Gå till innehåll

baros


poppen

Recommended Posts

Standard deviation är helt enkelt hur mycket ups and downs man har haft under alla sessioner, och jag har föga förvånande ett jävligt högt på drygt 75. Varians är uppenbarligen bundet till min själ, bara att leva med det och trycka 10mille händer till och hoppas på att man kanske springer lite bättre. :-D

 

Det där är verkligen inte högt, kan nog vara den lägsta std-dev jag sett. :shock: Ligger själv på snäppet över 120.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 856
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

luckyshewy kanske mäter i bb medan du mäter i BB (2bb)?

 

haha ja det stämmer, har ju PT som mäter i BB. bara dubbla upp det, 155 i STD! :-D måste dra lite nya runs då.. usch, är nog inte så konstigt att jag är uppe i en 50k BE stretch helt enkelt

 

edit: härligt, då har man kanske uppemot 100k extra BE händer enligt programmet om det verkligen inte vill sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig varit drabbad av någon negativ varians så aldrig funderar över något sådant:) lite ovan att förlora så mkt på så kort tid som jag gjort nu på 2/4 bara.. Men har kikat igenom händerna och är nöjd med det mesta så nu är jag inge bitter längre utan ser fram emot nästa "skottning" som förslagsvis blir nästa helg lr nå;)

 

De va kuuuung stash !!;) synd bara att man råkar va färjestadare så man får aldrig va helnöjd...;) nu ska ja supa å sen fyllegrinda 1/2 tills ja däckar tror ja :) (ska bara dricka öl)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv ganska ny på /2. Har sprungit överjävligt bra dessa tre veckorna jag vevat där. Har en fråga dock. Vilka reggs finner du "vassast" på nivån?

 

Tja, har inga problem med att svara på det här men vet inte om det bryter mot nå "osynliga" regler? Så avvaktar till i morgon och om ingen skrivit här lr pm att jag inte bör svara så kan du få en liten lista;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jääävla guuuld!! Så sjukt skön vinst alltså, volleymålet var ju så fruktansvärt vackert också!

 

Hehe man har ju anat/hört att pf ska vara en samling ovanligt kloka människor, men nu behöver man inte tvivla längre!!!;) 3 villa fans var ju 2mer än va man nånsin vågat hoppats på?

 

Ps. Är du 91a? Trodde jag var universums yngsta aston villa fan?!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, har inga problem med att svara på det här men vet inte om det bryter mot nå "osynliga" regler? Så avvaktar till i morgon och om ingen skrivit här lr pm att jag inte bör svara så kan du få en liten lista;)

 

Kör på! Nämn inte de sämsta dock, vill inte vara med på någon lista :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe man har ju anat/hört att pf ska vara en samling ovanligt kloka människor, men nu behöver man inte tvivla längre!!!;) 3 villa fans var ju 2mer än va man nånsin vågat hoppats på?

 

Ps. Är du 91a? Trodde jag var universums yngsta aston villa fan?!:)

 

Haha, eller hur! Man blir ju lite lycklig när man stöter på en annan villan :D

 

Indeed, är 91a. Har hållt på Villa sedan jag var 7 år då min pappa sa att han hade en present åt mig mot att jag lovade att alltid hålla på Aston Villa.

Sagt och gjort och jag fick ärva hans Aston Villa-tröja han hade haft vid samma ålder från sent 70/tidigt 80-tal. Så är för evigt ett Villa-fan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm har svårt att komma på vilka jag tycker är bäst på 1/2 då de som man tycker vart bra spelar högre oftast har jag märkt. Av de som sällan spelar högre vad jag märkt tkr ja nog syna fisk verkar bäst ? Annars så är väl guybrush bäst som leker en del på 1/2 senaste tiden...:-D Har blivit lovad en hu match mot han snart förövrigt där han lovat att spela sitt a-game då jag är sugen på att utveckla mitt hu spel!

 

Härligt de jinti, läre fixa villa-avatar jag å;-)

 

Springer förövrigt sämre än jag någonsin gjort just nu vilket är lärorikt:lol: (inte kollat månadsresultatet så reserverar mig för pluswhine om jag skulle råka ligga plus8-) )

 

Slänger upp en hu fråga då jag verkligen är nybörjare där..

