Gå till innehåll

Ny tråd om fuskarna


striker

Recommended Posts

Kan nästan säga att ingen hade antivirusprogram på den tiden

 

Om scammen skedde i början på 2000-talet har jag extremt svårt tro att nästan ingen hade antivirusprogram. Redan i mitten på 90-talet då internet började komma på allvar var virusprogram standard hos exakt alla mina kompisar och arbetsplatser. Att påstå att de flesta inte hade virusprogram vid sekelskiftet om det är vad du syftar på är helt felaktigt. Däremot fanns det då och finns fortfarande extremt naiva och okunniga personer som inte fattar hur viktigt det är att inte öppna bifogade artiklar.

 

Tycker denna scammen är väldigt intressant att läsa på och stämmer uppgifterna kan man inte göra något annat än förakta fuskarna och hoppas att de får lida för det även om de får behålla pengarna. Finns inga ursäkter för extrem girighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 237
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror desvärre inget kommer hända det enda man kan göra är att skydda sin dator/ha en speciell speldator och inte adda folk löst på msn om man använder det.

 

Bara fantasin som sätter gränserna vad man kan göra och inte göra, ett litet nätverk av drabbade mångmiljonärär skulle nog kunna göra en hel del man inte kan skriva här...

 

Tänk 60-70tal Doyle Brunson m fl, skulle detta gå obemärkt förbi då? Jag tror inte det...

 

Poker verkar ha förvandlats från just poker till couronne eller liknande när man ser på dagens utövare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta här verkar ha lite för stort förtroende för virusprogram...

Om någon skapar en trojan som beskrivet tidigare i tråden och skickar med direkt adress mot en användare måste det väl vara svårt för virusprogram att stoppa den eller?

 

Är väl sällsynt att virus kör igång utan att man själv startar infekterade filer, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om denna kille håller med dig :

 

 

$500 – $1000 Limit Hold’em

 

Seat 1: eastsideslim (big blind)

Seat 2: TexasLimitKing (small blind)

TexasLimitKing raises to $1,000

eastsideslim calls $500

FLOP: Qc – 2d – 6h

eastsideslim checks

TexasLimitKing bets $500

eastsideslim raises to $1,000

TexasLimitKing calls $500

TURN: Qc – 2d – 6h – Qs

eastsideslim bets $1,000

TexasLimitKing calls $1,000

RIVER : Qc – 2d – 6h – Qs – 6d

eastsideslim bets $1,000

TexasLimitKing calls $1,000

 

SHOW DOWN:

eastsideslim shows 3s-3d (two pair, Queens and Sixes)

TexasLimitKing shows 4d- 4c (two pair, Queens and Sixes)

TexasLimitKing wins the pot ($7,999.50) with two pair, Queens and Sixes

eastsideslim: wtf

Dealer: eastsideslim has timed out

Dealer: TexasLimitKing wins the pot ($500)

eastsideslim: u can only beat one hand

eastsideslim: how can u call with 44

eastsideslim: board QQ662

eastsideslim: i have 33

eastsideslim: i dont like that

eastsideslim: something not right

TexasLimitKing: just continue

eastsideslim: how can u call with 44

TexasLimitKing: im not g oing to tell u how i play

poker or read u

eastsideslim: im done

eastsideslim: u made a lot of good reads

eastsideslim: but thats just impossible

TexasLimitKing: apparently not

eastsideslim: only 1 hand u can beat

TexasLimitKing: yes

eastsideslim: not 22

eastsideslim: 2,3 or 33

eastsideslim: curisity call or misclick is misreading

the board is only possibility

TexasLimitKing: no comment

 

Nåt år senare startade han denna tråd:

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/scandal-involving-tesaslimitking-full-tilt-poker-421823/

 

Detta är väl typ överlägset den sämsta synen som gjorts (vare sig man ser den andres hålkort eller inte)

 

Det är väl ganska självklart att TLK missade att bordet tvåparade sig på river och gör en efterhandskonstruktion för att tilta motståndaren.

 

 

TLK eller vanlig NL 10 spelare. Denna synen är katastrof ur alla synvinklar. Timing tells och överanalysering. Det är det sämsta spelet jag sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan du berätta om hans tid som hackare? För ca 9år sedan postade han flertal inlägg på ett hackercommunity (Du behöver ej vara rädd. Hans inlägg går ej att spåra genom google).

