Gå till innehåll

stejk @ svs


Drekari

Recommended Posts

Tjenis!

Vi är 2 stycken spelare som blir stejkade utav Forions här på PF och har bestämt oss för att göra en DB här för att kunna tjöta och komma i kontakt med lite andra regs och även kunna gråta ut lite :mrgreen:

 

 

Lite om mig själv!

Lite snabbt om mig själv, är 18 bast och studerar på ett IT-inriktat gymnasium. Bor ute på västkusten på en liten ö och har tyvär gjort det i hela mitt liv. Planen är väl att flytta till göteborg när tiden tillåter.

 

Har lirat poker sen detta kontot skapades, dvs 2009 med breaks här och där. Det är nu på den senaste tiden när jag fick stejk som jag har börjat lira CG, innan dess hade jag bara lirat cirka 10k händer och en jävla massa sngs/MTTs

 

Vad kör jag för nivå?

Just nu kör jag 1/2 på svs men ska strax hoppa upp till 2/4 hade jag tänkt.

 

Vad kan ni läsa här?

Här kan ni läsa allt hur det går för mig och SomeAstupid och lite allmänt vad vi gör på dagarna och vad vi har för oss.

 

Ska ta och lira lite Dota2 innan jag kör igång en session, SomeAstupid kommer nog in lite senare och presenterar sig själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhopp!

Jag är då den andra stejkade spelaren som tänkte hålla lite i trådarna i dagboken och posta flertalet händer.

 

Lite om mig: 19år, bor i sthlm och tog studenten i våras. Jobbar som vårdbiträde inom äldreomsorgen men får en hel del tid över till pokerspelandet. Tycker om att spela långa sessions och spring i benen förekommer inte hos mig. Har hoppat runt de senaste året på flertalet sidor där sätta in, spela bort eller sätta in, ta ut har förekommit. Har tagit bort samtliga sidor utom svs. Spelat mest nl10-25.

 

Nivå?

Började spela för två veckor sedan på 1/2 men efter 84h spelande och många fina runs+ lite god coaching är rullen redo för spel på 5/10. Spelar förövrigt med 100bb som standard.

 

Spelat endast en timme idag på 2.5/5 med ett fint 1.7k plus men kände att koncentrationen svek. Ska ut ikväll och blir till att börja läsa box21 av Roslund & Hellström tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på 5/10 för första gången igår med ett resultat som jag inte är så nöjd över ( - 4bi över 1k händer.)men tyckte att jag spelade relativt bra i de flesta situationer. Vid 02.30 blev jag avbruten av ett strömavbrott som höll i sig i 12 timmar.

 

Efter att ha klättrat från 0.5/1 - 5/10 på bara några veckor skulle jag vilja påstå att 5/10 är det största hoppet. Tycker att de andra nivåerna har varit rätt lika då de flesta inte anpassar sig efter hur bordet ser ut. Blir nya tag ikväll på 5/10 förhoppningsvis men lite arbete innan dess. Kanske lägger upp några händer från gårdagens spel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på 5/10 för första gången igår med ett resultat som jag inte är så nöjd över ( - 4bi över 1k händer.)men tyckte att jag spelade relativt bra i de flesta situationer. Vid 02.30 blev jag avbruten av ett strömavbrott som höll i sig i 12 timmar.

 

Efter att ha klättrat från 0.5/1 - 5/10 på bara några veckor skulle jag vilja påstå att 5/10 är det största hoppet. Tycker att de andra nivåerna har varit rätt lika då de flesta inte anpassar sig efter hur bordet ser ut. Blir nya tag ikväll på 5/10 förhoppningsvis men lite arbete innan dess. Kanske lägger upp några händer från gårdagens spel också.

 

Posta gärna lite händer så får vi se hur det ser ut på 5/10 :D

 

Förövrigt så backade jag cirkus 2k igår totalt, sprang riktigt jävla kallt vid natten mot alla fiskar, AK mot A2 pre 600kr pott osv. Men spelade i en timma nu ungefär och jobbade ihop lite från gårdagens förlust med typ 600kr vilket känns gött. Nu ska man iväg och unna sig lite och se på bio, paranormal activity 3.. Får hoppas att det inte är en skitfilm som jag är rädd att det är ://

 

blir mer lir när jag kommer hem, tjing!

