Gå till innehåll

Hur presterar man bra kontinuerligt??


wc3ard

Recommended Posts

Problemet för mig är att jag har extremt många dåliga dagar, och bara vissa perioder där jag kan prestera riktigt bra. Detta gäller inte endast poker, utan även inom andra områden där prestation är den viktigaste faktorn.

 

Som exempel så hade jag ett mål, att spela upp $25 till $1000. Jag lyckades faktiskt till slut, men det som försinkade mig rejält, var att jag under vissa perioder spelade extremt dåligt. Absolut inte pga otur, utan möjligen i brist på motivation och energi. Precis som att jag var latare vissa dagar.

 

Har förståss alltid haft ganska dåliga dagliga rutiner hela mitt liv, vilket kan resultera i dålig hälsa, mindre energi, och mera "lathet" Min dygnsrytm har varit helvetiskt sned hela livet också.

 

Om det är fallet, tror ni att det kan hjälpa att skaffa stabila dagliga rutiner, som t.ex att alltid kliva upp 8, laga frukost, lunch 11, kanske en promenad lr ett springpass, middag 17.00 kvällsfika 21.00, och läggdags senast 12.

 

Kan det hjälpa för att vara kontinuerligt på topp, för att kunna alltid prestera på topp?

 

Eller beror mina upps and downs på något annat än rutiner? Detta gäller inte enbart poker, utan även andra projekt där jag vill kunna prestera bra för att bli bättre på lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak för mig. Hade riktigt dålig dygnsrytm. Vakna vid 14-15 på dagarna. Var helt seg och hade inte motivation eller ork för att börja spela förens ca 19 p kvällen. Trött som satan igen strax efter midnatt men kunde inte somna förens vid 05-06 iaf.

 

Flytta till ny lägenhet. Gick aldrig upp efter kl.08 och börja dagen med kaffe/frukost. Satte mig ner och spela fram till 12 ungefär. Lunch och sedan beroende på vilken dag det kvar så antingen gymmet eller tog lunchen med någon kompis istället. Tillbaka till spelet vid runt 13.30-14 och spel fram till 17-18. Sen det vanliga Svensson livet med middag ute med tjejen eller laga mat själva. Lite TV och sedan nanna/nuppa vid 23-00 snåret. Helgerna var relativt spelfria beroende på vad som var inplanerat.

 

Kan säga att sedan jag börja med de rutinerna så har spelet varit på top, nästntill alltid A-game och vinstmässigt riktigt riktigt bra.

 

Sen såklart sabba man de rutinerna och spelet med en längre utlandsvistelse över höst/vinter men det är en annan femma och kommer lugnt gå tillbaka till de rutinerna när jag kommer hem igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...