Gå till innehåll

Moe och pwnarn skriver i grupp


POkaa

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fold imo. Men varför betar du halvpott?

 

Fold? Vad är du rädd för? QJ? JJ+ lär han väl inte limpsyna preflopp vs 4 spelare? Tveksam till limp syn med Aq heller men den kan ju vara möjlig. Sedan är ju frågan om han verkligen inte hade velat få ut mer värde mtp att det är en gata kvar om han hade kåken, typ mindre raise eller ännu en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr1080.65)

MP (kr1517.84)

Hero (Button) (kr552.64)

SB (kr419.13)

BB (kr925.09)

 

Preflop: Hero is Button with A:heart:, A:club:

1 fold, MP bets kr12, Hero raises to kr40, 2 folds, MP calls kr40

 

Flop: (kr83) 5:club:, 9:club:, 10:club: (2 players)

MP checks, Hero bets kr62.25, MP raises to kr166, Hero calls kr166

 

Turn: (kr415) 10:heart: (2 players)

MP checks, Hero checks

 

River: (kr415) 9:spade: (2 players)

MP bets kr311.25, Hero calls kr311.25

 

Total pot: kr1037.50 | Rake: kr15

 

Results:

Hero had A:heart:, A:club: (two pair, Aces and tens).

MP had K:diamond:, 3:diamond: (two pair, tens and nines).

Outcome: Hero won kr1022.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr1080.65)

MP (kr1517.84)

Hero (Button) (kr552.64)

SB (kr419.13)

BB (kr925.09)

 

Preflop: Hero is Button with A:heart:, A:club:

1 fold, MP bets kr12, Hero raises to kr40, 2 folds, MP calls kr40

 

Flop: (kr83) 5:club:, 9:club:, 10:club: (2 players)

MP checks, Hero bets kr62.25, MP raises to kr166, Hero calls kr166

 

Turn: (kr415) 10:heart: (2 players)

MP checks, Hero checks

 

River: (kr415) 9:spade: (2 players)

MP bets kr311.25, Hero calls kr311.25

 

Total pot: kr1037.50 | Rake: kr15

 

Results:

Hero had A:heart:, A:club: (two pair, Aces and tens).

MP had K:diamond:, 3:diamond: (two pair, tens and nines).

Outcome: Hero won kr1022.50

 

Svårspelat ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari:

cg @ svs 55k

turrar @ svs 1k dolls ungefär

annat skoj @ wherever BACK, vet inte hur mkt dock=)

 

 

hejec.png Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

Håller atm att cleara en riktig seg bonus, gulat lite småinsättningar flera gånger men nu verkar det äntligen som jag kommer klara det. 5% kvar som ska tas idag!! blir en grindhelg där minst 10k händer ska tryckas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framme i Spanien nu. Uppe i de katalanska bergen och chillar. Tänkte ta tåget in till Barcelona nu och kolla på en lägenhet och avnjuta en sushibuffé på mitt älskade kaitensushi=)

 

Att dra igång med spelet på riktigt är inte aktuellt förren vi fått lägenhet och fixat grindhörna, men blir väl några timmars småspelade när man har tid över..

 

Inte helt med frukost över trädtopparna:

 

dsc0895n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tyvärr har pokern gått kallt sen jag kom till spanien. Har inte haft en +session:cry:. Är väl 15-20bi från ath. Avslutade just en 5h session där jag "bara" backade 3 inköp så ett steg framåt i guess. Variansen är rolig.

 

Förutom pokern är det riktigt fint, cyklar i bergen och spelar tennis på dagarna. Lagar god mat och umgås med tjejen. Kanonväder med +22 idag=) Var och kollade på en lägenhet som vi skrev på för 4 månader. Riktigt fint. Inflyttning 24e. Nu blir det laga käk och se klart Real-matchen. GL alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern fortsätter gå segt. Hade första +dagen sen jag kom hit, på 800 i förrgår. Backade typ tillbaka det igår. På fredag får vi läggan så planen är att fixa en grindhörna, tanka serier och få in volym. Svårt att motivera sig dock när det finns så mycket annat att göra. Äh, bara att få in volym så ska jag nog vända den här negativa trenden. Spelet känns helt okej faktiskt.

 

I övrigt händer det inte speciellt mycket. Försöker nöta tennis och har nog blivit en hel del bättre, tur att tjejen nästan är "tennisproffs" och hennes familj tennisfreaks så har bra tränare där=) Kliver nog på en språkkurs snart också. Tänkte studera spanska men även katalanska. Får se hur ambitiös man är. Haha.

