Gå till innehåll

Live CC 20-20 med AK och djupa stackar.


Recommended Posts

Igår på CC i Stockholm.

Jag sitter UTG med 5000 kr i stacken och får :Ac::Kh: - öppnar med 160 kr.

UTG+2 som är en helt okay spelare, sitter med ca 4000 kr, slår om till 440 kr.

På position 7 sitter bordets i särklass bästa spelare med 7000 kr och han hivar in 1100 kr.

 

Alla andra har foldat (alla andra var för övrigt fiskar), nu är det min tur.

Min stil är supertajt och detta vet självklart Fi1 och Fi2 om, vi har spelat ofta mot varandra.

Vad gör jag nu med :Ac::Kh: mot kompetent motstånd?

 

För övrigt gick jag +145 kr på hela kvällen efter att ha legat 3k back och som bäst 4k upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen standard att höja 8bb UTG på CC?
Ja, absolut!
När jag har spelat har det inte varit ovanligt... och att man får 2 - 4 synare på det.
Jag rejsa till 220 från UTG+2 en gång med KK och fick 2 syn. Fi syna med A2off och floppa flushdrag med sitt A som han självklart satte på rivern. Grattis! Han hade iofs bara ca 1300 i stacken, men ändå surt. Jag titta på han förvånat och tänkte högt: -Jaha, du synar 200 kr med A2off och 1100 till bakom. Snyggt spelat! Hans kommentar sen var: -Alla kan inte vara lika bra som dig.

Man kan alltså dra på rejält. Isolera fisken, eller om du är fisken isolera dig mot hjältarna! :)

Folk med 500-700 i stacken kan syna för 160-200 för att sen folda när de missat floppen.

 

Angående handen med :Ac::Kh: så tänkte jag att jag är uppe mot minst ett högt par (öh logiskt!) kanske två. AA-JJ eller om UTG+2 har AK-AQ så har jag ett A borta. Är jag uppe mot QQ och JJ har jag 36%, alltså +ev.

 

AKoff vs AQs vs JJ = ca 31%.

AKoff vs AA vs JJ = 5%

AKoff vs KK vs QQ = 25%

 

Så jag folda med motiveringen att det måste komma bättre lägen och även om jag skulle ha 35-36% så blir det för stora swings för att vara motiverat.

 

UTG+2 kunde iofs ha foldat om jag skyfflat in 5k efter att 7k-mannen bettat 1100 kr.

 

Fold alltså och UTG+2 går all-in för 4k och får syn av pos7.

Pos7 visar QQ, UTG+2 visar aldrig sina kort.

 

Floppen kommer XXA. Turn A och river X.

QQ vinner, men jag skulle alltså ha vunnit 4+5k.

Shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de vet att du är tight och du öppnar utg och sen 3-betar och 4-betar dig och då är inne för 160 kr och måste riskera 5k för att spela handen så känns det som att fold är bästa spelet tycker jag.

 

Ett alternativ du glömde i din uppradning av möjliga händer och sannolikhet för vinst är dock AKo vs. JJ vs. QQ, där har du ganska bra equity, och det var troligtvis precis det du var uppe emot. (Kan utg+2 ha haft något annat än JJ?) Det räcker dock inte för att du ska gå all-in där då detta i princip är ett drömscenario. Din fold var troligtvis korrekt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+2.

 

Är det verkligen standard att höja 8bb UTG på CC?

 

Haha ja det är jättestandard. 8-12 bb från alla positioner är i princip standard. Sen om det är optimalt spel är en annan femma, men får man syn av de dåliga spelarnas skithänder så kan man väl lika gärna få in så mycket som möjligt när man har bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror dina räkneexempel blir lite skeva när du försöker plocka fram exakta händer. Ge Fi en range istället så får du din Equity på det.