(Kommer även en graph senare hur december har gått)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha klättrat från 0.5/1 - 5/10 på bara några veckor skulle jag vilja påstå att 5/10 är det största hoppet. Tycker att de andra nivåerna har varit rätt lika då de flesta inte anpassar sig efter hur bordet ser ut. Blir nya tag ikväll på 5/10 förhoppningsvis men lite arbete innan dess. Kanske lägger upp några händer från gårdagens spel också.

 

Det är fint jobbat att ha blivit så trygg i spelet och krossat de nivåerna på det sättet som du gjort. Jag såg det mesta av ditt spel och tycker fortfarande att du kommer rätt in i de flesta potterna. Hoppas det lossnar ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta gärna lite händer så får vi se hur det ser ut på 5/10 :D

 

Förövrigt så backade jag cirkus 2k igår totalt, sprang riktigt jävla kallt vid natten mot alla fiskar, AK mot A2 pre 600kr pott osv. Men spelade i en timma nu ungefär och jobbade ihop lite från gårdagens förlust med typ 600kr vilket känns gött. Nu ska man iväg och unna sig lite och se på bio, paranormal activity 3.. Får hoppas att det inte är en skitfilm som jag är rädd att det är ://

 

blir mer lir när jag kommer hem, tjing!

(Kommer även en graph senare hur december har gått)

 

2/4 here we come?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go kväll!

Spelat min andra session på 5/10 och den varade i fyra timmar. Gick segt i början, tyckte jag spelade händerna bra men åkte på lite tråkiga saker som ett set vs set och det vart några allin pre som inte gick min väg. Sedan vände allt vilket var härligt. Slutade kvällen på 5bi upp. Tänkte posta två händer där jag antar att flera hade spelat annorlunda, vilket kanske kan skapa en diskussion. Det är första gånger jag analyserar en hand på det här viset så kan hända att det blir lite tunt. Har lagt upp en hand innan på ett annat forum, då vart jag totalsågad pga mitt spel. Har inte gjort om samma spel som i den handen sen dess så ni är välkomna att säga vad ni vill.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,674)

($600)

UTG ($1,709)

UTG+1 ($600)

CO ($2,062)

 

Hero posts (SB) $5

UTG+1 posts $10

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:heart:

 

fold, UTG+1 checks, CO raises to $45, Hero raises to $155, fold, fold, CO calls $110

 

FLOP ($330) 2:diamond: A:heart: 4:club:

 

Hero bets $150, CO raises to $377, Hero raises to $1,519 (AI), CO folds

 

Hero shows Q:diamond: K:heart:

 

Hero wins $1,070

 

---------------------

Första gången jag postar en hand, det man inte ser (?) är att utg+1 betalade en bb. Då btn raisar (reg med stats; 32/28) (fold3bet 50% 22händer) antar jag att hans range är väldigt stor. Dels en lös spelare samt att det finns en död bigblind i potten. Väljer då att 3betta, har två blockers.

Floppen är torr och cbettar i normalseize för mig ca 50% av potten.

Då han väljer att "minraisa" min cbet blir det till att klicka på mera tid.

Om han skulle sitta på Ax finns det ingen mening att minraisa på den torra floppen. Jag kommer folda allt utan ett ess och calla/shova med ett ess?

Väljer då att sätta in pengarna i potten och reppa ett ess. Lyckligtvis fungerade det denna gång. Haft en tanke att han möjlighen lägger ut en trap? Att han kanske tänker ett steg lägre än mig och vill att jag ska shova med skräp, kanske händer på högre nivåer? Tankar?