 

Jag är ett vittne och jag kontaktade faktiskt flertal drabbade pokerspelare på 2+2. Men fick inget gehör. Har en gammal hårdisk från en stationär dator. Om jag får igång den så kanske jag kan posta lite mer bevis. Dock är jag själv inte drabbad av fusket och har egentligen inget med detta att göra mer än jag ville att spelarna på Svenska Spel skulle gå vidare med allt och även göra en polisanmälan. Menar fuskarna kan ju inte ha gjort allt rätt genom åren. Kanske om en vågar ta steget så kanske fler drabbade hör av sig.

 

Hade jag en hdd med information om fusk skulle inte jag vara så nonchalant som du är.

Sen att du kommer med en ursäkt om varför du inte plockat ut informationen gör det ändå mer misstänksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarar generellt inte på forum trådar och anser mig inte behöva försvara mig i vanliga fall just mot snacket från 7-8 år tillbaka.

 

Men i detta fall gör jag ett undantag då jag hängs ut på en annan kategori av just grov kriminalitet.

 

Här kommer ett avsnitt som inte finns med på den andra tråden jag besvarat.

 

Jag vill iallafall betona att jag har INTE varit i kontakt med den här killen som det pratas om på något sätt och här kommer ytterligare en väldigt allvarlig anklagelse man tycker sig ha rätt att spekulera i eller känna sig friheten att bedöma vem som gjort vad.

 

Jag vill först och främst till dem som svarat på denna tråd säga att jag inte dömer någon för inläggen då det faktiskt pratats väldigt mycket och diskuterats fram och tillbaka tidigare på detta forum och andra amerikanska tex 2 + 2

 

Pokermagazines artikel med Antonius gör inte saken så mycket enklare för varken mig eller sanningen att komma ut som den faktiskt är:

 

Första är att Patrik, Lodden eller några / många andra spelare bedömer mig som en dålig spelare och att jag måste ha fuskat för att kunna vinna med mitt "lös/dåliga" spel som det kallas.

 

Jag anser inte att någon av dessa medvetet skapat en häxjakt på mig eller har just personligt onda avsiktet men menar på att denna historia är väldigt lätt att bygga på.

 

Faktum är fortfarande också att min hotmail & microgaming konto med nästan 500.000$ blev kapat på samma systematiska sätt som bekrivs i trådarna. Personen bakom lade till mig som "Calle Martinsson" eller liknande. En 17 årig som sedan blev dömd just för Neteller bedrägeri i tingsrätten-

 

Se http://pokerforum.nu/forum/datorsaekerhet/43472-flera-msn-adresser-hackade.html

 

från 2006-2007!

 

 

 

 

 

Låt mig illustrera något som jag skulle vilja kalla är att scamma pokervärlden:att ge ett sken att man har bevis och beskylla någon sedan att man inte vågar lämna fram dem, märkligt tycker jag då att man går ut i en tidning och lägger fram anklagelser vilt men tvekar att lägga fram bevisen.

 

Är det då fel på bevisbördan eller är man rädd?

 

 

Nästa frågeställning är, varför är man rädd?

 

Jag har tidigare aldrig bemötts av Patriks anklagelser konkret utan mer hört det ryktes väg och jag har i mitt´aldrig konfronterat eller känt mig ha behovet att konfrontera någon gällande detta, för att för mig så är detta i stort sätt helt oviktigt vad folk tror och tänker och gissar.

 

Jag HAR aldrig och KOMMER aldrig att försöka tysta någon till något som är helt meningslöst för mig, riskera flera års fängelse för något som är helt osant och obefintligt i min värld. TVÄRTOM mina vänner, folk har försökt att fiska upp pengar på detta vis mot mig, och misslyckats - min privata teori är att det kanske är DÄRFÖR man är orolig för man faktiskt en dag är orolig att man står mot väggen där någon KRÄVER bevis för en rätt allvarlig anklagelse, och nu plötsligt är den dubbelt så allvarlig när man blandar in hot etc.

 

Enda anledningen jag svarar här för att påminna att saker är inte som en viss panel säger eller vad någon hört någonstans, det finns en verklighet och den kommer jag alltid att kunna BEVISA fullt ut till 100% till dem som faktiskt jag känner att jag har behovet, vill folk fortsätta att göra antaganden och negativa kommentarer på vad folk har kokat ihop helt enkelt så får man göra det, jag tar inte illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett tips som kan effektivisera ditt copypastande med 33%!