 

equity win tie pots won pots tied

HERO: 21.990% 10.37% 11.62% 79317845 88877765.67 { AcKh }

UTG+2: 33.832% 29.40% 04.43% 224873719 33902011.17 { JJ+, AQs+, AQo+ }

MP: 44.178% 34.09% 10.09% 260770560 77138831.17 { QQ+, AKs, AKo }

 

Rimlig range eller för snäv på UTG+2? Att lägga till TT gör ingen större skillnad. Jag viker mot två vettiga spelare med 250bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår på CC i Stockholm.

Jag sitter UTG med 5000 kr i stacken och får :Ac::Kh: - öppnar med 160 kr.

UTG+2 som är en helt okay spelare, sitter med ca 4000 kr, slår om till 440 kr.

På position 7 sitter bordets i särklass bästa spelare med 7000 kr och han hivar in 1100 kr.

 

Alla andra har foldat (alla andra var för övrigt fiskar), nu är det min tur.

Min stil är supertajt och detta vet självklart Fi1 och Fi2 om, vi har spelat ofta mot varandra.

Vad gör jag nu med :Ac::Kh: mot kompetent motstånd?

 

För övrigt gick jag +145 kr på hela kvällen efter att ha legat 3k back och som bäst 4k upp.

 

 

Har inte läst allas kommentarer men som flera påpekar så är din första raise alldeles för stor vilket öppnar upp för en stor pott. Du sitter dessutom med 250BB vilket gör att AK känns överspelad att 5bets raisa om du inte har bra read på din FI eller kan göra det med utrymme att kasta för en 6bet.

Däremot om du hade öppnat med en mer normal raise på kanske 3x som max hade du satt dig i en annan sits.

Jag lägger ett exempel.

Ponera det möjliga flödet att han slår om en 60 bet med knappa 3x i det här läget som första spelare gjorde. Det hade lett att till en 3-bet till ca 160-180 från spelare ett om han följer samma mönster. Nästa mönster där killen slår 440 till 1100 har du ett omslag på 2,5x från 160 istället som då blir ca 400, säg att han vill få in lite mer å säger 460. Där har du nu ett ganska fint läge att både flatta 460 alternativt slå om till runt 800-1k för mer info och sedan lätt kunna överge handen vid fullt blås tillbaka ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst allas kommentarer men som flera påpekar så är din första raise alldeles för stor vilket öppnar upp för en stor pott. Du sitter dessutom med 250BB vilket gör att AK känns överspelad att 5bets raisa om du inte har bra read på din FI eller kan göra det med utrymme att kasta för en 6bet.

Däremot om du hade öppnat med en mer normal raise på kanske 3x som max hade du satt dig i en annan sits.

Jag lägger ett exempel.

Ponera det möjliga flödet att han slår om en 60 bet med knappa 3x i det här läget som första spelare gjorde. Det hade lett att till en 3-bet till ca 160-180 från spelare ett om han följer samma mönster. Nästa mönster där killen slår 440 till 1100 har du ett omslag på 2,5x från 160 istället som då blir ca 400, säg att han vill få in lite mer å säger 460. Där har du nu ett ganska fint läge att både flatta 460 alternativt slå om till runt 800-1k för mer info och sedan lätt kunna överge handen vid fullt blås tillbaka ?

 

du har aldrig spelat poker på cc va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har aldrig spelat poker på cc va?

 

Jodå. Har varit hyfsad reg grinder på CC i Gbg, dock är jag det inte längre men jag tror jargongen är densamma i Sthlm som GBG men där har jag kanske fel. Men jag vet hur ett standard spel ser ut och en std raise på 20/20 i gbg ligger brukade ligga runt 140-160 och gör det fortfarande när jag är där och spelar även om det inte är lika ofta idag som förr. Det betyder väl däremot inte att det är optimalt?

 

Men utveckla gärna din tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har aldrig spelat poker på cc va?
Jodå. Har varit hyfsad reg grinder på CC i Gbg, dock är jag det inte längre men jag tror jargongen är densamma i Sthlm som GBG men där har jag kanske fel. Men jag vet hur ett standard spel ser ut och en std raise på 20/20 i gbg ligger brukade ligga runt 140-160 och gör det fortfarande när jag är där och spelar även om det inte är lika ofta idag som förr. Det betyder väl däremot inte att det är optimalt?

