Gå till innehåll

Hankie & SLBG -


hankie123

Recommended Posts

trolololol

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $6(BB) Replayer

Hero ($1,022)

($1,810)

 

Dealt to Hero A:heart: T:diamond: K:diamond: A:club:

 

calls $3, Hero raises to $18, calls $12

 

FLOP ($36) A:spade: J:spade: K:heart:

 

Hero bets $27, calls $27

 

TURN ($90) A:spade: J:spade: K:heart: 4:heart:

 

Hero bets $67.50, calls $67.50

 

RIVER ($225) A:spade: J:spade: K:heart: 4:heart: J:club:

 

Hero bets $168, raises to $731, Hero folds

 

wins $561

 

Skriv ut stats innan du visar denna då :D

 

Also snyggt Hencieeeboiiii :D:D jobba på såhär resten av månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utveckla plz

 

Du spelar upp till Nl5K och gnäller som ett litet barn över en skitmånad som bara gav $8K+. För en härdad grinder sticker sånt snack ganska hårt i ögonen, så spar det gnället till någon månad där du verkligen drar dött och kanske backar någon hundring dollars eller två, för sådant är väldigt standard när man är uppe och leker på lite högre nivåer titt som tätt, vilket du verkar vara.

 

Sen får du ju givetvis gnälla och skriva precis vad du vill i din egna dagbok, fast som läsare äger man ju rätten att kommentera det som skrivs också så därför: sluta gnäll över ditt februari. Du har uppenbarligen haft en hästsko i röven under din relativt korta karriär och vet troligtvis inte vad det innebär att springa dåligt på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är standard att klaga vilken nivå men än spelar på :S

 

Dessutom så tolkar jag det som att han inte whinar över hur "lite" han vann utan snarare att han backade så stort när han väl backade, dvs att han spelade dåligt/sämre och inte skyller på otur.....Sen kommer ni och dampar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att ni reagerar som ni gör

+1111111111111111111

 

?????????

 

man behöver inte alltid uttrycka sitt jävla missnöje över att ha plussat fem inköp bara för att man har högre ambitioner...............................?

 

Skriver aldrig här typ, men du tvingar mig, seriöst, varför är du så jävla bitter? du gör bort dig här. Du är ute och cyklar, punkt slut.

 

Tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?????????

 

man behöver inte alltid uttrycka sitt jävla missnöje över att ha plussat fem inköp bara för att man har högre ambitioner...............................?

 

Herregud, driver du?

 

Om Sverige kommer tvåa i OS när de är

Favorittippade sp klart som fan dom är besvikna. De kan kanske glädjas efter ett tag men direkt vid summeringen besvikna. 500bb är ju ingenting att skriva hem till morsan om direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. jag skriver ett inlägg där jag ber hanki123 växa upp. jag tror han vet exakt vad jag syftar på. jag förklarar att han ska vara tacksam och inte så naiv i tänket. konstruktiv kritik som säkerligen inte kommer skada honom i framtiden.

 

då förklarar han sig på följande vis:

 

Sorry om det sticker i ögonen för en härdad grinder men har man inte tillräckligt med motivation och mål inom pokern/livet öht så man är NÖJD över en månad där du +ar 5 inköp bör man nog tänka om och ställa högre krav på sig själv imo =)

 

jag tolkar detta som att han sågar alla ödmjuka människor i hela världen för att inte ha några ambitioner.

 

då kommer teenpacket från förorterna och hyvlar mig och jämför en grindmånad med ett OS, trots att jag garanterat inte varit ute och cyklat i någon post i denna dagboken. är rätt säker att jättemånga tänker som jag.

 

mvh shipdacash

 

edit GÄVLE

edit shipdacash är diskad från disskusitionennen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. jag skriver ett inlägg där jag ber hanki123 växa upp. jag tror han vet exakt vad jag syftar på. jag förklarar att han ska vara tacksam och inte så naiv i tänket. konstruktiv kritik som säkerligen inte kommer skada honom i framtiden.

 

då förklarar han sig på följande vis:

 

 

 

jag tolkar detta som att han sågar alla ödmjuka människor i hela världen för att inte ha några ambitioner.

