Gå till innehåll

Hand på svs


raptor55

Recommended Posts

Tänkte bara kolla med er på forumet hur jag ska göra vid denna hand...

Spelar en tio manna sit&go på svs och är chipleader med 5000k och 2 spelare innan mig som ligger runt 1,5k.

 

Mörken 150/300

De 2 innan mig synar och jag synar i mittenposition med 55 alla andra lägger sig. floppen blir 67Q rainbow alla checkar. på turn kommer en 8 och spelare 1 gör all in och spelare 2 lägger sig. Jag lägger mig.

 

spelar jag rätt här eller ska jag beta ut redan vid floppen, eller ska jag syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar hellre att pressa dem pre med en höjning till 875 typ, men hur ser stackarna ut efter dig?, kanske en allin av dig om stackarna är små bakom dig. Gillar inte att syna efter med 55, speciellt inte med spelare kvar att agera även om du har position på de två första. Om du tvunget ska syna pre och funderar på att syna turn så får du istället ta kommandot på flopp genom att betta om pengarna ändå måste in. Checkar du flopp så ger du i princip upp handen redan där. Det är väldigt shortstackat så det är inte så mycket att tänka på. Pressa dem pre eller på flopp.

 

Allt detta är iofs bara en vild gissning då jag inte vet hur många spelare som är kvar och hur stora stackar de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Möjligtvis miniraise pre men jag tycker nog du gör helt rätt med bara syn med två limpare innan dig och du i MP. Floppen är klassisk set or no bet, handen är över. Absolut inte syna på turn, det är bara lägga den och vänta på bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...