raises kr29.75

Milhouse folds

guroh folds

Mickel raises kr92.75

Stajl goes all-in with kr83.04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bara och få in det som spelet du har en skön hand, en fråga jag undrar över är om du behöver 4b denna typen av hand på nivån? Generellt så behöver man inte spela dessa händer speciellt hårt preflopp på lägre nivåer.

När du kommer upp till 10-20+ på svs är detta ett mkt bättre spel än på en låg nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen PlO-expert men spelar ändå det spelet betydligt högre än nämnda nivå. 180 BB deep om jag fattat rätt. du trebettar till till 17bb. Frågan är väl om du endast ska syna hans fyrbet eller pusha. Jag hade valt syn. FI spelar i relgel med öppna kort här och även om du hade kunnat haft en bättre hand typ 789T DS så kommer han vädligt ofta comitta sig på floppen. Det ger dig lite utrymme att vika 225 regnbågeloppar etc.

 

Jag suger på PLO dock och är förlorande spelare, men så fort nån tre lr fyrbettat så är det ju alltid samma skit. 55% vs 45% bla bla. Degen åker i princip alltid in om man inte är extremt djupa.

 

Lex Ilari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag suger på PLO dock och är förlorande spelare, men så fort nån tre lr fyrbettat så är det ju alltid samma skit. 55% vs 45% bla bla. Degen åker i princip alltid in om man inte är extremt djupa.

 

Lex Ilari

 

När Stajl 4betar här får vi den fina möjligheten att kunna ta en flopp med en hand med fin equity mot i princip allt samt ges möjligheten att spela näst intill perfekt på alla floppar då hans range är väldigt starkt om inte 100% viktad mot AAxx. Det är lite så det ser ut på micro-nivåer. M.a.o så tar vi en flop och ser till att utnyttja den edgen istället för att få in det på flip som bäst. Det är ju så vi skaffar oss en winrate över denna typen av dåliga spelare.

 

Ditt resonemang för syn är helt korrekt m.a.o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite högre nivåer mer std att 3b och syna 4b.

Tror det är bättre flatta FIs 2b pre med denna på 0.25/0.50.

 

 

Har du koll på omaha är det godis att spela postflopp på låga nivåer.

 

Speciellt djupt i position och få in det mesta på senare gator med monster equity istället för att spela preflopp lotto som nu.

 

 

Balanserad 3b range kan du nog också skita i mot 95% av spelarna.

 

 

Som spelad synar jag 4b och degar sen alla floppar med par-träff eller minsta drag som har >30% euqity mot random AAxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...