Gå till innehåll

Entraction / Brukar dom låsa kontona och SNO medlet?


gwatts

Recommended Posts

Hej!

 

Efter att ha registrerat MaxiPlay för att söka partnership med sidan ProStakers så börjas det med att min client stängs mitt i ett turneringsspel , jag kontaktar support direkt o får ovanligt snabb respons där dem uppger att jag måste skicka in IDKORT/RÄKNING+BILD PÅ VISA för att snabbt få kontot aktiverat igen och därav kunna fortsätta min turnering. Respons tiden är ungefär 1 timme och ja får sedan ett mail med förklaringen :

 

Du får tyvärr inte spela på vårat nätverk och därav har vi låst ditt konto, MED dina euro ( vilket är 423EUR som jag vunnit under natten på riskabelt headsup ) , dem skriver också med förklaringen att det enbart är för att jag haft något olöst med nätverket och därav är diskutionen färdig och ja kan glömma mina EURO m.m.

 

Jag har aldrig gjort något på varken entraction eller något annat nätverk och att därefter bli av med euro som dem när dem gräver djupare kan se är precis som det ska och det vill säga 100% legit.

 

Får en Entraction Client göra så här? Dom borde meddela spelaren i tid för att inte registera sig på en sida, riskera sina pengar utav att ha möjlighet att plocka ur den minsta lilla vinsten eller har jag fel? Om dem inte vill ha mig spelandes på deras nätverk så är det väll ingen ursäkt till o SNO mina euro heller utan borde betala ut dem o säga att jag aldrig igen är välkommen, så länge som ja säger som det är att det faktiskt är 100% legit?

 

Snälla hjälp mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej det är inte första gången ja spelar Online . Dock första gången på Entractions Nätverk. Nej kanske inte låter som en scam men att dra en lock på mig för de misstankarna och inte betala ut något är fruktansvärt illa. Om dem inte vill ha mig på sidan så skall det inte vara några problem o betala ut pengarna, sedan kontakta mig o säga att : tyvärr så får du inte spela här pga det o det o det, men vi snor inte dina pengar så dem är utbetalda typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar höra många liknande historier där entraction stänger av spelare på märkliga grunder. En kompis blev nyligen chipdump-anklagad efter ha spelat en sitngo hu mot en bekant (betalat rake) och fick inte rätten till kontot förrän han hotade med rättegång. den andre är ännu avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja intyga att jag kanske genomfört chipdumpar och desslike för 5 - 6 år sedan, dock inte något denna season o heller inget på FLERA år..

 

Tror dem inte får göra så här , utan kan stänga av mig som spelare och ifall ja skulle regga igen efter varning får dem straffa mig.. Men har aldrig varnat mig och därav inte ta mina medel..

 

Vet någon hur man kommer i kontakt med den större avdelningen? Vilket vill säga Entraction´s ansvariga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kallar mina dagar för säsonger, alltså allt är legit men enligt dem så ska dem låsa det för att ja blivit chipdump anklagad för 4 år sedan och inte har något på nätverket o göra. OK om dom investigate och kollar så ja ine dumpat igen, betalar ut o sedan INFORMERAR mig om att ja inte får spela där. vilket dom aldrig gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv på Maxiplay och gjort det sedan de köpte upp massa skins och började. Har inte haft några problem där hittils.

 

Låter som att du inte säger hela sanningen. Tvivlar starkt på att de stänger av dig och låser ditt konto utan anledning. Du säger att du har chipdumpat tidigare och då gissar jag på att du blev avstängd men du säger att du aldrig har lirat på entraction tidigare så det borde ju då inte vara problemet.

 

Att de ber om verifiering av ditt konto och sedan stänger av det lutar ju åt att du har haft något otalt med de tidigare alt. att du inte har angivit korrekt information när du regga ditt konto.

 

Vad har Maxiplay att vinna på att låsa någons konto på ca 400€. Har du rent mjöl i påsen så lär det räcka med några mail för att lösa detta. Har själv blivit anklagad för chipdump på entraction men blev friad efter lite mail. Gissar även på att avstängning av konton ligger på entraction och inte på de enskilda skinsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte få tillbaks någonting, dom flesta mindre Entraction-skins får sina tillgångar hanterade av Entraction själva, tror inte Maxiplay är ett undantag.