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k387.35

SB: k1,683.53

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has J:diamond: K:diamond:

 

SB raises to k4.00, Hero raises to k12.00, SB raises to k36.00, Hero calls k24.00

 

Hur är denna synen? fi är guybrush och vi har inte spelat så mkt men gissar att han 4bettar en hel del, bla kx skräp? Är det ok, eller typ alltid fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm har svårt att komma på vilka jag tycker är bäst på 1/2 då de som man tycker vart bra spelar högre oftast har jag märkt. Av de som sällan spelar högre vad jag märkt tkr ja nog syna fisk verkar bäst ? Annars så är väl guybrush bäst som leker en del på 1/2 senaste tiden...:-D Har blivit lovad en hu match mot han snart förövrigt där han lovat att spela sitt a-game då jag är sugen på att utveckla mitt hu spel!

 

Härligt de jinti, läre fixa villa-avatar jag å;-)

 

Springer förövrigt sämre än jag någonsin gjort just nu vilket är lärorikt:lol: (inte kollat månadsresultatet så reserverar mig för pluswhine om jag skulle råka ligga plus8-) )

 

Slänger upp en hu fråga då jag verkligen är nybörjare där..

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k387.35

SB: k1,683.53

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has J:diamond: K:diamond:

 

SB raises to k4.00, Hero raises to k12.00, SB raises to k36.00, Hero calls k24.00

 

Hur är denna synen? fi är guybrush och vi har inte spelat så mkt men gissar att han 4bettar en hel del, bla kx skräp? Är det ok, eller typ alltid fold?

 

Blev också vansinnigt inspirerad av all Villa-kärlek här fanns så valde även jag att köra på samma tema. Detta blir mitt premiärinlägg med min nya avatar, hoppas den är lika trevlig som jag föreställde mig!

 

Angående handen tycker jag det är okej, han borde rimligtvis ha en del annat än premium där. Har dock dålig koll på hans post flop-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev också vansinnigt inspirerad av all Villa-kärlek här fanns så valde även jag att köra på samma tema. Detta blir mitt premiärinlägg med min nya avatar, hoppas den är lika trevlig som jag föreställde mig!

 

Angående handen tycker jag det är okej, han borde rimligtvis ha en del annat än premium där. Har dock dålig koll på hans post flop-spel.

 

grymt! nu är jag med å;-) Ja klart han har annat än premium, hans post flop spel är väl ungefär överlägset bäst på nivån gissar jag;-)

Pma gärna svs-nick om du vill?

 

Haft mina hubataljer med Guybrush :) Viker aldrig en KJ i kostym så flopp?

 

Tänker det;-) Ok låter fint de!

 

Hände inget mer intressant i handen ,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade min sämsta Texas på länge i natt, back 2,5k på 1/2 och 0,5/1 hu mot bobby123 lr va han heter. Tableselectskotta Dock fint och fick plussa en tusenlapp på 2/4 och 2/5. Kände sedan lite omahasug och satte mig på 3st 1/2 bord, plussade ca 2k på 25 min;) spelade utan pt vilket var lite tråkigt då jag hade vela sett grafen:)

 

I morgon natt ska jag försöka slå mitt tids/volym rekord för en session, gamla ligger på ca 5timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat så mkt poker senaste tiden , på väg igång nu igen. Lyckades äntligen hitta en plussession på 2/4 idag iaf:-)

 

fyra största händerna som nån gärna får kommentera nåt om ni vill:

 

1.Mot duktig reg som på ganska litet sample 4bettat ganska mkt och har en 6betsshowebluff (200bb). Är det mest standard att flatta 4betten ur pos eller att 5betta och få in det tro?

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k800.00

BTN: k1,272.07

Hero (SB): k877.95

BB: k679.69

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has K:diamond: A:heart:

 

UTG raises to k14.00, fold, Hero raises to k46.00, fold, UTG raises to k102.00, Hero5betta ?