 

Nackdelen är att vi är väldigt djupa, ca 170bb vilket kanske gör situationen mer extrem. Om jag skulle sitta på t.ex. AK skulle jag callat hans "minraise" och låtit honom få en chans att bluffa turn också, så mitt spel är egentligen inte sammanhängade? Efter att ha kollat igenom handen flera gånger tycker jag inte mitt spel är lika vackert längre :/ Riskerar för mycket och väljer en linje där jag bluffar hans bluff endast.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,151)

Hero ($1,052)

UTG ($915)

UTG+1 ($2,783)

CO ($453)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 2:diamond: 2:spade:

 

UTG calls $10, UTG+1 raises to $40, fold, fold, Hero calls $30, UTG calls $30

 

FLOP ($125) T:heart: 6:spade: K:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks

 

TURN ($125) T:heart: 6:spade: K:diamond: 2:heart:

 

Hero bets $100, UTG folds, UTG+1 calls $100

 

RIVER ($325) T:heart: 6:spade: K:diamond: 2:heart: K:heart:

 

Hero checks, UTG+1 bets $250, Hero raises to $912 (AI), UTG+1 calls $662

 

Hero shows 2:diamond: 2:spade:

 

Hero wins $2,134

 

Att calla med 22 sb/bb är något som gjort hela tiden, verkar som många har olika tankar om den saken. Bettar i alla fall turn och hoppas på att någon callar med färgdrag/par. Egentligen så ligger bara CO's range på färgdrag/mellanpar då han valde att inte cbetta en relativt torr flopp vs två personer. CO verkar också vara en reg på nivån. Då kungen kommer river tycker jag att en check satt fint. Han kommer troligtvis betta en flush och möjligen calla en shove. Ser egentligen att han bara sitter på ett färgdrag t.ex. A10h eller liknande. PFR ligger på 16%.

 

Ber om ursäkt om allt är rörigt. Kommer bli bättre allt eftersom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go kväll!

Spelat min andra session på 5/10 och den varade i fyra timmar. Gick segt i början, tyckte jag spelade händerna bra men åkte på lite tråkiga saker som ett set vs set och det vart några allin pre som inte gick min väg. Sedan vände allt vilket var härligt. Slutade kvällen på 5bi upp. Tänkte posta två händer där jag antar att flera hade spelat annorlunda, vilket kanske kan skapa en diskussion. Det är första gånger jag analyserar en hand på det här viset så kan hända att det blir lite tunt. Har lagt upp en hand innan på ett annat forum, då vart jag totalsågad pga mitt spel. Har inte gjort om samma spel som i den handen sen dess så ni är välkomna att säga vad ni vill.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,674)

($600)

UTG ($1,709)

UTG+1 ($600)

CO ($2,062)

 

Hero posts (SB) $5

UTG+1 posts $10

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:heart:

 

fold, UTG+1 checks, CO raises to $45, Hero raises to $155, fold, fold, CO calls $110

 

FLOP ($330) 2:diamond: A:heart: 4:club:

 

Hero bets $150, CO raises to $377, Hero raises to $1,519 (AI), CO folds

 

Hero shows Q:diamond: K:heart:

 

Hero wins $1,070

 

---------------------

Första gången jag postar en hand, det man inte ser (?) är att utg+1 betalade en bb. Då btn raisar (reg med stats; 32/28) (fold3bet 50% 22händer) antar jag att hans range är väldigt stor. Dels en lös spelare samt att det finns en död bigblind i potten. Väljer då att 3betta, har två blockers.

Floppen är torr och cbettar i normalseize för mig ca 50% av potten.

Då han väljer att "minraisa" min cbet blir det till att klicka på mera tid.

Om han skulle sitta på Ax finns det ingen mening att minraisa på den torra floppen. Jag kommer folda allt utan ett ess och calla/shova med ett ess?

Väljer då att sätta in pengarna i potten och reppa ett ess. Lyckligtvis fungerade det denna gång. Haft en tanke att han möjlighen lägger ut en trap? Att han kanske tänker ett steg lägre än mig och vill att jag ska shova med skräp, kanske händer på högre nivåer? Tankar?

