Gå till innehåll

Första skivan för egna pengar


hubbahubba

Recommended Posts

Vid förra årets jullunch diskuterade jag "första skivan för egna pengar" med mina arbetskamrater. Drömmande nämndes Sweets Fanny adams, CCR och för egen del We're only in it for the drugs med Ebba Grön.

 

Den musikintresserade 80-talisten släppte bomben "Jag har aldrig köpt en skiva".

 

Vad har dagens ungdom för liknade referens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

californication tror jag.

 

men första skivan jag ägde fick jag nån jul i mitten på 90-talet och det var sikta mot stjärnorna vol 2 med guld som paradise city och i love it loud på. alltid närt ett stort hat mot elvis efter det också. har fortfarande inte lyckats lista ut hur någon kan tycka att något han har gjort är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Judas Priest - Defenders of the Faith var den första för egna pengar, men jag hade innan dess pryat i en hemelektronikaffär som också sålde skivor och fick ta en skiva som "lön"; David Bowie - Let's Dance (musikvideon rullade ständigt på MTV på TV-apparaterna de sålde).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rust in piece - Megadeth

Det var vintern 91 och jag hade precis fyllt 12. Jag var sinnessjukt nervös när jag skulle betala för skivan då en polare hade lurat i mig i kön att det var 15års gräns för att köpa hårdrocksskivor. Att man såg ut som en 10åring gjorde det hela inte bättre, med en darrande hand och ett försök till att låta manlig sade jag "har redan So Far, So Good... So What!, hoppas denna är lika bra" samtidigt som jag lägger upp skivan på disken. Varpå kassören säger "va?" och jag blir genast nervös och tror att jag är busted. Jag repeterar det jag tidigare sade, med en osäker stämma. Varpå han säger "ahhh jo du kommer nog bli rejält nöjd....... blablabla" följt med "149kr och var det bra så?". När jag fått kvittot och växeln i handen halvspringer jag ut ur butiken varpå polaren börjar asflabba och förklarar att han blåst mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte singeln mmmbop med the Hanson Brothers någon gång på 90-talet. Är ganska säker på att det var mitt första och sämsta skivköp. Kan även ha varit Dire Straits debutalbum som köptes först, vilket i så fall gör mitt första köp något bättre.

 

 

 

:mrgreen: :mrgreen: Oroväckande.

 

Talk of the town- free like an eagle här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...