Gå till innehåll

SantaOnTilt spelar live


SantaOnTilt

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul med lite livstecken, då bestämmer jag mig för att fortsätta skriva!

 

Lägger upp en liten runk-graf ifrån slutet på månaden som jag spelade i Valencia...

 

slutetpmnade.jpg

 

 

Ifall jag orkar så slänger jag upp hela månadsgrafen ifrån stationära, detta är bara laptopens händer :lol: #rush

 

Ikväll blir det en liten grind, tror det lutar åt cäääsh gäjjm, men blir nog ett par mtt's också.

 

Ha det king

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen mot någon som kommer in med 75bb synar jag bara. Dubblar han så drar han antagligen direkt. Och betsynar han med något sämre där kommer du antagligen gula honom snart ändå. Kanske dumt att tänka så, men i spots där det känns close precis i början av en match brukar jag tänka så iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stacks må vara lite awkward men jag vill inte bara syna mot vad som ser ut som en fisk som typ blockbetar river. Vill inte raisefolda mot okänd ickereg heller, om man kollar stackar så 3betade han förmodligen första handen och det är ganska bra info att veta om han klickade eller pottade. Valet mellan att försöka få honom att spazza vs cib eller att jamma så gör man oftast bäst i att välja sistnämnda utan reads. Fisk sizear oftast mega med nuts så att bara syna tycker jag är ett misstag, jag tror han kan kolla upp dig med väldigt mycket om du jammar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag jammade in och fick steksyn följt av en muck. :-)

 

Igår backade jag rätt bra, €3k ner på 2/4, efff, sprang och spelade inte optimalt. Flera dumma faktorer påverkade mitt spel, jag ska gå in på huvudsaken till mitt svakande spel i denna post.

 

 

Jag har i ungefär 1 ½ års tid haft flertalet stakes tillsammans med andra pokerspelare/vänner och jag har nu bestämt mig för att sluta med samtliga stakes. Det har inte alls känts bra senaste tiden, reglerna har varit oklara och allt med siffror och liknande har varit en stor j*vla röra.

Här har jag mig själv att skylla rejält, jag har inte varit delaktig nog i grabbarnas siffror utan släppt det helt. Jag fattar inte varför jag har släppt det så här, jag älskar matematik och är väldigt pedant och nogrann. Fuck, det är så fel...

 

Under tiden som jag har stejkat folk så har det varit fyllt med olika ting;

- Stora dings

- Stora misärer

- Stölder

- Regelbrott

osv...

 

Mycket glädje överlag! :-)

 

Just nu så är vi i en diskussion ifall den andra parten ska fortsätta eller liknande. Ufff, mycket jobb..

 

 

Tillbaks till gårdagens tilt så hände det en tiltande grej... Jag sitter och spelar, är runt €3k ner och får action på ett HU bord, ser efter att jag har postat att det är en vän till mig, han hit n runnar mig för €50 och skrattar sedan åt mig i skypesamtalet vi sitter i, normalt va?

Jag sitter och är redan steamad över hur dagen faller ut och han vet att jag är back runt 800bb på NL400, varför i h*lvete gör man så mot en polare, känns inte riktigt ok, eller?

 

Nåja, nya tag ikväll! Nu när jag har sagt upp hästarna så kommer jag ha mer tid till mitt eget spel och även inte sitta så mycket i skypesamtalen, jag tror att prata och spela samtidigt tappar endel av edgen, ska bli kul att se om det påverkar mycket.

 

Ha det king!

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kompisproblem

 

 

ingen av dom du stejkade va?

 

 

har du stejkat folk eller missuppfattar jag? gäller att ha järnkoll på regler, bra kontrakt i början som man kan vända sig till utifall. med kontrakt på allting, alla siffror och alla bestämmelser så kan man låta bli att lägga alldeles för mkt fokus på stejksenn utan att det blir misär, förutsatt att det inte är någon som är oärlig.

 

jag vart stejkad av en som stejkade flertalet, han valde ut personer rätt omsorgsfullt, var stenhård i början, hade bra kontrakt och var tillgänglig när man behövde kontakt. stejken pågick i 2 år utan att han la ner någon energi på det utöver första månaden. så gjorde han med alla sina stejks och hade aldrig några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen av dom du stejkade va?

 

 

har du stejkat folk eller missuppfattar jag? gäller att ha järnkoll på regler, bra kontrakt i början som man kan vända sig till utifall. med kontrakt på allting, alla siffror och alla bestämmelser så kan man låta bli att lägga alldeles för mkt fokus på stejksenn utan att det blir misär, förutsatt att det inte är någon som är oärlig.

 

jag vart stejkad av en som stejkade flertalet, han valde ut personer rätt omsorgsfullt, var stenhård i början, hade bra kontrakt och var tillgänglig när man behövde kontakt. stejken pågick i 2 år utan att han la ner någon energi på det utöver första månaden. så gjorde han med alla sina stejks och hade aldrig några problem.