 

Nackdelen är att vi är väldigt djupa, ca 170bb vilket kanske gör situationen mer extrem. Om jag skulle sitta på t.ex. AK skulle jag callat hans "minraise" och låtit honom få en chans att bluffa turn också, så mitt spel är egentligen inte sammanhängade? Efter att ha kollat igenom handen flera gånger tycker jag inte mitt spel är lika vackert längre :/ Riskerar för mycket och väljer en linje där jag bluffar hans bluff endast.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

BB ($2,151)

Hero ($1,052)

UTG ($915)

UTG+1 ($2,783)

CO ($453)

 

BB posts (SB) $5

 

Dealt to Hero 2:diamond: 2:spade:

 

UTG calls $10, UTG+1 raises to $40, fold, fold, Hero calls $30, UTG calls $30

 

FLOP ($125) T:heart: 6:spade: K:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks

 

TURN ($125) T:heart: 6:spade: K:diamond: 2:heart:

 

Hero bets $100, UTG folds, UTG+1 calls $100

 

RIVER ($325) T:heart: 6:spade: K:diamond: 2:heart: K:heart:

 

Hero checks, UTG+1 bets $250, Hero raises to $912 (AI), UTG+1 calls $662

 

Hero shows 2:diamond: 2:spade:

 

Hero wins $2,134

 

Att calla med 22 sb/bb är något som gjort hela tiden, verkar som många har olika tankar om den saken. Bettar i alla fall turn och hoppas på att någon callar med färgdrag/par. Egentligen så ligger bara CO's range på färgdrag/mellanpar då han valde att inte cbetta en relativt torr flopp vs två personer. CO verkar också vara en reg på nivån. Då kungen kommer river tycker jag att en check satt fint. Han kommer troligtvis betta en flush och möjligen calla en shove. Ser egentligen att han bara sitter på ett färgdrag t.ex. A10h eller liknande. PFR ligger på 16%.

 

Ber om ursäkt om allt är rörigt. Kommer bli bättre allt eftersom.

 

Hehe, gött att det gick bra iaf tillslut.

Angående hand nummer 1 så hade jag inte gått den linjen särskilt inte på min nivå, vet inte hur det är där uppe men jag skulle kunna spela så om man har någon/några outs ifall man skulle bli synad. Men annars vet jag inte riktigt om jag gillar det :/

 

Hand nummer 2 tycker jag du spelade bra, hade spelat liknande om inte bettat ut river också men det visade sig vara en bra check! :D

 

 

Själv så har jag fått in lite händer, här är lite resultat på 1/2 100bb dom 3 senaste dagarna.

December 27: 2631 2540 händer

December 26: -1271 1671 händer.

December 25: 1487 1977 händer.

 

Så det har gått rätt så bra så ska förmodligen hoppa upp i nivå lite senare ikväll till 2/4. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje dagen på 5/10 är avklarad och är glad över att ligga på gröna siffror. Misslyckades med två bluffar och fick en relativt tung start. Lyckades jobba igen hundralapparna och satte några fina potter på slutet.

 

Tänkte också rapportera lite resultat såhär långt.

24/12 9310 kr nivå 2.5/5 4616 händer.

25/12 2579 kr nivå 2.5/5 - 5/10 1700 händer.

26/12 5338 kr nivå 5/10 2362 händer.

27/12 477 kr nivå 5/10 1238 händer.

 

Behöver ställa väckarklockan på 05:45, ska försöka få mig några timmars sömn och förhoppningsvis utforska 5/10 mer imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen trÅkig dagbok att hitta när man ligger och slösurfar vid poolen i Thailand :) ang kq handen, gillar inte. Du riskerar mycket för att vinna lite, och när han träffat är du död. Dessutom kan du inte reppa något eftersom du antagligen inte degar en enda värdehand där. Mot vissa skulle jag kunna syna ner där istället. Bra jobbat båda två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen trÅkig dagbok att hitta när man ligger och slösurfar vid poolen i Thailand :) ang kq handen, gillar inte. Du riskerar mycket för att vinna lite, och när han träffat är du död. Dessutom kan du inte reppa något eftersom du antagligen inte degar en enda värdehand där. Mot vissa skulle jag kunna syna ner där istället. Bra jobbat båda två!

 

Roligt att du har hittat hit!

