Gå till innehåll

Hur stabila är mobila bredband?


Mr_Fille

Recommended Posts

Ska snart flytta till en ny lägenhet och det kommer dröja ett tag innan jag får tillgång till stabil fast internetuppkoppling. Så alternativet fram tills dess är att köra med mobilt bredband. Min fråga är hur stabila mobila bredband i olika former är? Duger de för att spela nätpoker med? Har aldrig använd mig av sådana så tänkte höra vad ni har för erfarenheter av dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte kanon på skitklienter som saknas minsta disconnection protection, typ Svenska Spel.

 

Effektiv speltid, skulle jag väl säga att jag tappade uppkopplingen var fjärde timme kanske. Inget jätteproblem alltså, men bara håll tummarna för att det inte händer när man är mitt uppe i en stor pott. Svenska Spel är dessutom en så fantastisk klient att där blir du utkastad från alla bord om ditt internet går ner för någon sekund.

 

Hade 3 och befann mig fyra km från Uppsala centrum, alltså i ett område där täckningen ska vara som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte kanon på skitklienter som saknas minsta disconnection protection, typ Svenska Spel.

 

Effektiv speltid, skulle jag väl säga att jag tappade uppkopplingen var fjärde timme kanske. Inget jätteproblem alltså, men bara håll tummarna för att det inte händer när man är mitt uppe i en stor pott. Svenska Spel är dessutom en så fantastisk klient att där blir du utkastad från alla bord om ditt internet går ner för någon sekund.

 

Hade 3 och befann mig fyra km från Uppsala centrum, alltså i ett område där täckningen ska vara som bäst.

 

 

Hm okej, jag spelar på svs. Ska bo på söder i sthlm, borde ju ändå funka hyffsat bra om man kör med telia. 3 är ju sämsta skiten tycker jag rent allmänt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...