 

då kommer teenpacket från förorterna och hyvlar mig och jämför en grindmånad med ett OS, trots att jag garanterat inte varit ute och cyklat i någon post i denna dagboken. är rätt säker att jättemånga tänker som jag.

 

mvh shipdacash

 

edit GÄVLE

 

Lägger ner disskusitionen. Men vill bara säga att jag tycker inte du framstår som en ödmjuk person när jag läser dina senaste inläg i den här dbn. (Du kan säkert vara en mycket ödmjuk person annars ta ej illa upp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår om det kan vara irriterande att läsa om folk som är missnöjda med sina månadsplus på 8k dollar när man själv spelat massvis med händer, sitt allra bästa spel, men ändå är back en mindre förmögenhet. Har fått höra att också mitt och opterons "varianslollande" sticker i ögonen på folk/härdade grinders vilket jag självklart har förståelse för. Det är väl en halvmedveten provokation och även lite imagebyggande som svar på ett forum där det pratas mycket om otur och mindre om tur. Att folk blir irriterade kommer inte som någon överraskning i sådana här fall såklart, jag hade blivit förvånad av motsatsen. Jag är väldigt tacksam över min rungood i viktiga lägen senaste åren och lider med de som jobbat hårdare men ändå inte fått samma utdelning (ännu).

 

På samma gång har jag full förståelse för hankie vars mål förmodligen är att plussa betydligt mycket mer än 5 inköp på 50k händer. Det är klart att man inte ska vara nöjd om man inte når sina mål men jag tycker ändå att man i bakhuvudet någonstans iaf ska vara tacksam för varje dag som går då man inte drabbas av doomswitchen (något jag är rätt säker på att hankie är). En bra grej kan ju vara att sätta sina mål bättre och fokusera på att spela en viss volym, vara nöjd med varje beslut man tar och utveckla sitt spel si och så många timmar istället för att, "tjäna ett visst antal bb" eller "en viss summa pengar".

 

Poker är ju ett sådant spel där man inte kan jämföra sig med andra spelare rent pengaresultatmässigt. Det är i princip meningslöst. Vissa spelare kommer att förföljas av tur hela sin karriär och vinna alla viktiga flippar, klonka turneringar vid rätt tillfällen och springa bra varje gång de går upp i nivå, samtidigt som andra kommer att gula varje skott och tvingas slita i år/månader längre tid för att uppnå samma resultat. Det långa loppet är extremt långt och det är bara att gilla läget. Allt man kan göra är att bli en så bra spelare det går och försöka maximera sitt ev så mycket det bara går (genom att plugga teori, spela mot rätt motstånd, på rätt nivå osv). Det är orättvist. Det kan hända att en summa som tar dig ett halvår att spela in, tar en plo-fisk utan några som helst teoretiska kunskaper göra på 2-3 dagar. Det händer hela tiden, deal with it.

 

Det här med att jämföra sig med andra är i mitt tycke någonting som man i största mån bör försöka undvika inom i princip alla områden i livet. Det är en vana som leder till egoproblem, negativa tankar och utvecklar en rädsla för att misslyckas när man ska leva upp till det gigantiska luftslott till självbild man byggt upp. Robin Sharma sammanfattar det bra med: "Det finns ingen värdighet i att vara bättre än någon annan utan endast i att vara bättre än sitt tidigare jag". Jag har också för länge sedan varit en sådan som blir irriterad och arg när det går bättre för andra än för mig och jag måste säga att det är en otroligt skön känsla när man slutar att kolla omkring sig på vad alla andra åstadkommer, säger och gör och istället ser inåt, på sig själv.

 

