Gå till innehåll

Ny tråd om fuskarna


striker

Recommended Posts

  • Svars 237
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lärde ni er inget från 5050? Hade ni outat namnet på styrelsemedlemmen som försökte trissa upp aktien här på forumet kanske mer skit hade kommit upp och lyckats avskräcka spelare att sätta in mer pengar på den scam siten.

 

Om nu någon blir scammad av NN i framtiden kanske det hade kunnats undvikas om all information funnits här på forumet om denna. Ni har redan tagit bort en tråd om dessa fuskare. Hur ska nya spelare som kommer kunna veta att dom inte kan lita på dessa personer? Om någon blir scammad i framtiden hoppas jag att ni förstår att ni på pokerforum bär del i skulden för att ni väljer att mörklägga istället för låta all information finns tillgänglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärde ni er inget från 5050? Hade ni outat namnet på styrelsemedlemmen som försökte trissa upp aktien här på forumet kanske mer skit hade kommit upp och lyckats avskräcka spelare att sätta in mer pengar på den scam siten.

 

Om nu någon blir scammad av NN i framtiden kanske det hade kunnats undvikas om all information funnits här på forumet om denna. Ni har redan tagit bort en tråd om dessa fuskare. Hur ska nya spelare som kommer kunna veta att dom inte kan lita på dessa personer? Om någon blir scammad i framtiden hoppas jag att ni förstår att ni på pokerforum bär del i skulden för att ni väljer att mörklägga istället för låta all information finns tillgänglig.

 

Jag har full respekt för att folk blir frustrerade. Vad gäller 5050 tror jag effekten blev ungefär densamma med informationen vi gav ut jämfört med om vi hade skrivit ut namn på personen bakom nicket. I det här fallet är namnet tämligen lättillgängligt tack vare länkning mm.

 

Att forumet inte tillåter IRL-namn i en scam / fusk-tråd har inget med mörkläggning att göra, och är inte heller något nytt påfund. Hade man velat mörka hade man stängt trådarna. För övrigt tror jag att PF mer bidrar till att sånt här kommer fram - även utan IRL-namn - än vad vi hindrar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vore det om du skrev en sadan har artikel pa poker.se valterego?

 

http://pokerfuse.com/news/media-and-software/high-stakes-player-finds-unwanted-limelight-connection-swedish-hacking-scheme/

 

Istallet mots jag av reklam och Bubba från Variansbyrån: Pokerjournalistiken i Sverige är ingen höjdare. Ironi pa hog niva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vore det om du skrev en sadan har artikel pa poker.se valterego?

 

http://pokerfuse.com/news/media-and-software/high-stakes-player-finds-unwanted-limelight-connection-swedish-hacking-scheme/

 

Istallet mots jag av reklam och Bubba från Variansbyrån: Pokerjournalistiken i Sverige är ingen höjdare. Ironi pa hog niva.

 

Jodå, jag har också sett artikeln på Fuse. Jag tycker de var för snabba. Vi kan också notera att inga andra medier - vare sig i Sverige eller internationellt - än de än så länge valt att skriva om nyheten.

 

Mörkläggning? I dont think so. I likhet med oss vill man nog ha lite mer på benen än en chatlogg och några uttalanden att bygga en nyhet på. Att det finns tveksamheter i de de inblandades relation till varandra inser nog alla som läst tråden, men det i sig säger inte så mycket mer än att de är i ett trängt läge. Det finns andra konstigheter i historien, det håller jag med om, men det är fortfarande väldigt mycket som är oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag har också sett artikeln på Fuse. Jag tycker de var för snabba. Vi kan också notera att inga andra medier - vare sig i Sverige eller internationellt - än de än så länge valt att skriva om nyheten.

 

Mörkläggning? I dont think so. I likhet med oss vill man nog ha lite mer på benen än en chatlogg och några uttalanden att bygga en nyhet på. Att det finns tveksamheter i de de inblandades relation till varandra inser nog alla som läst tråden, men det i sig säger inte så mycket mer än att de är i ett trängt läge. Det finns andra konstigheter i historien, det håller jag med om, men det är fortfarande väldigt mycket som är oklart.

 

http://www.svenskaspelare.com/poker/nyheter/1088-svensk-ryktas-vara-del-av-spelskandal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker även jag att det är fel att skriva nyheter och uppge personers namn innan bevis finns. På forum kan jag tycka att det är en annan sak, men nyhetssiter bör vara försiktigare. Dock kan man ju alltid skriva en nyhet om att en amerikan och en svensk är föremål för en stor nätdiskussion som anklagar dem för fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker även jag att det är fel att skriva nyheter och uppge personers namn innan bevis finns.
Ok att man inte ska skriva att någon är fuskare eller scammer hur som helst, men eftersom vi i pokersvängen egentligen inte har så mycket hjälp av vare sig rättsväsende, företag eller press tycker jag det är ganska viktigt att vara fri kring vad man spekulerar om. Det finns ju egentligen inget annat skydd att få som spelare.

