Gå till innehåll

Allt om butiken GolfHQ


Gujot

Recommended Posts

Japp som sagt. Mitt gick på 859:- för set och frakt. Så att ge mer än så är ju bara dumt.

 

Var det där på tradera med fri frakt? Är det det så är det värt att bjuda ca 860 spänn, annars bra mycket mindre. Vikten blir ju som sagt 6 kilo och det lär kosta lite i frakt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer en recension så fort de dimper ner här... Har som sagt ett gäng gamla från MAAB, har dessutom skickat efter lite provmarker från MAAB, så kommer att komma en stor koll på gammalt/nytt/engelskt! :)

 

Låter bra att de skickat Dallas! De skickade alltså ingen bekräftelse när de skickade iväg sakerna? Dvs, kan komma en avi i postlådan före ett mail i mailboxen? Det gör ju väntan dubbelt outhärdlig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra att de skickat Dallas! De skickade alltså ingen bekräftelse när de skickade iväg sakerna? Dvs, kan komma en avi i postlådan före ett mail i mailboxen? Det gör ju väntan dubbelt outhärdlig! :D

 

Precis så :D

Skickade ju själv ett mail till dem för att få klart för mig hur det låg till. Fick bekräftat att de både mottagit ordern (söndag) och dagen efter skickat markerna. Håller tummarna för att de dyker upp imorrn :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var det fredag, och tro det eller ej, men markerna är här :D

Beställde i söndags, de skickade från england i måndag och idag kunde jag alltså hämta ut dem på posten. Har som jag lovade tagit lite bilder, de är ganska stora dock... Bilderna är i 1280*960, så jag slängde upp dem på en server lägger in en länk här, intresserade får själva kolla runt bland bilderna. Blir lite osmidigt att ladda 8.5 meg i en tråd om man har samma pissuppkoppling som mig :P

 

Kommenterar bilderna här dock... Här är länken

 

http://www.student.itn.liu.se/~danli146/marker/

 

Lägg märke till att pokerforum ligger i bakgrunden och att min favoritbot QoS får en hel del kameratid :P

 

Bilderna 1-5 är på väskans utsida och insida. Kan nämna att markerna kom packade i plast i pack om 25. Den gröna filten i väskan "dammar" lite, men det försvinner nog när man använt markerna/lådan ett tag.

 

Bild 6 är på korten och tärningarna i mitten, dealerknapparna har jag själv lagt dit (de låg separat utanför väskan).

 

Nästa 6 bilderna lite mer close-ups på markerna... kaffefläcken på bild 7 är autentisk :P

 

Bild 14 tog jag för att visa att alla marker inte är perfekta. Till vänster nedanför femman syns en vit fläck, den står ut lite från marken så att säga, gjutskägg eller vad man kallar det... Högst upp syns också lite missfärgning. Denna fick jag dock leta efter, det är fel på långt ifrån alla marker, och dessa är så små att jag kan se mellan fingrarna med dem (detta är trots allt en extrem close-up).

 

Bild 15 tog jag mest för att en polare undrade om markerna gick att stapla. På bilden har jag staplat 50 marker (räkna om ni orkar)

 

Bild 16 säger inte så mycket, har lagt ut mina nya marker bredvid provmarkerna jag beställde från MAAB. Testmarkerna ligger i ordningen CR04 - CR06 - CR08. Känslan i de nya markerna är mest som CR06, dvs de har den där lite sträva ytan, vilken jag absolut föredrar framför CR04 och CR08 som känns väldigt hala.

 

Kan väl sammanfatta med att jag är väldigt nöjd med mitt köp, om någon nu missat det :)

Har ni några frågor så go ahead!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade mina idag! Posten skulle tydligen köra ut dem i fredags, men det sket de högaktligen i! Inte första gången posten gör så, irriterande!

 

Första analysen säger att det är ganska mycket sämre kvalitet än det är på de gamla jag har! MAABs CR06 (åtminstonde som de var då jag köpte mina) är av mycket högre kvalitet. Åtminstonde är detta sant när man kollar på färg-trycket. MAABs marker saknar feltryck, tror inte jag har någon av mina marker som det är något fel på, medan de nya från PokerHQ har väldigt många färgklickar, färgbortfall, ojämnheter och liknande.

 

Snabb jämförelse: (fyller ut när MAAB skickat sina provmarker)

 

Utseende

MAAB: Inga feltryck

GolfHQ: Många feltryck, ojämnheter och dylikt.

 

Tyngd/Storlek:

Intill förväxling identiskt

 

Ljud:

MAAB: Ett ganska angenämt ljud, lite åt det plastiga hållet

GolfHQ: Mer metalliskt ljud, låter "tyngre"

 

Yta:

MAAB: Ser mer "ruggad" ut - men känns inte så mycket strävare

GolfHQ: Ser jämnare ut, men känns ganska jämvärdig. Dock avdrag på "ifyllnadshålet" som sticker upp mer.