Jag har full förståelse för att man i all välmening klagar på folks pluswhine och varnar för att det i framtiden kan hända att variansen inte är lika snäll, men tycker ändå att det är en liten stretch att kalla inlägget "väx upp" för konstruktiv kritik. Jag kan komma på rätt många betydligt konstruktivare och dessutom trevligare sätt att förmedla poängen, t ex så som lurker123 uttryckte sig =) Givetvis är det upp till var och en att uttrycka sig som man själv vill, hata folk till höger och vänster samt tilta sig gul och blå över pluswhine. Min poäng är bara att jag tror att många som gör det på ett eller annat sätt skulle må betydligt bättre av att inte göra det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår om det kan vara irriterande att läsa om folk som är missnöjda med sina månadsplus på 8k dollar när man själv spelat massvis med händer, sitt allra bästa spel, men ändå är back en mindre förmögenhet. Har fått höra att också mitt och opterons "varianslollande" sticker i ögonen på folk/härdade grinders vilket jag självklart har förståelse för. Det är väl en halvmedveten provokation och även lite imagebyggande som svar på ett forum där det pratas mycket om otur och mindre om tur. Att folk blir irriterade kommer inte som någon överraskning i sådana här fall såklart, jag hade blivit förvånad av motsatsen. Jag är väldigt tacksam över min rungood i viktiga lägen senaste åren och lider med de som jobbat hårdare men ändå inte fått samma utdelning (ännu).

 

På samma gång har jag full förståelse för hankie vars mål förmodligen är att plussa betydligt mycket mer än 5 inköp på 50k händer. Det är klart att man inte ska vara nöjd om man inte når sina mål men jag tycker ändå att man i bakhuvudet någonstans iaf ska vara tacksam för varje dag som går då man inte drabbas av doomswitchen (något jag är rätt säker på att hankie är). En bra grej kan ju vara att sätta sina mål bättre och fokusera på att spela en viss volym, vara nöjd med varje beslut man tar och utveckla sitt spel si och så många timmar istället för att, "tjäna ett visst antal bb" eller "en viss summa pengar".

 

Poker är ju ett sådant spel där man inte kan jämföra sig med andra spelare rent pengaresultatmässigt. Det är i princip meningslöst. Vissa spelare kommer att förföljas av tur hela sin karriär och vinna alla viktiga flippar, klonka turneringar vid rätt tillfällen och springa bra varje gång de går upp i nivå, samtidigt som andra kommer att gula varje skott och tvingas slita i år/månader längre tid för att uppnå samma resultat. Det långa loppet är extremt långt och det är bara att gilla läget. Allt man kan göra är att bli en så bra spelare det går och försöka maximera sitt ev så mycket det bara går (genom att plugga teori, spela mot rätt motstånd, på rätt nivå osv). Det är orättvist. Det kan hända att en summa som tar dig ett halvår att spela in, tar en plo-fisk utan några som helst teoretiska kunskaper göra på 2-3 dagar. Det händer hela tiden, deal with it.

 

Det här med att jämföra sig med andra är i mitt tycke någonting som man i största mån bör försöka undvika inom i princip alla områden i livet. Det är en vana som leder till egoproblem, negativa tankar och utvecklar en rädsla för att misslyckas när man ska leva upp till det gigantiska luftslott till självbild man byggt upp. Robin Sharma sammanfattar det bra med: "Det finns ingen värdighet i att vara bättre än någon annan utan endast i att vara bättre än sitt tidigare jag". Jag har också för länge sedan varit en sådan som blir irriterad och arg när det går bättre för andra än för mig och jag måste säga att det är en otroligt skön känsla när man slutar att kolla omkring sig på vad alla andra åstadkommer, säger och gör och istället ser inåt, på sig själv.

 

Jag har full förståelse för att man i all välmening klagar på folks pluswhine och varnar för att det i framtiden kan hända att variansen inte är lika snäll, men tycker ändå att det är en liten stretch att kalla inlägget "väx upp" för konstruktiv kritik. Jag kan komma på rätt många betydligt konstruktivare och dessutom trevligare sätt att förmedla poängen, t ex så som lurker123 uttryckte sig =) Givetvis är det upp till var och en att uttrycka sig som man själv vill, hata folk till höger och vänster samt tilta sig gul och blå över pluswhine. Min poäng är bara att jag tror att många som gör det på ett eller annat sätt skulle må betydligt bättre av att inte göra det =)

 

Snyggt, bland de bästa inläggen på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dyrt att vakna i dessa tider, ikv ska jag bli fullast i Brasilien. tappat 50k$ av rullen här nere efter att för 4de gången senaste veckan sprungit 20k under ev på plo2k , Tar nog paus från pokern resten av resan och njuter ist med mål att grinda sig ATH igen under april1th-maj31th.

