Gå till innehåll

BR och lite annat


Kollikock

Recommended Posts

jag e vell ingen superstekare men jag backa 10k innan det vände och det var bra nära att jag gav upp, på den tiden tog jag skott på 0.1/0.2 på ultimatebet och lirade frirullar

 

Men alla snackar så mycket om stejk, min åsikt är om man ska satsa så ska man bygga egen rulle från början, det går om man har lite disciplin på sig själv???? :shock:

 

Lycka till!

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som skiljer så jävla mycket på nivåerna, då syftar jag mer på 10/20- till ex 25/50 eller 100/200.

 

Finns det inte lika dåliga spelare på dem nivåerna ibland. Självklart är spelarna bättre men det finns väl riktiga nötter där med.

 

Jag har en kompis som spelar 25/50 på prima, och har nu plussat så mycket att han lever på poker just nu. Han började spela i augusti förra året, och har sedan dess läst endast 1 bok- super system.(otroligt men sant).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som spelar 25/50 på prima, och har nu plussat så mycket att han lever på poker just nu. Han började spela i augusti förra året, och har sedan dess läst endast 1 bok- super system.(otroligt men sant).

 

Plussat så mycket att han lever på det? Man kan leva på poker på betydligt lägre nivå än 25/50$ så om man är en vinnande spelare på 25/50$ tror jag de flesta förstår att man tjänar en hel del pengar.

 

Som exempel vann jag 2k$ igår på 1/2$ vilket indikerar att man kan leva på poker på ännu lägre nivå än så.

 

Generellt tror jag för övrigt att de flesta som spelar på högre nivåer och är hyfsat nya(kanske lirat 1 år) har halvstruntat i br krav. Jag själv har inte spelat ett år ännu men skulle lätt kunna hoppa in där men när pengarna är så stora så skulle jag nog inte klara av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som spelar 25/50 på prima, och har nu plussat så mycket att han lever på poker just nu. Han började spela i augusti förra året, och har sedan dess läst endast 1 bok- super system.(otroligt men sant).

 

Plussat så mycket att han lever på det? Man kan leva på poker på betydligt lägre nivå än 25/50$ så om man är en vinnande spelare på 25/50$ tror jag de flesta förstår att man tjänar en hel del pengar.

 

Som exempel vann jag 2k$ igår på 1/2$ vilket indikerar att man kan leva på poker på ännu lägre nivå än så.

 

Generellt tror jag för övrigt att de flesta som spelar på högre nivåer och är hyfsat nya(kanske lirat 1 år) har halvstruntat i br krav. Jag själv har inte spelat ett år ännu men skulle lätt kunna hoppa in där men när pengarna är så stora så skulle jag nog inte klara av spelet.

 

word! dagens sanning.

 

som internetpokern ar just nu kan man leva gott pa 1/2 - 3/6 NL

 

Jag ar ingen high roller alls, men aven jag har byggt min BR fran grunden. Lagsta jag nagonsin lirat ar dock .25/.5 NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart fattar jag att det går att leva på 1/2-3/6 nivåerna.

Min kompis byggde en liten br på 1/2 NL, hoppade sen in - med endast 1000 dollar. Hade tur i början- då han fick bra kort- plussade runt 5000 dollar första dagen- på 25/50 prima. Sen vann han en stor pott på 17 000 dollar. Och fick en hyfsad br, spelade 1/2 igen- och växlade mellan 1/2 och 25/50.

 

Han hade dock tur i början, han kunde lika gärna ha torskat allt. Jag själv har som mål att kunna fixa 3/6 fixed- med 2 bord. Och där vill jag nog stanna om inte jag spelar 1/2 nl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart fattar jag att det går att leva på 1/2-3/6 nivåerna.

Min kompis byggde en liten br på 1/2 NL, hoppade sen in - med endast 1000 dollar. Hade tur i början- då han fick bra kort- plussade runt 5000 dollar första dagen- på 25/50 prima. Sen vann han en stor pott på 17 000 dollar. Och fick en hyfsad br, spelade 1/2 igen- och växlade mellan 1/2 och 25/50.

 

Han hade dock tur i början, han kunde lika gärna ha torskat allt. Jag själv har som mål att kunna fixa 3/6 fixed- med 2 bord. Och där vill jag nog stanna om inte jag spelar 1/2 nl.

 

precis, han hade tur. Nar du har san liten BR for de nivaerna ar det ju lotteri. Kan man lika garna ta ut sin BR och satta pa svart pa rouletten.

 

Jag sjalv gillar inte att ta skott pa hogre nivaer. ar som sagt en mkt loose aggressive player, men jag gillar att halla mig inom en trygg BR grans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar dock ditt spel swede. Har kollat lite när du kör---

Du verkar ha en bra read på folk. Ändå fast du spelar lite väl löst.

 

Han hade tur, men han är faktiskt riktigt bra. Men inte så att jag är värst impad av honom. Jag brukar kolla när han spelar 3-4 bord på 1/2 nl- han plussar sjukt mycket- just nu. Dock har han väl själv sagt att hhan bara hade tur, vinner man så mycket pengar har man ju en riktigt bra br för 1/2 iallfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...