 

Men utveckla gärna din tanke.

Jag har spelat både i Stockholm och Göteborg, 20-20 med maxinköp på 4k. Jo, spelet skiljer sig faktiskt ganska mycket! I Stockholm är det många som vägrar släppa mellanpar/överpar, drag osv. I Göteborg är man betydligt mer försiktig, tajt och snål. Ganska stor skillnad faktiskt. Jargongen är olika.

 

Som jag skrev lite tidigare i tråden...

Jag rejsa till 220 från UTG+2 en gång med KK och fick 2 syn. Fi syna med A2off och floppa flushdrag med sitt A som han självklart satte på rivern. Grattis! Han hade iofs bara ca 1300 i stacken, men ändå surt. Jag titta på han förvånat och tänkte högt: -Jaha, du synar 200 kr med A2off och 1100 till bakom. Snyggt spelat! Hans kommentar sen var: -Alla kan inte vara lika bra som dig.

Man kan alltså dra på rejält. Isolera fisken, eller om du är fisken isolera dig mot hjältarna! :smile:

Folk med 500-700 i stacken kan syna för 160-200 för att sen folda när de missat floppen. Life is gut @CC in Stockholm.

Mitt bet på 160 kr är det inget fel på.

 

Jag kan berätta att jag en gång satt med 10040 kr och fick :Ac::As: på knappen. Före hade jag lovat mig själv att jag bara skulle spela :Ay: :Ay: (jag var trött). Så får jag alltså :Ac::As: på knappen, UTG öppnar med 160, UTG+1 synar, MP raise till 440 (6k bakom). Alla andra foldar och jag ställer in 10k+40kr. UTG och UTG+1 foldar, MP synar 6k med :Qh::Qs: - bordet :Qd:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :xD: xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :xD:

equity win tie pots won pots tied

HERO: 21.990% 10.37% 11.62% 79317845 88877765.67 { AcKh }

UTG+2: 33.832% 29.40% 04.43% 224873719 33902011.17 { JJ+, AQs+, AQo+ }

MP: 44.178% 34.09% 10.09% 260770560 77138831.17 { QQ+, AKs, AKo }

 

Rimlig range eller för snäv på UTG+2? Att lägga till TT gör ingen större skillnad. Jag viker mot två vettiga spelare med 250bb.

Härligt! Länge sedan jag använde sådana avancerade program. :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat både i Stockholm och Göteborg, 20-20 med maxinköp på 4k. Jo, spelet skiljer sig faktiskt ganska mycket! I Stockholm är det många som vägrar släppa mellanpar/överpar, drag osv. I Göteborg är man betydligt mer försiktig, tajt och snål. Ganska stor skillnad faktiskt. Jargongen är olika.

 

Som jag skrev lite tidigare i tråden...Mitt bet på 160 kr är det inget fel på.

 

Jag kan berätta att jag en gång satt med 10040 kr och fick :Ac::As: på knappen. Före hade jag lovat mig själv att jag bara skulle spela :Ay: :Ay: (jag var trött). Så får jag alltså :Ac::As: på knappen, UTG öppnar med 160, UTG+1 synar, MP raise till 440 (6k bakom). Alla andra foldar och jag ställer in 10k+40kr. UTG och UTG+1 foldar, MP synar 6k med :Qh::Qs: - bordet :Qd:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :xD: xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> :xD:

Härligt! Länge sedan jag använde sådana avancerade program. :-)

 

Okej. Ja som sagt jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i Sthlm.

Men om det är som du nu beskriver så är det väldigt enkelt. With that given action så är det väl i så fall bara att folda din AK och vänta på ett bättre läge. Om dom stackar av så många BB preflop med QQ rakt ut så måste det väl tjäna bra mycket till att limpa de flesta par med mera och setminea för att inte bli poppad pre. Med stål som AA och KK får du väl limpställa då även om jag ser det som ett mycket udda spel. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...