 

Hejsvejs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name=Zlibrahimovic;1681882 att jag garanterat inte varit ute och cyklat i någon post i denna dagboken.

 

ja Chofritz' date=' men det är stor skillnad på dig och hankie.

 

och jag är irriterad som fan på att småbarn måste yttra sitt missnöje. gör man det på pokerforum så får man väl stå till svars för varför.

 

ett gott exempel från emop riga, snubbe1 hade bytt prollar med snubbe2. snubbe1 cashade turneringen, gav runt 12k€ för 1,5k inköpet.

 

efter att snubbe2 turat sig(?) till headsup får han in det med KJ mot AJ. flop kommer Kxx. Turn Q, river T. då skriker snubbe1 i railen om hur jävla dåligt han springer, inte med en gnutta glimt i ögat. "hur jävla dåligt kan man springa egentligen" för att citera honom.

 

(?) iom att jag inte är helt säker på, men om jag minns rätt så hade snubbe2 vid ett viktigt skede turat riktigt rejält.

 

edit plus att jag tror att få tiltar desto mer på pluswhine, många ser det som ett befogat tillfälle att håna.[/quote]

 

Mohahahahahaahaaha, att ens palla dra in mig i denna diskussionen är så jävla patetiskt då jag tror jag inte nämnt ett enda whine i denna tråden ännu utan att läsa igenom. Att sen ta detta exempel och göra någon snubbe1 grej över det hela när det är så jävla obv att jag är spelare1 är jävligt löjligt, varför inte bara outa direkt?. Jag är 99% säker att det var långt ifrån så scenariot gick till men det kan väl bara jag intyga. Gillar dock att whina men så vidrig är inte en jag.

 

Sen var jag bra mycket mera intresserad av att maten jag bytte % med som hade kvalat in via en 2€ satte skulle gå bra än att jag skulle tura något extra K€ i prollar antar jag är irrelevant då folk inte är ute och cyklar i denna tråd.

 

 

 

orkar inte hata så nöjer mig där, bra post av chofritz osv.

 

 

 

Bra fest idag. Bra med damer och alkohol. Degen som man är lyckades man även göra en av rullarna till 28k$ från 6k$ på plo5k$ även fast jag sa till polaren att jag inte skulle röra någon lobby kommande 5 dagarna. Droppa dock 7k från peak då man skulle springa in i toprange i en turnbluff mot en tomte, hoppas få action på lägre stakes av honom. Jävla skit alltså att dom alltid ska ha det.............

 

 

top3 pott någonsin, jävla synd vi inte åtminstonde var 75bb+ djupare..... otur när man för en gång skull brickade.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $50(BB) Replayer

($11,427)

Hero ($9,799)

 

Dealt to Hero 9:heart: 9:club: 8:club: 6:heart:

 

Hero raises to $118, raises to $356, Hero calls $237

 

FLOP ($712) 8:heart: T:club: K:club:

 

bets $450, Hero calls $450

 

TURN ($1,612) 8:heart: T:club: K:club: 7:heart:

 

bets $1,150, Hero raises to $3,850, raises to $10,620 (AI), Hero calls $5,142 (AI)

 

RIVER ($19,598) 8:heart: T:club: K:club: 7:heart: A:club:

 

Hero shows 9:heart: 9:club: 8:club: 6:heart:

(Pre 48%, Flop 44.3%, Turn 65.0%)

 

shows T:heart: K:heart: J:club: 7:spade:

(Pre 52%, Flop 55.7%, Turn 35.0%)

 

Hero wins $19,597

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lögnhals :) det var exakt så det gick till, jag var så fascinerad över den situationen så jag var tvungen att diskutera det på plats. jag var ju bara tvungen komma fram och hälsa, så episka människor finns liksom inte..

 

edit outa? okej, men jag "outade" inte utan ville mest bara att du och dina närmaste krigare från gävle skulle känna igen det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lögnhals :) det var exakt så det gick till, jag var så fascinerad över den situationen så jag var tvungen att diskutera det på plats. jag var ju bara tvungen komma fram och hälsa, så episka människor finns liksom inte..

 

edit outa? okej, men jag "outade" inte utan ville mest bara att du och dina närmaste krigare från gävle skulle känna igen det.

 

Hey, Paul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...