 

Dom lagrar IP-adress/datorns MAC-adress/annat som jag inte vet om. Du kan glömma dina pengar, smart att chipdumpa och sedan starta ett nytt konto (i ditt eget namn öht?) och tro att allt ska gå vägen lol,

 

Kan man få veta vilket är ditt screenname som nu är bannat och dina gamla, så kan man göra en egen bedömning. Be dom referera till handhistoriken där du bryter mot reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kallar mina dagar för säsonger, alltså allt är legit men enligt dem så ska dem låsa det för att ja blivit chipdump anklagad för 4 år sedan och inte har något på nätverket o göra. OK om dom investigate och kollar så ja ine dumpat igen, betalar ut o sedan INFORMERAR mig om att ja inte får spela där. vilket dom aldrig gjort

 

lol, "inte dumpat igen"? du har brutit mot reglerna, du blir avstängd. om du gör ett nytt konto blir du avstängd för det också även om du inte chipdumpat, då har du nämligen 2 stycken vilket också strider mot toc.

 

skyll dig själv.

 

 

 

skyll dig själv

 

 

tänker någon mod ändra topicen btw? eller är det fortfarande möjligt att OP som blivit avstängd för chipdumping, skapar nytt konto som också blir avstängt tillsammans med 500 ljuva euro (:D:D:D) egentligen är utsatt för en scam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det inte finnes några konkreta bevisningar emot mig för någonting och heller inte blivit informerad om att jag inte skall få kvarstå på entraction då ja länge lirat 24hpoker.com som också är entraction och inte haft några problem alls där. Utan just när ja kom in på MaxiPlay och genomförde ett uttag.

 

Jag tycker att dem i tid borde informera en spelare och ta en diskution om vad spelaren är anklagad för. Inte dra egna slutsatser utan spelarens tillkännadom eller vetskap och sedan stänga av. Jag kunde helt omöjligt veta att jag inte fått spela där? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det inte finnes några konkreta bevisningar emot mig för någonting och heller inte blivit informerad om att jag inte skall få kvarstå på entraction då ja länge lirat 24hpoker.com som också är entraction och inte haft några problem alls där. Utan just när ja kom in på MaxiPlay och genomförde ett uttag.

 

Jag tycker att dem i tid borde informera en spelare och ta en diskution om vad spelaren är anklagad för. Inte dra egna slutsatser utan spelarens tillkännadom eller vetskap och sedan stänga av. Jag kunde helt omöjligt veta att jag inte fått spela där? :S

 

Du svarar ju själv på ditt problem. Du sa tidigare att du inte hade haft med entraction att göra och nu har du spelat där en längre tid bara bytt skin.

 

Du har blivit avstängd på entraction tidigare för chipdump. De sa säkert då att du inte var välkommen längre. Du öppnar nytt konto där du godkänner ett kontrakt när du reggar som det troligtvis står att det inte är ok att öppna nytt konto om man blivit avstängd för fusk. Du vill ta ut dina cash, och när du skickar in din info så ser de att du har spelat tidigare och dessutom fuskat. Självklart blir du avständ och självklart ska du bli avstängd och dina medel du sitter på kontot med ska frysas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar ju själv på ditt problem. Du sa tidigare att du inte hade haft med entraction att göra och nu har du spelat där en längre tid bara bytt skin.

 

Du har blivit avstängd på entraction tidigare för chipdump. De sa säkert då att du inte var välkommen längre. Du öppnar nytt konto där du godkänner ett kontrakt när du reggar som det troligtvis står att det inte är ok att öppna nytt konto om man blivit avstängd för fusk. Du vill ta ut dina cash, och när du skickar in din info så ser de att du har spelat tidigare och dessutom fuskat. Självklart blir du avständ och självklart ska du bli avstängd och dina medel du sitter på kontot med ska frysas.

 

Jag har aldrig gjort något som inte du hadde gjort på nätverket, vilket innebär inte dump och heller inte annat. Jag har aldrig blivit informerad om att jag inte får spela på sidan och blev otroligt förvånad efter att ha blivit utkastad och sedan fått det mailet.

 

Jag känner mig varken träffad eller anledning till att det är som det. Vad ska man göra?

 

Går det kontakta Entraction, och hur kommer man i kontakt med dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig gjort något som inte du hadde gjort på nätverket, vilket innebär inte dump och heller inte annat. Jag har aldrig blivit informerad om att jag inte får spela på sidan och blev otroligt förvånad efter att ha blivit utkastad och sedan fått det mailet.

 

Jag känner mig varken träffad eller anledning till att det är som det. Vad ska man göra?

 

Går det kontakta Entraction, och hur kommer man i kontakt med dem?

