Gå till innehåll

Satt in pengar via mastercard.. hur får jag ut dem??


Snewpie

Recommended Posts

Har bara mastercard som kreditkort.. satte in från det till

pokerstars i hopp att man kunde ta ut pengarna till sitt skrill (mooneybookers)

konto.. men när jag begär uttag så får jag aldrig nått alternativ att välja

skrill? Det per automatik vill sätta in på mastercard, men eftersom det inte går

så händer nada..

 

Hur göra!?

 

Vill ju som ha ut min vinst på 5000:-

 

:/

 

/Snewpie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle inte det gå att återföra pengar till mastercard?

 

Nån konstig spärr eller snott kort...

 

pga av ändringar i mastercards policy kan de inte återinföra pengar till

dessa kort. Tänkte det skulle vara lätt att plocka ut vinsten via mooneybookers men alternativet erbjöds aldrig därav jag reggade mig och skrev här..

 

Toni: Oki, tack, misstänkte nästan det, men ville kolla först innan jag sätter in mer pengar jag får problem att ta ut :)

 

Tusen tack för responsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte de flesta sajterna regler om att man måste ta ut summor upp till insättningsbeloppet på den första insättningsmetoden, innan man får använda sig av andra uttagsmetoder?

 

det säger väl sig självt att dom inte har det när det gäller insättning via mastercard. Då hade man aldrig fått casha ut sina pengar vilket känns ganska otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det säger väl sig självt att dom inte har det när det gäller insättning via mastercard. Då hade man aldrig fått casha ut sina pengar vilket känns ganska otroligt.

 

Tror du missuppfattar mig, eller tvärt om. Om du sätter in $100 via ett kort eller valfri annan metod, måste du göra uttag med samma metod till det att du har omsatt din insättning en gång. Alltså göra så många uttag du vill tills det att du har tagit ut sammanlagt $100. Säger inte att det är så överallt men har varit med om det på flera ställen. Menar du att du kan göra en insättning på $1k via MasterCard och efter det en insättning via MB på $50 för att sedan ta ut hela summan till MB? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missuppfattar mig, eller tvärt om. Om du sätter in $100 via ett kort eller valfri annan metod, måste du göra uttag med samma metod till det att du har omsatt din insättning en gång. Alltså göra så många uttag du vill tills det att du har tagit ut sammanlagt $100. Säger inte att det är så överallt men har varit med om det på flera ställen. Menar du att du kan göra en insättning på $1k via MasterCard och efter det en insättning via MB på $50 för att sedan ta ut hela summan till MB? :S

 

Har aldrig någonsin varit några problem för mig. Vilka sajter är det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig någonsin varit några problem för mig. Vilka sajter är det här?

 

Var jättelängesen jag gjorde ert uttag tänkte jag skriva, men längesen jag hade det där problemet så vågar inte svara på vilka siter det gällde men har för mig att jag har haft problemet på FTP och eventuellt betsafe. Men det där var så längesen och är det inget problem på PS och det löser sig för TS så är väl det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missuppfattar mig, eller tvärt om. Om du sätter in $100 via ett kort eller valfri annan metod, måste du göra uttag med samma metod till det att du har omsatt din insättning en gång. Alltså göra så många uttag du vill tills det att du har tagit ut sammanlagt $100. Säger inte att det är så överallt men har varit med om det på flera ställen.

 

Alltså, antingen är det jag som är trög eller så så är det du som inte uttrycker dig begripligt.

 

Eftersom kortet i detta fall handlar om Mastercard som inte går att "föra tillbaka" pengar till så går det ju per definition överhuvudtaget inte att ta ut pengar om man inte registrerar en annan insättnings/uttagsmetod. Och för att göra det så kräver 9/10 spelbolag en symbolisk insättning först. Således enligt det fetade ovan så går det inte att ta ut pengar alls om du inte registrerar (genom en insättning) en annan betalmetod. Vilket inte ingår i din beskrivning av förloppet.

 

Menar du att du kan göra en insättning på $1k via MasterCard och efter det en insättning via MB på $50 för att sedan ta ut hela summan till MB? :S

 

Med reservation för att jag satt in betydligt mindre belopp så har jag gjort det på olika iPoker, Ongame och Microgaming-skin. D.v.s. satt in en skitsumma med Mastercard, spelat upp den, satt in minimibelopp via Moneybookers för att "registrera" MB som betalmetod för att slutligen ta ut hela klabbet till MB.

 

Skulle tro att det tillvägagångssättet är standard hos så gott som alla spelbolag.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen jag som virrar. Hade ingen aning om att det inte går/är stora problem att göra uttag till MasterCard. Sry för det och det måste jag testa :) Någon som kan bekräfta min erfarenhet angående omsättningskrav vid uttag via VISA eller annan betalningsmetod? Skulle förvåna mig om det skulle vara en tillräckligt märkvärdig dröm för att ha varit återkommande då jag vet att jag har varit med om det vid ett par tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu har svaret figurerat här i tråden tidigare men för att förtydliga.

 

MasterCard tillåter inte uttag till kortet vilket innebär att du får använda någon annan typ av uttag.

 

Vill du ta ut med VISA (eller andra liknande metoder som inte är "tillgängliga" i uttagsfönstret initialt) måste man göra en insättning om minst $10 för att registrera kortet/metoden.

 

Man kan även ta ut med "Uttag till bankkonto" och liknande, då skriver man in sina uppgifter för det bankkonto man vill ha pengarna utbetalda till etc i uttagsfönstret.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semi OT men satte in pengar på Boss Media med mastercard 2005 och kunde såklart inte ta ut till mitt kort igen och supporten vägrade hjälpa mig med check/bank transfer så jag försökte chipdumpa till en polare istället. Blev permbannad och är fortfarande idag inte välkommen på hela Boss Media-nätverket pga. det här (försökte senast för 6 månader sedan). :)

 

Cliffs: Mastercard suger, följ reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...