 

Bjuder på över 50%, finns program där man har de vanligaste man använder.

Bara å hålla ner Ctrl-Alt/annan tangentbordkombination + hålla ner en siffra eller bokstav.

 

Över 85% med en separat dosa/mus/spelmöjäng där det räcker med en knapptryckning.

 

(Fan, jag som lovat mig själv att minska OT-skrivning....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarar generellt inte på forum trådar och anser mig inte behöva försvara mig i vanliga fall just mot snacket från 7-8 år tillbaka.

 

Men i detta fall gör jag ett undantag då jag hängs ut på en annan kategori av just grov kriminalitet.

 

Här kommer ett avsnitt som inte finns med på den andra tråden jag besvarat.

 

Jag vill iallafall betona att jag har INTE varit i kontakt med den här killen som det pratas om på något sätt och här kommer ytterligare en väldigt allvarlig anklagelse man tycker sig ha rätt att spekulera i eller känna sig friheten att bedöma vem som gjort vad.

 

Jag vill först och främst till dem som svarat på denna tråd säga att jag inte dömer någon för inläggen då det faktiskt pratats väldigt mycket och diskuterats fram och tillbaka tidigare på detta forum och andra amerikanska tex 2 + 2

 

Pokermagazines artikel med Antonius gör inte saken så mycket enklare för varken mig eller sanningen att komma ut som den faktiskt är:

 

Första är att Patrik, Lodden eller några / många andra spelare bedömer mig som en dålig spelare och att jag måste ha fuskat för att kunna vinna med mitt "lös/dåliga" spel som det kallas.

 

Jag anser inte att någon av dessa medvetet skapat en häxjakt på mig eller har just personligt onda avsiktet men menar på att denna historia är väldigt lätt att bygga på.

 

Faktum är fortfarande också att min hotmail & microgaming konto med nästan 500.000$ blev kapat på samma systematiska sätt som bekrivs i trådarna. Personen bakom lade till mig som "Calle Martinsson" eller liknande. En 17 årig som sedan blev dömd just för Neteller bedrägeri i tingsrätten-

 

Se http://pokerforum.nu/forum/datorsaekerhet/43472-flera-msn-adresser-hackade.html

 

från 2006-2007!

 

 

 

 

 

Låt mig illustrera något som jag skulle vilja kalla är att scamma pokervärlden:att ge ett sken att man har bevis och beskylla någon sedan att man inte vågar lämna fram dem, märkligt tycker jag då att man går ut i en tidning och lägger fram anklagelser vilt men tvekar att lägga fram bevisen.

 

Är det då fel på bevisbördan eller är man rädd?

 

 

Nästa frågeställning är, varför är man rädd?

 

Jag har tidigare aldrig bemötts av Patriks anklagelser konkret utan mer hört det ryktes väg och jag har i mitt´aldrig konfronterat eller känt mig ha behovet att konfrontera någon gällande detta, för att för mig så är detta i stort sätt helt oviktigt vad folk tror och tänker och gissar.

 

Jag HAR aldrig och KOMMER aldrig att försöka tysta någon till något som är helt meningslöst för mig, riskera flera års fängelse för något som är helt osant och obefintligt i min värld. TVÄRTOM mina vänner, folk har försökt att fiska upp pengar på detta vis mot mig, och misslyckats - min privata teori är att det kanske är DÄRFÖR man är orolig för man faktiskt en dag är orolig att man står mot väggen där någon KRÄVER bevis för en rätt allvarlig anklagelse, och nu plötsligt är den dubbelt så allvarlig när man blandar in hot etc.

 

Enda anledningen jag svarar här för att påminna att saker är inte som en viss panel säger eller vad någon hört någonstans, det finns en verklighet och den kommer jag alltid att kunna BEVISA fullt ut till 100% till dem som faktiskt jag känner att jag har behovet, vill folk fortsätta att göra antaganden och negativa kommentarer på vad folk har kokat ihop helt enkelt så får man göra det, jag tar inte illa upp.

 

 

 

 

Calle Martinsson den scammern, där ser man, han försökte sig på mig för 4-5 år sedan också utan att lyckas. Var det inte härvan med 800 000 kronor som de va rättegång i Stockholm 1,5 år senare på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...