 

Vi har inte haft några megastora problem med stejksen, vi har råkat ut för en scam 1 gång endast (det var här på PF). Det var mer dags för min del att kasta in handduken, jag tyckte inte att det sköttes så bra.

 

Har hittat super-mega-good-runnen nu, jag har börjat få tillbaka en liten del av alla utlånade pengar, fick 2k sek av den som har tagit längst tid att betala samt ett löfte om 5k i augusti av en annan, hoppas gubbarna håller sina ord!

 

Ha det

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TiltMatz!

Sluta spring så bra hela tiden =)

 

Hehehe, du känner mig! Har vi en chans att ses i sommar, jag kommer upp till sthlm efter Vegas, runt den 14e~.

 

 

Wow din polare har mäkta sjuk humor :mrgreen:

 

Sickos gonna be sickos! =) Jag diggar honom iaf!

 

Jag har precis fått vegas bekräftat, så det bli även i år en vegas vistelse, ska bli sjukt kul!

 

Ikväll blir det en grind, jag har varit på studentskiva och duckit ett gäng öl så ni får inte bumhunta mig ikväll! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att boka flyg samt boende för Vegas resan om 2 veckor... Mycket intensivt jobb just nu.

 

Lite frågor till er;

 

1. Vart hittar jag billigast flyg med rimliga rutter och tider?

2. Vilket är bästa/billigaste alternativet att hyra bil?

 

Jag ska fixa ett dollar-köp nu i veckan, allt är så sjukt stressat just nu, ska bli skönt att få detta löst.

 

Jag kommer eventuellt att sälja lite procent i ett gäng turrar, totalinköp blir nånstans mellan 5-10k, lite lägre än förra året, ska försöka ha lite mer nöja denna gången. Hojta om det finns intresse, först till kvarn som gäller, säljer inte mer än 35%, swaps kan vara intressant.

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rolig dag igår också, dagen började med ett gäng koppar kaffe samt en långpromenad med Björn, vädret var kanon. Jag satte mig rätt sent igår och fick inte igång mer än 2 bord och sessionen blev precis under 2 timmar (114 minuter).

 

Så här blev grafen!

 

igr.png

 

Ha det bra, imorgon ska Vegas bokas!

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit off för Hultsfredsfestivalen sedan i torsdags och idag har jag grisbackat och haft ett megabråk med tjejen, allt började väl med bråket och föll sedan ut på mitt spel.

 

Har många händer som jag inte gillar mitt spel alls i, om det finns någon här på PF som vill diskutera och kika på mina händer så skulle jag uppskatta det något extremt!

 

Nu kan livet bara bli bättre

 

Ha det bra

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej hej, det va inte igår som jag skrev här...

 

Jag har blivit lite smått trött på poker och har försökt att hitta lite andra sysselsättningar utöver grinden. Förra torsdagen var jag hos min far och drack lite kaffe och småpratade, han hade fått ett gäng golv/takbrädor av ett företag då de var lite dåligt hyvlat på ett par av dem.

 

Så vi bestämde oss för att bygga ett förråd till lite mindre saker då hans garage är översvämmat av saker, som gräsklippare, trimmer osv.

 

Jag har tänkt mig att istället för pokerrelaterade saker så kommer det att vara lite mer av en "byggdagbok", samt en del kul saker som händer i livet!

 

Så här kommer lite bilder ifrån byggnadsdag #1;

img1461oo.jpg

 

img1463d.jpg

 

img1467vw.jpg

 

Så här långt hade vi kommit i söndags, jag började ta bilder på skapelsen först då. Grävning och gjutningen av pelare har jag inga bilder på, men det kvittar väl då det knappast är intressant. :-)

 

Vi har just i skrivandets stund avslutat en 3h session på bygget och det är mycket längre gånget än så här. Vi ska inte göra något mer förens på lördag så jag kommer att hinna med att posta de andra tre dagarnas arbete tills dess (förhoppningsvis).

 

 

Lite om poker och främst live, i Juli var det rätt mycket som hände, cliffs;

- Var i vegas 15 dagar, break even och en strålande resa

- Gjorde slut med min flickvän

- Var i Prag, grymt ställe, grymt mycket roligt folk, wpwp till min polare, Timothy, som vart 5a i iGame turren

 

Utöver det så har jag inte spelat mycket live, vi har tagit för vana att spela Superweekend turneringarna i gbg, mest som semester och nöje, men även av ekonomiska intressen. Vi har spelat 4 st, inköpet är 3,3k sek

 

Första gången: Bjoelle blir 4a för 25k-ish, Frallan 8a

Andra gången: Bjoelle blir 5a för 15k-ish

Tredje gången: Jag blir 3a för 33k, Andy vinner för 62k

Fjärde gången: Jag blir 5a för 16k, Hero 4a för 21k

 

Det vill inte riktigt lossna för oss, man vill ha en liten vinst någon gång, men OBV så klagar vi inte på resultaten. Vi springer nog lite över EV överlag!

 

 

Nu har jag fått skriva av mig lite, jag hoppas att jag orkar skriva lite mer imorgon igen.

 

Ha det king!

 

// Matz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...