Gå till innehåll

Pokerstars Caribbean Adventure 2012 - Officiell diskussionstråd


devalanteriel

Recommended Posts

nä nog har de rätt, tycker bara det är löjligt påpeka det som är obvious istället för att bara vara glad för honom, barcelona är ju ganska ohotad sen många år om sin ligaseger men nog är dem(supportrarna) glad ändå för det, likaledes tycker jag vi skulle kunna vara för viktor :) ..nu när vi ändå är inne på dåliga metaforer så att säga...

 

la in en parantes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sätt dig och lira en liveturre mot 22 likvärdiga spelare och vinn den. Får du evig cred och massmedial uppståndelse för den bedriften?

Sätt dig och lira en liveturre mot 22 likvärdiga spelare, släng in en jävla massa stålar och vinn den samt 8.750.000:-. Får du evig cred och massmedial uppståndelse för den bedriften?

 

Prestationen är inte epic men summorna är det.

 

eeee va?

 

Förstår man inte varför det blir uppståndelse när sverige mest omtalade pokerspelare genom tiderna(det är han väl) vinner en $100k buy in turre med 30 spelare(dom flesta i toppklass) och ett förstapris på 1.2k miljoner dollar så är man ju inget annat än rätt efter.

 

edit: orkar inte läsa alla kommentarer på förra sidan men antar att alla redan nämnt hur efterbliven kommentaren är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeee va?

 

Förstår man inte varför det blir uppståndelse när sverige mest omtalade pokerspelare genom tiderna(det är han väl) vinner en $100k buy in turre med 30 spelare(dom flesta i toppklass) och ett förstapris på 1.2k miljoner dollar så är man ju inget annat än rätt efter.

 

Bra, vi är alltså helt överens Haslo. Skönt att se att du fattade min poäng till sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig och lira en liveturre mot 22 likvärdiga spelare och vinn den. Får du evig cred och massmedial uppståndelse för den bedriften?

Sätt dig och lira en liveturre mot 22 likvärdiga spelare, släng in en jävla massa stålar och vinn den samt 8.750.000:-. Får du evig cred och massmedial uppståndelse för den bedriften?

 

Prestationen är inte epic men summorna är det.

 

Bra, vi är alltså helt överens Haslo. Skönt att se att du fattade min poäng till sist.

 

du håller alltså med om att Olas kommentar var helt jävla efterbliven? För det är det enda jag vill ha sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du håller alltså med om att Olas kommentar var helt jävla efterbliven? För det är det enda jag vill ha sagt.

 

Med risk för att åka på en ban - är du dum på riktigt eller trollar du bara?

 

Med följande inlägg

Förstår man inte varför det blir uppståndelse när sverige mest omtalade pokerspelare genom tiderna(det är han väl) vinner en $100k buy in turre med 30 spelare(dom flesta i toppklass) och ett förstapris på 1.2k miljoner dollar så är man ju inget annat än rätt efter.

 

så skrev du precis det jag skrev fast med andra ord. Du, liksom jag, konstaterar att det är de enorma summorna som gör det hela episkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä nog har de rätt, tycker bara det är löjligt påpeka det som är obvious istället för att bara vara glad för honom, barcelona är ju ganska ohotad sen många år om sin ligaseger men nog är dem glad ändå för det, likaledes tycker jag vi skulle kunna vara för viktor :) ..nu när vi ändå är inne på dåliga metaforer så att säga...

 

+1 Det är verkligen löjligt att påpeka det uppenbara och vad är syftet att förringa hans seger? Gemene man är väl införstådd med antalet deltagare i turneringen, så vad vill Ola och Miketime ha sagt förutom att belysa deras avundsjuka? Två bittra/avundsjuka 40+ gubbar som inte kan ta ungtuppens framgångar som män. Avd patetiskt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om metaforer så kan man väl likna detta vid att förringa exempelvis Robin Söderling ett Wimbledon, eller Caroline Hedwall ett LPGA?

 

Jag tycker nog förresten att typ tennis/golf är närmast poker vad gäller prispengar, psyke, form och ja, t o m varians.

 

Tänker ni helt ärligt enbart på prispengarna när en svensk lyckas ute i världen?