 

 

2. Mot duktig reg med som jag mött mkt på 1/2 förr, han vevade då ganska friskt men gav ofta upp river. Jag antar från luften att han är bättre balanserad nu och tycker han reppar ganska tunt då jag oftast förväntar mig att han raisar redan på flopp med set (iaf vad jag minns av honom). Känslan var att han var polariserad till set och 97 med den riversizen så va sugen på syn. Skulle han dyka upp med typ 86 eller 56 var det bara att applådera;-)

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k760.34

SB: k1,145.54

BB: k824.51

Hero (UTG): k752.50

CO: k779.00

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has K:spade: T:spade:

 

Hero raises to k14.00, fold, BTN calls k14.00, fold, fold

 

Flop: (k34.00, 2 players) 5:spade: Q:spade: 8:heart:

Hero bets k25.50, BTN calls k25.50

 

Turn: (k85.00, 2 players) 6:diamond:

Hero bets k63.75, BTN raises to k163.50, Hero calls k99.75

 

River: (k412.00, 2 players) K:diamond:

Hero checks, BTN bets k309.00, Hero calls?

 

 

3.mot en fisk som hitta en trevlig fold:lol:

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BTN): k1,077.29

SB: k340.16

BB: k336.47

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:heart: Q:diamond:

 

Hero raises to k11.50, SB raises to k19.00, fold, Hero raises to k50.50, SB calls k31.50

 

Flop: (k105.00, 2 players) 3:heart: K:club: 8:diamond:

SB bets k52.50, Hero calls k52.50

 

Turn: (k210.00, 2 players) 2:club:

SB bets k210.00, Hero raises to k420.00, fold

 

Hero wins k615.00

 

 

4.Mot en icke tänkade spelare, gick helt enkelt bara på hans riverstats där han bettade över 60% och vek 80% mot omslag:-P

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k796.00

BB: k823.38

UTG: k839.81

MP: k452.21

CO: k593.70

BTN: k1,568.80

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has A:heart: Q:club:

 

UTG calls k4.00, MP calls k4.00, CO raises to k16.00, BTN calls k16.00, Hero raises to k61.00, fold, fold, fold, CO calls k45.00, BTN calls k45.00

 

Flop: (k195.00, 3 players) J:spade: 3:spade: 5:heart:

Hero checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: (k195.00, 3 players) 7:club:

Hero checks, CO bets k20.00, fold, Hero calls k20.00

 

River: (k235.00, 2 players) 4:club:

Hero checks, CO bets k117.50, Hero raises to k255.00, fold

 

Hero wins k458.26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat så mkt poker senaste tiden , på väg igång nu igen. Lyckades äntligen hitta en plussession på 2/4 idag iaf:-)

 

fyra största händerna som nån gärna får kommentera nåt om ni vill:

 

1.Mot duktig reg som på ganska litet sample 4bettat ganska mkt och har en 6betsshowebluff (200bb). Är det mest standard att flatta 4betten ur pos eller att 5betta och få in det tro?

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k800.00

BTN: k1,272.07

Hero (SB): k877.95

BB: k679.69

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has K:diamond: A:heart:

 

UTG raises to k14.00, fold, Hero raises to k46.00, fold, UTG raises to k102.00, Hero5betta ?

 

Smäller in de rakt av här

 

2. Mot duktig reg med som jag mött mkt på 1/2 förr, han vevade då ganska friskt men gav ofta upp river. Jag antar från luften att han är bättre balanserad nu och tycker han reppar ganska tunt då jag oftast förväntar mig att han raisar redan på flopp med set (iaf vad jag minns av honom). Känslan var att han var polariserad till set och 97 med den riversizen så va sugen på syn. Skulle han dyka upp med typ 86 eller 56 var det bara att applådera;-)

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k760.34

SB: k1,145.54

BB: k824.51

Hero (UTG): k752.50

CO: k779.00

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has K:spade: T:spade:

 

Hero raises to k14.00, fold, BTN calls k14.00, fold, fold

 

Flop: (k34.00, 2 players) 5:spade: Q:spade: 8:heart:

Hero bets k25.50, BTN calls k25.50

 

Turn: (k85.00, 2 players) 6:diamond:

Hero bets k63.75, BTN raises to k163.50, Hero calls k99.75

 

River: (k412.00, 2 players) K:diamond:

Hero checks, BTN bets k309.00, Hero calls?