 

Återkommer när jag väl börjat grinda och har lite händer att posta. Kanske dags för Pwnarn att uppdatera? Fortfarande din DB :-) Tog en bild på ungefär hur det ser ut där jag befinner mig nu:

 

dsc09262i.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har pokern gått kallt sen jag kom till spanien. Har inte haft en +session:cry:. Är väl 15-20bi från ath. Avslutade just en 5h session där jag "bara" backade 3 inköp så ett steg framåt i guess. Variansen är rolig.

 

Förutom pokern är det riktigt fint, cyklar i bergen och spelar tennis på dagarna. Lagar god mat och umgås med tjejen. Kanonväder med +22 idag=) Var och kollade på en lägenhet som vi skrev på för 4 månader. Riktigt fint. Inflyttning 24e. Nu blir det laga käk och se klart Real-matchen. GL alla!

 

Fan vad nice det låter!

 

Barcelona är min absoluta favoritstad, där finns allt. Har haft funderingar på att flytta ner ett par månader och bara spela poker och glida. Du får gärna skriva mer ingående hur allt funkar med att hyra boende osv!

 

Kommer definitivt att följa denna! Lycka till med allting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad nice det låter!

 

Barcelona är min absoluta favoritstad, där finns allt. Har haft funderingar på att flytta ner ett par månader och bara spela poker och glida. Du får gärna skriva mer ingående hur allt funkar med att hyra boende osv!

 

Kommer definitivt att följa denna! Lycka till med allting!

 

Det var så jag tänkte första gången och har haft det riktigt jäkla bra sen dess. Enklast att hitta boende är att hyra tillsammans med andra. Tex dela en 3a eller 4a. Finns massor med folk som söker/hyr ut på backpacking.se eller barcelonasvenskar.se. Ska man hyra av agency kan det bli lite svårare. Typ enalquiler.com. Man måste oftast skriva ett 1års-kontrakt och det blir betydligt dyrare. Det finns sidor som hyr ut månadsvis, typ Shbarcelona.com. Tips är att söka/starta en tråd på backpacking så kommer du få all hjälp du behöver:) Har du mer frågor kan du skicka PM. GL du med!

 

Blev 2029 händer och +161 idag. Mest standardsituationer där jag tyvärr inte var på rätt sida. Men + och det är jag glad för. Har regnat en del nu på kvällskvisten vilket gav mig lite tid att grinda. Imorgon blir det in till Barcelona tidigt, tänkte eventuellt kosta på mig en liten dagsfylla, sushi buffé och en bio som avslutning. Kanske sticker iväg på nån bar och kikar på barca senare på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sjuk match nyss. Real fick avsluta matchen med 9 spelare och Mourinho och fystränaren fick även lämna. 1-1 och det är spänning i la liga igen. Sitter och inväntar presskonferensen vilket kan bli rätt underhållande :-)

 

Blev även lite poker idag, 1098 händer som resulterade i +7bi vilket känns fint. 2 dagar tills vi får lägenheten och man kan börja grinda på riktigt. På fredag blir det även en sväng till IKEA så ska passa o käka lite svensk mat. Imorgon upp tidigt och in till Barcelona igen. Presskonferens nu.. GL alla.

 

Edit: lol Real vägrar komma till pressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står i vidrigt lång kö på ikea just nu, blev en del grejer. Skriver från tjejens iphone. Varit och skrivit under för lägenheten. Bilder kommer! En flipp om det blir grind eller fest ikväll.. Spelade lite igår och hittade typ 400 svenska. Blir fint med ett ordentligt ställe att spela på. Betala nu sen köpa comida de suecia. GL till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen inflyttad och börjar få ordning på allting här. Riktigt fint. Skönt med en bra plats att grinda på framförallt. Har inte spelat speciellt mycket eller bra på en månad. Från och med idag den 26e blir det 2k händer/dag förutom tisdagar. Mao ungefär 4h/dag. Jag kommer enbart spela på svs. Blir inte att redovisa resultatet varje dag. Ska försöka att inte kolla utan fokusera på att spela mitt A-game istället.

 

Måste komma igång med träningen och få in lite volym på den fronten. Blir att kombinera springa på stranden och cykla VARJE dag. Efter ett tag köpa gymkort på strandklubben. Pwarnarn-fisken kommer och hälsar på den 10e så det blir ev+ för pokervolymen.

 

Ut och springa nu sen spela. GL till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du är polare med Pwnarn och att han uppenbarligen godkänner att du skriver i den tråd han startat. Jag tycker dock bara det är konstigt att du inte kunde fixat en egen tråd, det är knappast så att det kostar något att göra det.

 

Säg det i alla andra aktiva dagböcker där det skrivs i grupp, så kan vi ju ha fem miljoner trådar sen!!!!!! Det blir BRAAAAAAAAAAAA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...