Gå till innehåll

QQ i 3b pott på 0,5/1 SvS


Rocker10

Recommended Posts

Hur gör jag med dessa damer på 0,5/1 nivån på SvS? Bra eller dåligt spel? Spelaren jag möter är en 17/9 (och 4% 3b 75% fold to 3b), bara 256 händer.

 

Boss Media - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k486.11

BTN: k256.26

SB: k135.68

Hero (BB): k200.00

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, BTN raises to k5.00, SB calls k4.50, Hero raises to k20.00, fold, SB calls k15.00

 

Flop: (k45.00, 2 players) K:club: 6:heart: 8:diamond:

SB checks, Hero bets k24.00, SB calls k24.00

 

Turn: (k93.00, 2 players) 7:heart:

SB checks, Hero checks

 

River: (k93.00, 2 players) 6:diamond:

SB bets k91.68 and is all-in, fold

 

SB wins k90.68

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför beta flopp? Det enda du måste skydda din hand mot är väl ett A på turn egentligen, inte så många outs. Bättre att pott-kontrolla och checka bakom tycker jag. Men visst, det är ju en svårspelad hand hursomhelst.

 

+1 checka bakom flopp, och ta eventuellt värde utav sämre händer på senare gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför checkar du turn och viker river om du betar på flopp ?

 

Jag kan ju inte utesluta AK eller liknande i FI's hand. Därmed checkade jag turn. När han sedan skeppar river så kan jag inte syna med mina damer.

Checka flopp som nämnts tidigare verkar ju uppenbart vara safe/bra spel i denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte utesluta AK eller liknande i FI's hand. Därmed checkade jag turn. När han sedan skeppar river så kan jag inte syna med mina damer.

Checka flopp som nämnts tidigare verkar ju uppenbart vara safe/bra spel i denna hand.

 

Ja men eftersom du cbettar flop får du göra det på turn med, men när du checkar turn så förstärker du FI´s bluffrange på river IMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan va AK,KK,88 för tvåpar/kåken.

Ok.

 

Nu suger jag på poker, men jag tänker att han nog 3-bettar alternativt 4-bettar över dig preflop med AK,KK?

Om du nu är säker på att han aldrig bluffar här ska du givetvis lägga dig. Dock om du tror att han kan dyka upp med diverse bluffar typ AJ,AQ,QJs osv eller får spel och bettar TT,JJ osv för värde finns det en hel del utrymme enligt herr pokerstove att syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Nu suger jag på poker, men jag tänker att han nog 3-bettar alternativt 4-bettar över dig preflop med AK,KK?

Om du nu är säker på att han aldrig bluffar här ska du givetvis lägga dig. Dock om du tror att han kan dyka upp med diverse bluffar typ AJ,AQ,QJs osv eller får spel och bettar TT,JJ osv för värde finns det en hel del utrymme enligt herr pokerstove att syna river.

 

Ligger något i ditt resonemang. Jag vet dock inte än vad han synar 3b med. Han såg ganska tight ut så det blev ett tamt spel från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...