 

Jämnhet:

MAAB: Perfekt. Ser inte skillnad mellan två marker, dessutom helt jämna, en hög stapel är helt stabil.

GolfHQ: Lämnar lite att önska. En högre stapel blir lite ojämn och ostadig, går att rucka på en del.

 

 

Slutsats/omdöme:

MAAbs CR06 (om det nu är samma nu för tiden som när jag köpte!) vinner stort på kvalitet. Jämnare och bättre tryck - helt enkelt lite bättre finish - gör att de markerna ser bättre ut. Men, det finns ett men! Priset! Markerna från GolfHQ verkar ändå helt ok. Har inte hunnit mer än packa upp ett par, men tror nog att det kommer att gå minst lika bra med dem som med de gamla. Tror knappast skillnaden märks efter ett tag. Visst är det lite tråkigt med dålig finish, det går inte att sticka under stol med.

 

Men i slutändan blir det nog utslagsgivande att priset ligger på en klart lägre nivå. Har du gott om pengar skulle jag dock rekommendera en dyrare variant. Återstår att se hur det verkar när MAABs provmarker har kommit!

 

 

Tillägg efter provmarker:

GolfHQ funkar. Det verkar som om de "nya" markerna på MAAB håller sämre kvalitet än de gjorde förr. De jag har sedan förut är INTE samma som jag fick nu som provmarker. De nya är mycket mer lika de GolfHQ skickade. Nu är det svårt att avgöra, för jag antar att MAAB skickade sina finaste exemplar, men det verkar som om de "nya" CR06 MAAB har också är något slarvigt färgsatta. Dessutom är har de samma sammansättning - eller åtminstonde samma ljud. Nä, de CR06 jag fick från MAAB nu verkar mer eller mindre vara samma jag fick från GolfHQ.

 

 

Slutlig sammanfattning:

GolfHQs marker funkar. Jag skulle rekommendera dem som budgetalternativ just nu. De är långt ifrån felfria, men det är mest smådetaljer, tror inte det kommer störa i längden. MAABs CR06 var bättre, men de exemplar MAAB skickade nu verkar vara mer eller mindre exakt samma som GolfHQ har - vilket gör prisskillnaden omotiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att många är nöjda, måste dock berätta min historia, inte för att svärta ner dem utan bara om någon springer på samma problem.

Jag beställde en alubox med 500 marker den 15 okt.

Den 26okt hade den fortfarandes inte kommit, så jag skickade ett mail och frågade om min order och om de kanske hade ett fraktnr.

28 okt skickade jag ytterligare ett mail eftersom jag inte fått svar där jag dessutom var sur och skrev att om jag inte fått svar så skulle jag gå till min bank och försöka få tillbaka mina pengar som de hade dragit den 15okt..

29 okt, fortfarandes inget svar.:evil: Jag ringer dem och då efter lite väntetider så hävdar de att fraktbolaget har slarvat bort mina markers och att de skulle skicka en låda på en gång.

Hoppas de kommer denna vecka. Hade ju tänkt ha kompisar hos mig i helgen som var och vi skulle spelat turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag vet att den väger ca. 8,3kg

Så, nu har jag satt mig upp i soffan, måste försvara mitt oförskämt korta svar ;)

Fasiken vad skönt det är med en bärbar och en skön soffa :)

Lite jobbigt när man lägger datorn på bordet så man knappt når tangentbordet och måste skriva med en hand bara :)

Exakta mått på lådan har jag inte, men jag kan kolla det sen om ingen annan råkar ha lådan mer lättillgänglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som beställt marker från TheGolfHQ.com

 

Jag har en beställning på gång därifrån och hoppas att den skall komma innan helgen då vi skall ha en liten pokertunering.

 

http://www.parcelforce.com kan jag söka på min försändelse och där framgår att dom skickat paketet med tjänsten Euro 48. Är det någon av er som fick samma och i så fall, vilket bolag körde ut paketet till er?

 

Anledningen till att jag frågar är att om Posten får äran att köra ut det, så lär väl kanske dom villa ha en dag på sig att skicka ut en avi och då är det nog kört att få det innan helgen.

 

Bästa vore att veta vilken bolag som kan tänkas komma att köra ut det så jag kan ringa dit och ev- själv hämta försändelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar mina marker oxå förhoppningsvis innan helgen. Beställde från Golf HQ men dom skrev fel postnummer så det har blivit försenat hyfsat länge. Efter lång väntan ringde jag några nummer och fick reda på att det är Shenker som kör ut och alltså inte posten. Om du bor i centrum i Östersund så tror jag det är OK vid söder du får hämta ut paketet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis lagt in en beställning på dom lite dyrare markerna som DallasTower resenserar ovan.

Jag köpte en låda med 500 marker ( de billiga) för en månad sedan men ångrade mig när jag såg Dallastowers utmärkta analys.

 

Men nu har jag sålt min "gamla" låda och väntar förbrilt på de nya...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...