När jag spelade handen tyckte jag det var ett smart drag, när jag postade handen tyckte jag fortfarande handen var OK. När jag sedan läste igenom texten en gång till så insåg jag att riskerna är för stora. Du har rätt i det du säger. Då vi är så pass djupa och det ända jag slår är hans fold. Blir till att tänka ett steg längre nästa gång jag hamnar i liknande situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj. Vändorna till 5/10 fortsätter och fick in runt 6timmar idag. Vart en tung start och låg nere hela 8bi (100bb) vilket kändes rätt tungt. Hade i tankarna att gå ner till 2.5/5 igen men allt vände i samma sekund som det gick sämst. Slutade tillslut på gröna siffror efter lite enklare händer och tyckte att det var lika bra att avsluta grönt. Förhoppningsvis får jag in lika mycket volym imorgon och några intressanta händer som är värda att diskutera. gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj. Vändorna till 5/10 fortsätter och fick in runt 6timmar idag. Vart en tung start och låg nere hela 8bi (100bb) vilket kändes rätt tungt. Hade i tankarna att gå ner till 2.5/5 igen men allt vände i samma sekund som det gick sämst. Slutade tillslut på gröna siffror efter lite enklare händer och tyckte att det var lika bra att avsluta grönt. Förhoppningsvis får jag in lika mycket volym imorgon och några intressanta händer som är värda att diskutera. gn

 

Du hittar alltid dom gröna siffrorna tillslut :D

 

Själv fick man lira i typ 1h på 2/4 innan det var dags att hoppa ner igen så kul hade jag det. Så nu sitter jag på 1/2 igen och försöker slita ihop mina förluster på 2/4. Igår började det skapligt bra, + cirka 800-1000 vilket jag får vara nöjd med. Spelade även live i göteborg och kom 2a och plussade typ 1300. Idag ska jag iväg lite på kvällen och lira lite lite homegames med polarna och softa, kommer hem runt 12 spåret skulle jag tro och kör en nattsesse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft min största minus dag sen jag började spela. Sorterade de största händerna (röda och gröna) i hm och räknade ut att de 15 största potterna (85bb+) så fanns det en grön hand (100bb) resten var rött. Spelade 2366 händer och slutade på 13bi ner. Känns självklart surt att förlora men kollade igenom HM och tyckte ändå att de flesta händer höll en OK linje. Självklart var det någon som kanske inte var perfekt men tyckte ändå jag hade humöret uppe hela tiden.

Blir till att kolla igenom allt senare med forions och se vad jag kunde göra annorlunda. Har numera 32bi på 2.5/5 och kommer starta där imorgon. Är ändå relativt nöjd med månaden då jag ligger 11k upp och lärt mig väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sen något uppdaterades här inne så tänkte slänga in lite vad som hänt och kommer ske framöver. Själv så tog jag en liten paus, vart väldigt mycket spel innan jul vilket var väldigt givande men förlorade lite av spellusten efter en tråkig lång session. Varit en hel del jobb sen dess men tänkte börja grinda på rullen igen. Kör för tillfället på 2/4 och har ca 20 BI att hämta upp på den nivån för att köra 5/10 igen. Har planerat att gå igenom en session med en coach då jag valt ut vissa komplicerade händer och sedan diskutera allt över skype. Ser fram emot det och hoppas att spelet utvecklas ett snäpp till. Blev ca 1.8k upp för dagen efter cirkus 3h spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in 2700 händer idag på 2.5/5 och hittat ett + på 4.2k vilket är gött. Behöver ca 6bi till på nivån för att köra 5/ igen. Ska bli roligt och ser fram emot spelet där. Körde en hand där jag känner mig lite lost över riverbeslutet.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($1,347)

Hero ($655)

UTG ($1,010)

UTG+1 ($2,350)

CO ($992)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero T:heart: T:club:

 

UTG raises to $15, fold, fold, fold, Hero calls $10

 

FLOP ($32.50) 6:spade: J:spade: 7:diamond:

 

Hero checks, UTG bets $24, Hero calls $24

 

TURN ($80.50) 6:spade: J:spade: 7:diamond: T:spade:

 

Hero checks, UTG bets $60, Hero calls $60

 

RIVER ($200) 6:spade: J:spade: 7:diamond: T:spade: J:heart:

 

Hero checks, UTG checks

 

Hero shows T:heart: T:club:

 

Hero wins $195

 

reg med 25/20

 

Tycker själv att pre, flop och turn är standard. Checkade river och hoppades han skulle betta med Jx, överpar och flushes. Funderar på om en donkbet på river inte vore mest värde då han kan checka bakom med Jx och överpar? Allt kanske är standard men blev lite besviken att inte få värde på river med nöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...