 

Kom nu inte med "det går inte att jämföra poker och tennis i avseendet varians o bla bla". Det här var bara en metafor för att få lite perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att åka på en ban - är du dum på riktigt eller trollar du bara?

 

Med följande inlägg

 

så skrev du precis det jag skrev fast med andra ord. Du, liksom jag, konstaterar att det är de enorma summorna som gör det hela episkt.

 

Tyvärr är det nog du och Ola som är hjärndöda. Ola säger att han inte förstår uppståndelsen. Det är helt efterblivet att inte göra det. Du "försvarar" honom, det är helt efterblivet att göra det i den här frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol...är du 12 år?

 

Snarare tolvåringar som är så osäkra att de inte kan unna en ung svensk pokerspelare en stor turneringsvinst i ett fält där majoriteten bestod av den absoluta toppen av turneringsspelarna?

 

Det är bara så jante och typiskt svenskar att det är löjligt, som de som kommenterar på aftonbladet att Zlatan är sämst i landslaget.

 

Tyvärr är det nog du och Ola som är hjärndöda. Ola säger att han inte förstår uppståndelsen. Det är helt efterblivet att inte göra det. Du "försvarar" honom, det är helt efterblivet att göra det i den här frågan.

 

Exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blom har vunnit sin första riktiga titel. På hans meritlista kommer segern i 2012 års PCA Super High Roller alltid finnas med. Att vinna titlar är viktigt för pokerspelare - för självförtroende, respekt och sponsoravtal. Man kan sitta och spela 100 "vanliga" turneringar, men ingår turneringen i något SM, WSOP eller annat fint och man segrar så är det ju denna seger som blir viktigast. Precis som VM eller OS i idrott.

 

Det borde vara ganska så självklart att tycka att det var en viktig seger för Blom... Och varför inte vara glad för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blom har vunnit sin första riktiga titel. På hans meritlista kommer segern i 2012 års PCA Super High Roller alltid finnas med. Att vinna titlar är viktigt för pokerspelare - för självförtroende, respekt och sponsoravtal. Man kan sitta och spela 100 "vanliga" turneringar, men ingår turneringen i något SM, WSOP eller annat fint och man segrar så är det ju denna seger som blir viktigast. Precis som VM eller OS i idrott.

 

Det borde vara ganska så självklart att tycka att det var en viktig seger för Blom... Och varför inte vara glad för det?

 

grattis till första posten, i 8 år har du lurat i vassen.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det nog du och Ola som är hjärndöda. Ola säger att han inte förstår uppståndelsen. Det är helt efterblivet att inte göra det. Du "försvarar" honom, det är helt efterblivet att göra det i den här frågan.

 

Jag förstår också att det blir uppståndelse över den här händelsen. Det som verkar skilja mig från många övriga är att jag inte tycker prestationen är något att hetsa upp sig över, däremot är de spektakulära stakesen anmärkningsvärda.

Visst, det är ju duktigt att vinna mot drygt två dussin kompetenta spelare men vi är väl alla ganska överens om att Blom själv är hyfsat kompetent? Alltså har han vunnit en 30-manna sng mot likvärdigt motstånd. No more, no less.

Han vann samtidigt över 8 millar. Genom att lira en 30-manna sng mot likvärdigt motstånd. That's à lot more!

 

Jag är självklart avundsjuk, vem på det här forumet kan ärligt säga att de inte önskar vara Blom just nu? Jag är dock inte det minsta avundsjuk när det gäller själva bedriften, har ju själv gjort det ett antal gånger. (Återigen - se till antal och likvärdigt motstånd.) Jag är däremot jävligt avundsjuk på själva prissumman... :-)

 

Orkar inte tjafsa om det här nåt mer nu. Finns viktigare saker att ägna sig åt. Som gammal, bitter 30-plussare behöver jag få min skönhetssömn. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår också att det blir uppståndelse över den här händelsen. Det som verkar skilja mig från många övriga är att jag inte tycker prestationen är något att hetsa upp sig över, däremot är de spektakulära stakesen anmärkningsvärda.

Visst, det är ju duktigt att vinna mot drygt två dussin kompetenta spelare men vi är väl alla ganska överens om att Blom själv är hyfsat kompetent? Alltså har han vunnit en 30-manna sng mot likvärdigt motstånd. No more, no less.

