Gå till innehåll

Skaffa Moneybookers Mastercard ?


BornToRunQQ

Recommended Posts

Hej !

 

Har tänkt att skaffa mig ett sådant kort , men har lite snabb frågor .

Istället för att läsa igenom hela deras faq på engelska går det nog snabbare här :)

 

Vad kostar kortet att ha ? Engångssummor osv ? Årsavgift ?

Går det att handla med kortet på ICA tex ? Dras det en avgift varje gång?

 

Hur funkar det med bankomater ? Avgift ?

 

Hur är kontot kopplat till mig ? Menar skatt mässigt osv ? Är det kopplat på samma sätt som SEB/SWEDBANK, att det kan granskas av översittare osv ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet kostar 10€, tycker det är jättevärt (:

 

Korten har då inte kostat någonting de gånger jag har beställt. Jättevärt och jättevärt. Du betalar ju 2,5% i växlingsavgift förutsatt att du har EUR på ditt konto och (2,5%)x2 om du har kontot i annan valuta och handlar i Sverige.

 

+ avgift för uttag osv. Värt om du har ett kort för varje vettig valuta (EUR, USD, GBP) och är i ett land där valutan används. Att använda som kort i Sverige, sjukt ovärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tar ut pengar i USA med det och har mitt konto i USD sa blir det alltsa ingen vaxlingsavgift? Bara 10Euro och sedan nan liten uttagsavgift alltsa? Kan vara vart da jag vill fa ut mina pengar fran moneybookers pa ett billigt satt.

 

Nej, ska inte vara någon växlingsavgift då. Bara en mindre avgift för uttag på typ 15kr eller något. Kortet kostar fortfarande ingenting enligt min erfarenhet :)

 

Bara stoppa in en lite större summa, fråga om vip sen inga problem. Annars bara att avsluta kontot och öppna nytt.

 

Du får fortfarande inte byta valuta på befintliga konton. Däremot får du ju ha obegränsat antal kontot i olika valutor så länge du är vip och och uppfyller omsättningskraven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...