 

Kastar river normalt, tycker vi blockar för mycket combodrag

 

 

3.mot en fisk som hitta en trevlig fold:lol:

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BTN): k1,077.29

SB: k340.16

BB: k336.47

 

SB posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:heart: Q:diamond:

 

Hero raises to k11.50, SB raises to k19.00, fold, Hero raises to k50.50, SB calls k31.50

 

Flop: (k105.00, 2 players) 3:heart: K:club: 8:diamond:

SB bets k52.50, Hero calls k52.50

 

Turn: (k210.00, 2 players) 2:club:

SB bets k210.00, Hero raises to k420.00, fold

 

Hero wins k615.00

 

ser ingen mening i att raisa fisk här, viker aldrig en K eller bättre känns de som, syna turn syna river hellre

 

4.Mot en icke tänkade spelare, gick helt enkelt bara på hans riverstats där han bettade över 60% och vek 80% mot omslag:-P

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k796.00

BB: k823.38

UTG: k839.81

MP: k452.21

CO: k593.70

BTN: k1,568.80

 

Hero posts SB k2.00, BB posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has A:heart: Q:club:

 

UTG calls k4.00, MP calls k4.00, CO raises to k16.00, BTN calls k16.00, Hero raises to k61.00, fold, fold, fold, CO calls k45.00, BTN calls k45.00

 

Flop: (k195.00, 3 players) J:spade: 3:spade: 5:heart:

Hero checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: (k195.00, 3 players) 7:club:

Hero checks, CO bets k20.00, fold, Hero calls k20.00

 

River: (k235.00, 2 players) 4:club:

Hero checks, CO bets k117.50, Hero raises to k255.00, fold

 

Hero wins k458.26

 

gillar inte, synar bara pre, vill inte 3betta AQo ur poss vs 2, river känns kallt, ger för fina odds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för bra svar diazo!

 

1. 5betspushar du alltså direkt, eller mena du bara att du 5bettar ? Jag tänker att jag vill kunna 5betsbluffa billigt mot folk som 4bettar mkt?

 

2. Ok, låter klokt, om vi VET att fi raisar flopp med set då?

 

3. Han hade bara en tjuga kvar eller nå;-)

 

4. Ok tack för tipsen, har inte tänkt på att flatta där pre. Vad tycker du om att inte cbetta där ibland? Jag förstår att det ser kallt ut river också men kunde inte hålla mig mtp hans konstiga riverstats=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H1. 5bettar smått, fast gillar en flat pre bättre. En push trycker ju bara ut all air och om vi ändå ska få in det kan vi hålla hans range lite bredare.

 

H2. Synar jag nog, borde alltid höja flop med sets här m.t.p på stackdjup och boardtexture. Han har ju massa par + stegdrag, färgdrag osv som han kan tänkas höja på turn.

 

H3. Beror på fisk om jag tar syn eller fold men raise känns som överlägset sämsta alternativet. Skjuter ur all air och får syn av alla kungar.

 

H4. Jag squeezar 100bb men antar det är annorlunda med djupare stacks. Tycker det är en bra check, med ett bdfd är jag mer benägen att cbetta.

 

Vet inte vad man ska säga om river, har du readsen så är det ju rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty rahm!,

 

H1. 5bettar smått, fast gillar en flat pre bättre. En push trycker ju bara ut all air och om vi ändå ska få in det kan vi hålla hans range lite bredare.

 

5bettade smått och synade hans push, många flattar ju 3bets med qq, ak osv men känner att det måste va bättre att få in ak pre mot en som 4bettar mkt och dessutom kan 6betsbluffa

 

H2. Synar jag nog, borde alltid höja flop med sets här m.t.p på stackdjup och boardtexture. Han har ju massa par + stegdrag, färgdrag osv som han kan tänkas höja på turn

 

ja jag tyckte han reppa tunnt och hittade synen som stod fint, fast mtp att jag blockar en del drag som hh skrev och att han var rivernitig enl mina stats är väldigt close

 

H3. Beror på fisk om jag tar syn eller fold men raise känns som överlägset sämsta alternativet. Skjuter ur all air och får syn av alla kungar.

han hade som sagt knappt nå kvar;)

 

H4. Jag squeezar 100bb men antar det är annorlunda med djupare stacks. Tycker det är en bra check, med ett bdfd är jag mer benägen att cbetta.

 

Vet inte vad man ska säga om river, har du readsen så är det ju rätt.

 

jag är för dålig och kan därav inte motivera mitt spel pre:) river funkade dock denna gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...