Han vann samtidigt över 8 millar. Genom att lira en 30-manna sng mot likvärdigt motstånd. That's à lot more!

 

Jag är självklart avundsjuk, vem på det här forumet kan ärligt säga att de inte önskar vara Blom just nu? Jag är dock inte det minsta avundsjuk när det gäller själva bedriften, har ju själv gjort det ett antal gånger. (Återigen - se till antal och likvärdigt motstånd.) Jag är däremot jävligt avundsjuk på själva prissumman... :-)

 

Orkar inte tjafsa om det här nåt mer nu. Finns viktigare saker att ägna sug åt. Som gammal, bitter 30-plussare behöver jag få min skönhetssömn. ;-)

 

för att klargöra så vill jag säga att jag inte menat något om att det du tycker om själva bedriften är fel. Det enda jag menar är att man omöjligt inte kan fatta varför det blir sån uppståndelse(vilket Ola sa). Du själv säger ju att du förstår. Så då finns det inget mer att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som får alla torskar här att tro det är en sitngo? Om det är antalet spelare ni syftar på så borde alla turrar med deltagare under 181man kallas sitngoes. Ge honom lite cred istället.

 

+1 Grattis :)

 

Han har gjort mycket bra för pokersverige med sin lite originella stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som får alla torskar här att tro det är en sitngo? Om det är antalet spelare ni syftar på så borde alla turrar med deltagare under 181man kallas sitngoes. Ge honom lite cred istället.

 

-1

 

Tillförde ju ingenting. Det som skiljer en sit & go från en turnering är väl ungefär att en sit n go har ett bestämt antal deltagare, vilket behöver uppnås för att den ska starta. Den definitionen är ju därav lite irrelevant, tycker du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som Mike och några andra tomtar missar är ju att så här höga prispengar, tv-bevakning och halva 2+2 railandes mm kräver sin man för att spela lika bra som vanligt. Självklart måste man ha tur för att vinna en turre och Blom hade det också. Har dock svårt att tro att alla "lol-sng-tomtar" skulle behålla sitt pokerface och hitta sina normala moves under en tiondel av den här pressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som Mike och några andra tomtar missar är ju att så här höga prispengar, tv-bevakning och halva 2+2 railandes mm kräver sin man för att spela lika bra som vanligt. Självklart måste man ha tur för att vinna en turre och Blom hade det också. Har dock svårt att tro att alla "lol-sng-tomtar" skulle behålla sitt pokerface och hitta sina normala moves under en tiondel av den här pressen.

 

Håller helt med här och det tror (trodde?) jag alla gör. Summan pengar man spelar om har och kommer alltid att ha en enorm påverkan på alla deltagares beslut. Det finns såklart en logisk korrelation och det är en ganska drastisk skillnad på att bli 3bettad när man sitter på AJ med fem spelare kvar och våga 4betspusha om det skiljer 1 miljon dollar mellan 5e till 1a plats än att göra samma sak när det skiljer 1 tusen dollar mellan 5e till 1a plats.

 

Så jag har svårt och se varför Viktor skulle få så mycket mindre cred för detta än vad han skulle få om det hade varit 150 spelare med i highrollern varav 125 stycken då (förmodligen?) hade varit fiskar.

 

I ett WSOP Main Event med 7000 deltagare så krigar du dig knappast igenom 6990 spelare för ett finalbord, du krigar väl dig igenom 8-9 bord varav varje bord säkert består av 70-80% fisk och du måste förlita dig till att ha en enorm jävla tur iallafall för att vinna. Ska man egentligen få asmycket mer cred för det än att ta sig igenom två bord i en highroller med i princip 30 fullblodiga live-proffs? Nej, jag tycker faktiskt inte det.

 

Att han blir friullad för eventet (tar jag för givet) av pokerstars är ganska ovidkommande i Viktors fall, då han swingar 100k dollar dagligen. Jag är dock beredd att hålla med att för många andra spelare så kan det där inköpet vara en mycket bekväm sak att ha i ryggen men bara för en kort stund. När finalbordet kommer och varje beslut kan vara en skillnad på några hundratusen dollar så kommer det där frirulle-tänket vara som bortblåst och du kommer antagligen vara exakt lika nervös som om du hade köpt in dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...