 

Du skrev ju sjalv att du hade chipdumpat for nagra ar sedan. Sa jo du har gjort nagot som jag inte skulle gora. Du sa aven tidigare att du aldrig hade spelat pa entraction och sedan hade du spelat lange pa 24hpoker. Visst de 2 handerna du skicka med sager ingenting men det verkar ju som i mailkonversationen sa fanns det betydligt mer att ga pa an bara de 2 handerna. Och har du chipdumpat tidigare och sedan reggar dig igen pa samma natvark och blir sedan forvanad nar du blir avstangd trots att det star tydligt i avtalet nar du reggar att det kan handa. Dock sa skots collusion och chipdump fragor inte av skinsen sjalva utan av entraction men formedlas via skinsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.ö bör sådana villkor som att de stänger av och tar pengarna pga anklagelser som är vaga/svåra att bevisa helt med största sannolikhet oskäliga (ännu hellre i B2C relation och genom ett standardavtal) så bör ändå inte i faktiskt mening vara rättfärdigade.

 

Sen att 95% av hela branchen är semi-shady och de i princip är omöjligt att få tag i ansvariga eller få dem stå till svars är en annan femma.

 

Mitt tips är att komma med en ordentlig redogörelse för hur långt du kan tänka dig ta detta ärende så de kanske hellre betalar ut den mindre summan än får dålig publicitet osv.

 

Hjälpte en vän få ut deg så en gång genom kontakta en sidan support genom skypekontakt och frågade var mina advokater skulle vända sig....

Tog inte lång tid innan han fick ut sina rulle (relativt stor summa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.ö bör sådana villkor som att de stänger av och tar pengarna pga anklagelser som är vaga/svåra att bevisa helt med största sannolikhet oskäliga (ännu hellre i B2C relation och genom ett standardavtal) så bör ändå inte i faktiskt mening vara rättfärdigade.

 

Sen att 95% av hela branchen är semi-shady och de i princip är omöjligt att få tag i ansvariga eller få dem stå till svars är en annan femma.

 

Mitt tips är att komma med en ordentlig redogörelse för hur långt du kan tänka dig ta detta ärende så de kanske hellre betalar ut den mindre summan än får dålig publicitet osv.

 

Hjälpte en vän få ut deg så en gång genom kontakta en sidan support genom skypekontakt och frågade var mina advokater skulle vända sig....

Tog inte lång tid innan han fick ut sina rulle (relativt stor summa)

 

Jag har gått igenom samma visa med entraction. Kopplade in advokat, men det enda dom säger är "bring it" också får man ta sig till malta. Kom ihåg att det är inte svenska lagar dom jobbar efter riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[x] hidden brag

[x] rika kompisar

[x] stor inkomst mtp flera advokater

 

+1

 

Termin 2 :h:

 

Gotta love that hybris.

Snart kmr väggen och jag inser nog mina tillkortakommanden:))

 

Jag har gått igenom samma visa med entraction. Kopplade in advokat, men det enda dom säger är "bring it" också får man ta sig till malta. Kom ihåg att det är inte svenska lagar dom jobbar efter riktigt.

 

Lär väl ha karaktär av annan internationell avtalsreglering hur som.

Men i praktiken så känna de ju värt hinta på de så dom kanske foldar..

De när jag härjade var dock en fransk sida och inte entraction :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

 

 

Gotta love that hybris.

Snart kmr väggen och jag inser nog mina tillkortakommanden:))

 

 

 

Lär väl ha karaktär av annan internationell avtalsreglering hur som.

Men i praktiken så känna de ju värt hinta på de så dom kanske foldar..

De när jag härjade var dock en fransk sida och inte entraction :)

 

Hade hjälp av en jurist som har särskild avtalsrätt och proccesser som huvudinriktning och han sa det; "det är bara för dom att hävda att id erasö gon räcker händerna som bevis och att bedriva en process nerep å malta kostar tid och pengar" För mig handlade det om €20k, men var inte värt det pengamässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=(

 

Sån djävla tröskel med stora kostnader.

Menade inte att jag kunde prognostisera om en eventuell utgång om mn väljer att processa. Tänkte mest man kan hinta på det och hoppas att de väljer ge med sig.

 

Alt är väl hota med ge dem dåligt rykte via forum osv. Lär väl vara väldigt tungt för en internetbaserad spelsida får google hits på "scam" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Kom ihåg att det är inte svenska lagar dom jobbar efter riktigt.

 

 

Lär väl ha karaktär av annan internationell avtalsreglering hur som.

Men i praktiken så känna de ju värt hinta på de så dom kanske foldar..

De när jag härjade var dock en fransk sida och inte entraction :)

 

 

Lite artikel 6.1 (b) tillsammans med 6.2 här , lite artikel 16.1 där, tillsammans med AvtL § 36 kan nog ge:

 

  • Konsumentskydd enligt svensk standard
  • att hela eller delar av avtalet inte gäller (exv. tillämplig lag och hur spelares medel förverkas)
  • Vilken domstol som får pröva saken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...