Gå till innehåll

Multitabla, tjänar man på det?


mbman

Recommended Posts

Funderade lite tidigare i sommar när jag tänkte på olika spelartyper, dvs aggressiv, passiv osv..

 

När man spelar fyra bord samtidigt får man ju inte direkt mycket reads på alla man möter, inte på 0.5/1 NL som jag kör iaf, det är bara för mycket information för att hålla reda på alla. Frågan jag då började tänka på, ska man istället för att spela fyra bord gå ner och spela två bord för att på så vis kunna ha lite bättre koll på motståndarna?

 

Det jag tänker på är att man ju halverar antalet händer / timme. Är det värt det för att få bättre reads?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 3 bord vilket jag tycker räcker. Gör inte så många misstag, har heller inte många reads men det behövs inte om man bara ska sitta och grinda (det tjänar man på). Bara du har koll på vilka som är idioter och kan ge dig betalt och ha koll på de duktiga så är de lugnt. det brukar man kunna hinna med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man tjäna ska man nog spela 4 bord samtidigt. Jag spelat 700 händer och ligger 60 + på 2 bord med kraftiga svängningar.

 

Men får du en bra run på 4 bord, kan du tjäna bra.

 

 

Om man får en bra run på bara ett bord med $10.000 inköp så tjänar man väl bra oxå?

 

Fattar inte hur du resonerar.

 

Det finns spelare som bara föredrar o spela 1 eller 2 bord därför att dom kan få en bättre uppfattning om hur folk spelar.

 

Och så finns det spelare som inte har problem med o ha kontroll på 4 bord oxå.

 

Sånt här är ju individuellt. Men att spela 4 bord är knappast ett krav för att man ska tjäna "bra".

 

Man får testa sig fram för o se vad som passar en själv.

 

Jag pallar inte köra mer än 2, blir för rörigt och mitt spel blir lidande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade är att - du vinner mer. Sen att det är rörigt det kan jag hålla med om. Du spelar ju mer händer, klarar man att sitta koncentrerad och spela 4 bord tjänar man på det.

 

Dessutom så spelas det ju inte så extremt mycket på spelarna- du ser vilka som är tajta ja och reads. Men oftast vinner starkaste handen, eftersom det finns så många calling stations. Skulle det vara högre nivå, är readen mycket viktigare.

 

Nu får jag väl 50 svar om att jag svarar fel.:(('

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade är att - du vinner mer. Sen att det är rörigt det kan jag hålla med om. Du spelar ju mer händer, klarar man att sitta koncentrerad och spela 4 bord tjänar man på det.

 

Dessutom så spelas det ju inte så extremt mycket på spelarna- du ser vilka som är tajta ja och reads. Men oftast vinner starkaste handen, eftersom det finns så många calling stations. Skulle det vara högre nivå, är readen mycket viktigare.

 

Nu får jag väl 50 svar om att jag svarar fel.:(('

 

Hehe.. Iförsig kanske frågan gällde 0,5/1 nivån, så du har nog rätt, menade inte o låta otrevlig lr nåt ;)

 

Är väl inte riktigt lika viktigt med reads på den nivån

 

Och man kanske måste köra rätt många bord för o tjäna bra på just den nivån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med eddie88 i att man på låga nivåer inte behöver några rakbladsvassa reads, men att man på högre nivåer bör ha koll på sina motståndare och inte bara spela sin hand. På låga nivåer räcker det med att man håller anteckningar på de spelare som har klarast tendenser. På högre nivåer kan inte klara sig utan att ha stenkoll på de andra spelarna, så man kan eventuellt tjäna mer på att spela färre bord men spela bättre på de bord man sitter vid. Bara mina tankar i frågan, skjut inte ner mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...