Gå till innehåll

NLT - Lita på känslan för handen eller read på fi?


busen

Recommended Posts

jag: Har spelat tight/aggressivt men förlorat 2 stora potter precis innan denna handen.

bordstämning snittpot på £30. Loose preflop.

fi: raisar 7/10 potter preflop och betar hårt på alla gator. Han har precis förlorat £150 i en hand. Han känns tiltad.

 

 

Table "BahamasOld" Seat 4 is the button.

Seat 1: Blakey_j (£223 in chips)

Seat 2: Neesh11 (£10.75 in chips)

Seat 3: jacko123 (£157.33 in chips)

Seat 4: busen (£95.84 in chips)

Seat 5: Martsim (£175.50 in chips)

Seat 6: Heaven (£199.25 in chips)

Martsim: posts small blind £1

Heaven: posts big blind £2

 

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to busen [K:spade: K:diamond:]

Blakey_j: folds

Neesh11: folds

jacko123: calls £2

busen: raises to £6

Martsim: folds

Heaven: calls £4

jacko123: calls £4

----- FLOP ----- [Q:club: J:club: 8:heart:]

Heaven: checks

jacko123: bets £6 Väldigt konstig bet. Han har betat hårt hela tiden innan. Det känns som att han har träffat, valuebet?

busen: raises to £20 Höjer för att få mer info, samt göra det dyrt att syna ner färg och stegdrag

Heaven: folds

jacko123: calls £14 Vet inte hur jag ska tolka att han bara synar. Hela sessionen har han re-raisat som en galning osv.

----- TURN ----- [Q:club: J:club: 8:heart:][J:spade:]

jacko123: bets £131.33 and is all-in Han går all-in direkt och jag känner mig slagen.

busen: is all-in £69.84 Hade han inte varit tiltad hade jag foldat här. Men p.g.a min read synar jag. Rätt eller fel? En J slår mig, tvåpar slår mig, AA slår mig samt ett set eller stege.

 

Det jag undrar är egentligen, ska man lita på sin känsla för handen eller sin read på motståndaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sin känsla för handen eller sin read på motståndaren... Det hör ju typ ihop, hur han har spelat innan är ju relevant och man får försöka bilda sig en uppfattning om vad han kan ha... Om man känner igen olika bett/raise mönster från hans spel när han bluffade sist, så får man ju syna ner osv.

 

För övrigt, så är du ju inte slagen av 2par nödvändigtvis, eftersom du har det själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nog rätt det du gör. Jag skulle sätta honom på ett drag (därav den lilla betten för att se om han får den och sen bara syna ner din raise) Jag skulle gjort exakt som du. Satt honom på ett färgdrag och få honom betala för det.

 

på turnen händer något konstigt tycker jag. helt out of the blue ställer han in över 100€??? What the **** skulle jag tänkta, här skulle jag nog sätta honom på antingen en J eller 2 Q...

 

*edit* skulle vara lite kul om han slowpalaya stegen oxå :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tokbra sätt o få betalat av suckers e att överbetta som en toke o få dom att tro att man köper potten, speciellt om man lirat LAG innan.

 

Men visst, jag hade nog kvidsynat om jag trodde han va på tilt för isåfall kan han ju sitta på en ganska stor handrange med lite färgdrag o så.

 

Dock floppade han nötstegen som han slowspelade med färgdraget ute, inte helt ovanligt att folk som är tokagg försöker bli tricky när de väl fångar monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar KK utan att blinka där. Efter höjningen på floppen är det en av de sämsta händerna jag kan ha där, så om killen bluffar så kommer han inte lyckas bluffa loss mig tillräckligt ofta för att det ska bli lönsamt bara för att jag foldar KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den ar tuff.

 

Forst handen: jag hade hojt mer preflop, och sen stallt all in pa den floppen.

 

Som det utspelade sig nu kan killen ha vad som helst. och formodligen har dig slagen. Bast att vanta till en annan hand dar du har nutsen och far honom all in med nast basta handen.

 

jag tror jag hade synat, men det r mest for att kunna whina efterat att min KK blev utdragen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror jag hade synat, men det r mest for att kunna whina efterat att min KK blev utdragen ;)

En rätt viktig poäng är också att du antagligen höjer betydligt fler händer än mig i det läget, så om du foldar KK och allt sämre så kommer du folda bort mycket större del av alla dina möjliga händer än vad jag skulle gjort och på så sätt gjort en bluff mycket lönsammare för din motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han kan spela nötkåken så.

 

Nu såg jag iofs att han inte överbettade potten så kraftigt som jag trodde (iom busens korta stack). Men om han nu hade kåken är väl det där ungefär bästa sättet att inte få betalt av AA och KK

 

Spelare på någorlunda låga nivåer brukar sällan spela så "genomskinligt", även om det säkerligen är bra att mixa sitt spel så ibland. De allra flesta skull försöka trappa med nötkåken där. Min gissning är T9 eller AA och att paret på bordet stressade honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skiljer sig readen på spelaren och handen? Vad säger readen på spelaren vs handen?

 

Handen: Du är troligen slagen?

Spelaren: Han är tiltad och kan göra potbet på turn med lite vad som helst?

 

Eller vad menar du busen?

 

Precis så. Egentligen känner jag mig slagen, men pga hans tilt och lösaggrospel vägde det upp en syn. Mot en annan hade jag troligtvis foldat.

 

Förresten, är det inte 200 maxinköp? Isf bör du ju fylla på.

Jag vet, det beror på att jag precis innan hade förlorat 2 stora potter precis åkt ner i stack. Visst, jag borde ha fyllt på direkt men det gjorde jag inte :(

 

Nåväl, this is what happened:

 

----- SHOW DOWN -----

jacko123: shows [Q:diamond: 5:heart:] (Two Pairs, Queens and Jacks, Eight high)

busen : shows [K:spade: K:diamond:] (Two Pairs, Kings and Jacks, Queen high)

busen collected £195.68 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...