 

Så även om man måste vara hård med att markera att folk måste skilja sina spekulationer från fakta (hej Roffe!) så är ju även spekulationer och skvaller väldigt viktiga för spelare för att kunna skydda sig från att bli blåsta. För de med gott kontaktnät spelar det ju inte så stor roll, men för Kalle 22 från Växjö kan det vara väldigt värdefullt att ha hört lite rykten om vilka supertrevliga gubbar på touren som är benägna att stoppa in trojaner i hans dator medan han går och lunchar under grinden.

 

På samma sätt tycker jag särskilt folk som jobbar på pokersiter bör vara beredda att faktiskt leva med lite spekulationer och faktiskt bemöta dessa i någon utsträckning. Åtminstone de mer substantiella.

 

När vi nu har en site där pengarna helt enkelt verkar försvunnit tycker jag samtliga inblandade a) bör skämmas ögonen ur sig, b) vara tacksamma för att de bara har en metaforisk blåslampa i arslet samt c) i den mån de nu faktiskt inte är kriminella bör göra sitt bästa för att offentligt reda ut vad som hänt. Att det inte sätter sig själva i den bästa sitsen rättsligt och ryktesmässigt är nog sant, men jag har rätt liten förståelse för det när man verkar som bäst genom undlåtenhet medverkat till att miljoner stulits och i värsta fall stulit pengarna själv. Hade vi varit i Japan hade jag inte varit nöjd med mindre än rituellt självmord för alla från receptionist till VD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med fullständigt med hjort, och skulle nån stackare hamna i skottgluggen och slumpas ihop med massa misstänkta samernicks så ordnas det upp ganska snabbt ändå, i det här fallet lokoisback. Sauce123, micahJ, Jeans med fler var snabbt in och sa att han är ingen fuskare, utan en väldigt duktig PLOspelare från finland etc, ingen ifrågasatte det heller med tanke på vilka namn som sa det och så var det utagerat.

 

För att skydda stora massan så får vi helt enkelt acceptera att nån oskyldig hamnar i hetluften ibland, men har man rent mjöl i påsen så går det snabbt att klara upp, i värsta fall får man ju skicka delar av ens databas om man hamnar i riktigt trångmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att skydda stora massan så får vi helt enkelt acceptera att nån oskyldig hamnar i hetluften ibland, men har man rent mjöl i påsen så går det snabbt att klara upp, i värsta fall får man ju skicka delar av ens databas om man hamnar i riktigt trångmål.

 

Är inte detta typ grundargumentet mot dödsstraff. Även fast man i snitt skulle rätta liv från återfallsförbrytare så finns ju risken att man dömer någon oskyldig.

Dvs samhället offrar hellre fler personer än dömer någon oskyldig. Känns som att samma princip gäller här. Förstår själv dock inte logiken i något av fallen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta typ grundargumentet mot dödsstraff. Även fast man i snitt skulle rätta liv från återfallsförbrytare så finns ju risken att man dömer någon oskyldig.

Dvs samhället offrar hellre fler personer än dömer någon oskyldig. Känns som att samma princip gäller här. Förstår själv dock inte logiken i något av fallen...

 

Skillnaden mellan att få en elchock i huvvet och dö och att bli uthängd för något man ej gjort i ett forum i ett 30-tal posts eller så innan man blir rentvådd är ju en tad....äpplen och päron.

 

Förutom det, så har du fortfarande en rättsprocess,domstol etc etc innan du blir dömd för döden, vi har inget av de här inom pokern så vi får skydda oss själva så gott vi kan och om vi kan förhindra lite av brotten(scamsen) genom delgivning av misstankar så är jag all for it, tbh, det är det ENDA skydd vi har.

 

edit; jag är inte för dödsstraff förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta typ grundargumentet mot dödsstraff. Även fast man i snitt skulle rätta liv från återfallsförbrytare så finns ju risken att man dömer någon oskyldig.

Dvs samhället offrar hellre fler personer än dömer någon oskyldig. Känns som att samma princip gäller här. Förstår själv dock inte logiken i något av fallen...

 

Där har du logiken om det var det du inte fattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag har också sett artikeln på Fuse. Jag tycker de var för snabba. Vi kan också notera att inga andra medier - vare sig i Sverige eller internationellt - än de än så länge valt att skriva om nyheten.

 

Mörkläggning? I dont think so. I likhet med oss vill man nog ha lite mer på benen än en chatlogg och några uttalanden att bygga en nyhet på. Att det finns tveksamheter i de de inblandades relation till varandra inser nog alla som läst tråden, men det i sig säger inte så mycket mer än att de är i ett trängt läge. Det finns andra konstigheter i historien, det håller jag med om, men det är fortfarande väldigt mycket som är oklart.

 

http://www.poker.se/nyheter/77961380/pastadd-fuskharva-inom-svensk-onlinepoker.html

 

Tycker iofs nuvarande situation är en större "nyhet" än ovanstående... Inte konstigt att folk tycker det är suspekt att ni inte skriver nått om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker självklart man kan "publicera" namn även vid spekulationer. Men jag brukar hålla mig till att censurera det delvis. Typ skriva "J*hn D*e", på så sätt undviker man att tråden med rubriken "swedish bad ass cheater, bandidos friend" dyker upp i sökresultaten på google när man googlar på personen. Den är ju inte särskilt kul att ha på förstasidan om spekulationerna skulle vara osanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...