Gå till innehåll

onlinepoker från thai/macou/usa?


okocha

Recommended Posts

ska snart bege mig ut på lite äventyr, är det några problem med onlinespelet från thailand, macou eller usa nuförtiden? de sajter jag spelar är:

 

prima

ongame

svs

party

b2b

boss

ipoker

 

som sagt, nån som har erfarenheter av detta?

 

Svs är inga problem från thailand vet jag, inte ongame heller...

 

edit: för långsam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I USA är det att rekomendera att spela med VPN som t ex dold.se. Kan hända att dom låser kontot tills du kommer hem igen annars.

 

 

 

Är i Kina och har haft mycket meck med anonymitet.

Totalsågar dold.se.

 

 

Om jag inte hajat helt fel så använder dold.se i princip det sämsta alternativet som finns: PTPP. Äldre teknik som endast gör dig hyfsat anonym gentemot den server du ansluter till. Ni som har bättre koll på detta får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar. Kanske är lungt i USA.

 

 

 

Vi körde dold.se ibörjan i Kina då vi inte visste bättre och det funkade en vecka innan vi blev totalt blockade av den kinesiska brandväggen.

 

 

 

Dold.se kundservice slutade sen helt svara på mail när vi började bli insatta i det hela. Enkelt att komma igång iaf, en fördel om man har bråttom. Sågar dem ändå vid fotknölarna, svarar inte på mail när frågorna blir jobbiga och vid jämförelse med autländska alternativ är de ett jätteskämt. Om jag inte minns fel har de endast en server också.

 

 

 

De utländska VPN alternativen är bättre. Finns flera. Tekniken är ofta openVPN. Tar längre tid att komma igång då du måste ladda ner filer och verifiera vem du är etc. De som har koll säger att kryteringen är så bra den kan bli och min personliga erfarenhet säger kundservice 24/7 med svar direkt via chatt eller tele. Marginellt dyrare men är absolut värt det imo. Funkar inte en server har du 20 andra. Har du probem får du svar direkt dygnet runt.

 

De amerikanska VPN alternativen lär dock vara superkörda i USA då de ger dig amerikanskt IP. Var själv inne på stars med amerikanskt VPN för några veckor sen och kunde spela playmoney.

 

 

Kanske överkurs: Om man ska vara länge i Kina eller liknande land kan även den bästa VPN fucka dig då de sannolikt inte gillar att du konstant har enbart kryterad trafik och all trafik mot samma IP address. Nästa steg är då SSH proxy (eller byta VPN server ofta). Endast browser trafik via kryterad tunnel mot olika servrar som man byter regelbundet. Det man inte vill dölja körs helt öppet och utan krytering.

 

 

Ingen aning hur man fixar separat proxy för en pokerklient, någon annan får fylla på med info om det behövs.

 

 

 

 

Macau borde funka bra utan VPN etc.

Aldrig haft några problem där.

 

 

.....Hör av dig när du är på väg till Macau så ordnar jag homegame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De amerikanska VPN alternativen lär dock vara superkörda i USA då de ger dig amerikanskt IP. Var själv inne på stars med amerikanskt VPN för några veckor sen och kunde spela playmoney.

 

Taskigt om man kaxar upp sig och kör Pokerstars med VPN från staterna och ändå blir bannad av ovanstående anledning. Fail :lol:

 

Tack, intressanta fakta i övrigt. Insider info är kanon! Hoppas du får behålla huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även medföra lagg när man kör via VPN har jag hört, ibland så illa att det inte går att spela poker på ens. Tror dock det finns alternativ som kan funka.

 

Både Thailand och Macau är lugnt att spela poker från. Skulle dock inte rekommendera att bo i Macau. Finns verkligen ingenting att göra där vid sidan av att spela poker.

 

Australien skulle kunna vara ett alternativ kanske? Inget krångel, engelsktalande och bra väder. Live scenen är relativt stor där också. Kan ge lite mer tips om det finns intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren alla! får bli hårdgrind i thai och sen bränna pengarna i vegas verkar det som då 8-)

 

Skulle dock inte rekommendera att bo i Macau. Finns verkligen ingenting att göra där vid sidan av att spela poker.

 

Australien skulle kunna vara ett alternativ kanske? Inget krångel, engelsktalande och bra väder. Live scenen är relativt stor där också. Kan ge lite mer tips om det finns intresse.

ska bara va i macau 6 dagar varav nån/några dagar blir i hongkong så det blir nog inga större problem att fördriva den tiden =)

 

aussie skulle jag gärna åka till, men denna resan räcker det med 3 länder =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tycker att VPN från USA är en bra idé kan ju läsa den här tråden...

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/stars-clamps-down-vpn-usage-us-explaining-how-do-ban-1119985/

 

Good point, återstår då endast (?):

 

Köra Windows VPS server utanför USA

$25-45/månad med 1 gig ram.

 

 

Risk att det är för segt med refesh rates etc.

Har inte provat.

 

Kanske bäst skita i online spel i USA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...