Gå till innehåll

Non Showdown winnings??


R1ckard

Recommended Posts

Hejsan!

 

Är hyffsat stabil grinder på 1/2 och 2/4 ..

 

Tror att en av mina läckor och där jag förlorar mycket pengar är just non showdown winnings..

 

Vad bör denna ligga på efter ca 100k händer jämfört med vad man vunnit?

 

Antar att den bör ligga på lite minus?

 

Men vad kan man göra för att förbättra detta utan att det ska drabba vanliga spelet typ?

 

Värdebetta mer rivers?

 

tacksam för svar så man kan utvecklas och kanske täppa till hålet lite :mrgreen: :mrgreen:

 

/ Rick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min röda linje går svagt neråt hela tiden. Men när jag spelade på lägre nivåer gick linjen mycket mer neråt, misstänker att det har att göra med att man bluffar mindre och värdebettar mer. Hamnar du ofta i showdown och vinner så skadas ju den röda linjen men ditt totala resultat blir bättre så jag tror inte man ska fokusera så mycket på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte fel hålla koll på den och ja det kan vara en läcka att inte bluffa tillräckligt mycket och folda för mycket men det behöver inte vara det.

 

En parameter i det stora hela som kan indikera att något är snett om den avviker mycket. Tyvärr svårt att avgöra om du inte ser till hela ditt spel som sådant.

 

Håll koll på den, men inget lägga jättefokus på mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En parameter i det stora hela som kan indikera att något är snett om den avviker mycket.

den kan även indikera att något är rätt.

 

allt den säger är hur mycket man vinner i non sd RELATIVT motståndarna. möter man lösare motståndare kommer man få negativ non sd, möter man tightare motståndare kommer man få positiv non sd. säger inget om man spelar löst, tight, bra eller dåligt, bara hur man spelar relativt motståndarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pt3 rapporterar winrate som BIG BETS/100. Detta kommer från gamla fixed-limit-tiden och har blivit PT's standard. Ett "big bet" är 2ggr big blind.

 

Dela winraten med 2 så får du big blinds istället.

 

Tack så mycket för din infon!!

 

Passar på att fråga en till fråga angående pt3 och hoppas att du är proffs på det :)

 

Går det att få in rakeback i bb/100 eller allmänt i winnings liksom?

 

typ att man kan skriva in % så den räknar på det själv typ?:oops:

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...