Gå till innehåll

Mål för 2012


svamp187

Recommended Posts

Alla kanske är upptagna med att summera året, för egen del så lägger jag det bakom mig väldigt snabbt och ser framåt. Så lika bra att sätta mål för 2012 direkt.

 

-Flytta utomlands, prio ett.

-Grinda bekväma stakes och mer volym.

-Börja träna styrka ordentligt.

-Börja skriva kontinuerligt.

-Hitta någon "passion" att lägga mycket tid på.

-Laga mer mat.

 

Samma mål typ varje år, men trots att 2011 var riktigt vidrigt så känns det som att jag börjar närma mig mer och mer. 2012 är året!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spela mer liveturneringar 2012 än 2011.

 

Ha fortsatt stabilt live spel i och ett långsiktigt mål är att hamna topp 18 på CC Göteborg på lågrankingen så man kan spela rankingfinalen i december 2012, kan vara tufft mål.

 

Endast spelat live ett år och klarat mig hyfsat bra hitills. Behöver dock fila på spelet så man kan hamna topp tre och inte bara hamna ITM.

 

Bli bättre på CG live, slaskar rejält jämför när jag spelar turneringar.

En Live turnering minst utanför Sveriges gränser. Planering pågår redan :-)

 

Spela mindre Online

 

Tiltar alldeles för ofta, kan bero på att man blir uttråkad.

 

Fysisk form

 

Bli bättre i fysisk styrka och konditionmässigt, lär ha nytta av när man sitter live och spelar flera timmar.

 

Hitta ett lopp på en mindre sträcka och ha det som delmål istället för att satsa högt som halvmara som kanske blir ouppnåeligt. Räcker med en förkylning eller liten skada för att man ska tappa allt och hamna i gamla ovanor igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Ta körkort och köpa bil.

 

- Sälja bostadsrätten och köpa ett hus utanför stan. Sedan totalrenovera det med tilläggsisolering, nya fönster, nya ytskikt, ev spika altan, köpa badtunna, fixa vinkällare osv.

 

- Springa Stockholm Halvmarathon. I det målet ingår att gå ner några kilo och givetvis löpträna regelbundet.

 

- Hinna spela en del poker, trots att det kommer bli ett fullspäckat år. Spela bra, inte tilta, plussa. Kan inte sätta mer exakta mål då jag kommer behöva prioritera annat vissa perioder.

 

- Vinna PF:s Fantasy Premier League-liga och göra nåt kul för fantasyfiskarnas pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål för 2012

 

-träna hårt inför beachen.

-mer sociala aktiviteter, bli mer social öht.

-summerburst göteborg.

-försöka att ha orken att utvecklas inom pokern.

-mindre alkohol.

-utforska fler roliga substanser.

-trippa en gång i månaden och försöka få ut något av det.

-försöka komma på vad jag vill göra nu efter pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Lista ut vad jag vill göra med livet

-Vinna något som iaf ger ett hyfsat klirr i kassan

-En liveturre utomlands

-Uppleva bästa sommaren någonsin

-Flytta hemifrån...

-Se Newcastle United live på St James Park

-2.0 i ratio på BF3

-Dricka lika ofta, men mindre mängder. Dock tre veckor nyktert i januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta irriteras över brainfart-trender i samhället och människors allmänna inkompetens, vilket skall göras genom att släppa rädslan för det jag ändå inte kan förändra. Det är ju faktiskt bara den som stör, människorna gillar jag ju.

 

Fortsätta studera vettigt ett halvår till.

 

Mjeh, jag tjuvstartade i princip detta år genom att göra allt rätt i några veckor så typ: fortsätta ta hand om mig själv på detta sätt vad gäller kost och träning och det mesta annat. Och ja, även poker, den gick också bra i december.

-försöka att ha orken att utvecklas inom pokern.

 

-försöka komma på vad jag vill göra nu efter pokern.

Optimistiskt. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kör nolltolerans alltså?

Kanske likest då de är så fet linje du ska gå.... hoppas allt går väl !

Om inte annat så betalar det sig då du kommer in i de berömda akademikerhomegamet, legendariskt bra värde... En grinder har suttit i det spelet en gång, men när de kom på att han var en professionell så kunde han inte ens korsa gatan utan att få en stämningsansökan typ.

 

doktorer, advokater och professorer!... IMAGINE THAT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

# Lira minst en lite dyrare lajvturre, troligtvis CC-Sm och/eller några sidoevent.

# Utveckla mitt turregrindande på nätet

# Minst en turrecash online på över 10k

# Fortsätta med mitt motionerande som jag påbörjade (och avslutade :-( ) under sommaren 2011

# Öka, alternativt lägga ner, mitt engagemang på pf

# Bilsemester i norra Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kör nolltolerans alltså?

 

Jo jag känner mig ganska klar med poker tbh. Visst finns det fortfarande pengar kvar att hämta och sista halvåret har varit rätt bra, men både ork och motivation tryter. Inte värt det livs-evmässigt för mig att hålla på med något som är så ångestladdat varje gång det ska spelas. Har ingen gambling i mig helt enkelt :) Har ju sin charm att sluta på absoluta toppen också! Det kan nog bli lite sommarjobbsspel dock, kanske har lite sug kommit tillbaka då. Svårt att se hur det skulle vara sämre än ett randomkneg iallafall :)

 

Klappa en känguru och vinna wsop main.

 

Lagom med något enklare och något lite svårare, håller på dig inho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...